سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 16:26 - جمعه 02 مرداد 1394

امام جمعه موقت شهر اژیه:

نباید موضوع توافق باعث دو دستگي و تفرقه بين مردم شود

حجت الاسلام قاسمی گفت: نباید موضوع توافق باعث دو دستگي و تفرقه بين مردم شود.

به گزارش اصفهان شرق از اژیه، حجت الاسلام قاسمي امام جمعه موقت شهر اژيه در بخشي از خطبه هاي نماز جمعه با اشاره به روز پنجم مرداد سالروز عمليات مرصاد گفت: در تاريخ 1367/4/27 قطعنامه 598 پذيرفته شد ، همان قطعنامه ايي كه امام راحل پذيرش آن را به نوشيدن جام زهر تعبير نمودند . چند روز پس از آتش بس گروهك منافقين با تحليل غلط فكر كردن بين نظام و مردم جدايي بوجود آمده است و ملت از جنگ ، محاصره و تحريم دشمن خسته شده اند و آن را بهترين موقعيت براي حمله به ايران تصور نمودند.

اين گروهك با ارتش 15 هزار نفري از افراد فريب خورده و جاسوس غرب و شرق به غرب ايران حمله كردند و به خيال خام خود تصور فتح چند روزه تهران را داشتند ولي همانگونه كه خدا در قرآن مي فرمايد :” «إِنَّ جَهَنَّمَ کانَتْ مِرْصاداً»؛ مسلّماً (در آن روز) جهنّم کمین‌گاهى بزرگی است.” با هشياري و آمادگي رزمندگان اسلام در جهنم مرصاد گرفتار شد و با بر جا گذاشتن تلفات زياد شكست سنگيني را متحمل شدند.

اينچنين فكري كه آن زمان منافقين مي كردند امروز دشمنان اسلام و ايران مي كنند. دشمن فكر مي كند پس از گذشت 36 سال از انقلاب مردم خسته شده اند ولي با عنايت پروردگار ملت بارها نشان داده براي حفظ نظام و دستاوردهاي و مسير عزت و شرافت آماده ي تحمل مشكلات سخت و نثار جان خود است.

قاسمي با اشاره به مذاكرات وين و فرمايشات رهبر گرانقدر انقلاب در اين خصوص گفت: رهبر انقلاب از زحمات تيم مذاكره كننده تشكر كردند و فرمودند : “چه این متنی که تهیّه شده است، در مجاری قانونی پیش‌بینی‌شده‌ تصویب بشود و چه نشود، اجر دست‌اندرکاران مذاکرات محفوظ است.” ما نيز به تبعيت از رهبرمان از اين آقايان تشكر مي كنيم.

سبك و روش رهبر انقلاب همانند راه و روش امام راحل مي باشد. امام خميني (ره) معتقد بودند كارها بايد از مجاري قانوني طي شود و هميشه از دولتها حمايت مي كردند مقام معظم رهبري همين راه را ادامه مي دهند و در يكي از سخنراني هاي خود فرمودند : من از همه‌ی دولتها در دوران مسئولیّت خودم حمایت کردم؛ از این دولت هم حمایت میکنم .انتقادها باید در چهارچوب منطقی باشد. خود بنده هم به دولتهای گوناگون انتقادهایی داشتم، این انتقادها را همواره هم تذکّر داده‌ام، در هیچ موردی از آنچه به نظر من عیب بوده و جای انتقاد بوده است، از تذکّر خودداری نکردم.

مردم بايد به اين نكته توجه كنند كه امروز در برخي محافل و رسانه تشكر رهبر گرانقدر انقلاب را موافقت ايشان با متن توافقنامه قلمداد مي كنند . تيم مذاكره كننده فرزندان اين نظام و انقلاب هستند و در اين چند ماه زحمات زيادي كشيدند و جاي تشكر دارد ؛ اما اين تقدير و تشكر دليلي بر چشم پوشي از اشكالات و انتقادها در مورد متن توافقنامه نمي شود و فضاي نقد و بررسي بايد باز باشد . اين موضوع نبايد باعث دو دستگي و تفرقه بين مردم شود و خداي ناكرده بوجود آمدن فتنه ايي مانند فتنه 88 شود.

از نظر كارشناسان حقوق بين الملل اين توافق داراي اشكالاتي است و خطوط قرمز بطور كامل رعايت نشده است . رهبر انقلاب فرمودند محدوديتهاي بلند مدت را قبول ندارند؛ تحقيق و توسعه و ساخت و ساز در زمان محدوديت ادامه پيدا كنند ولي در اين مذاكرات وين تا حدودي اين موارد رعايت نشده است.

در قطعنامه شوراي امنيت آمادگي دفاعي ملت ايران زير سئوال رفته است و ايران اجازه توليد و خريد موشكهاي بالستيك و پيشرفته و فروش آن به همپيمانان و دوستان خود را ندارد. ما اميدواريم با دقت نظر شوراي امنيت ملي و مجلس شوراي اسلامي اين نگرانيها بر طرف شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.