سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:20 - جمعه 02 مرداد 1394

مژده امام جمعه نصرآباد به مردم

تشییع و تدفین دو شهید گمنام در بخش جرقویه سفلی و شهر نصرآباد

انشاء الله بار دیگر در جرقویه سفلی بویژه شهر نصرآباد، شاهد تشییع و تدفین دو شهید گمنام در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام،مصادف با 20 مرداد ماه خواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ گزارش مشروح نماز جمعه نصرآباد 2 مرداد 94

تقوا تنها نسخه نجات بشر در دریای پرتلاطم زندگی
حضرت حجت الاسلام و المسلمین علیرضا فرهنگ، امام جمعه محترم نصرآباد جرقویه، در خطبه اول نماز این هفته، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا، پاکی، پرهیزگاری و انجام واجبات و ترک محرمات؛ از تقوا به عنوان تنها نسخه نجات بخش بشر در دریای پرتلاطم زندگی یاد کرد؛ و در ادامه مباحث مرتبط با بررسی آسیب های خانواده، عدم صداقت و یک رنگ نبودن در زندگی را یکی دیگر از عوامل بر هم زننده کانون گرم خانواده دانست، و افزود: صداقت و یک رنگی در گفتار و رفتار یکی از پایه های مهم زندگی زناشویی است، و انسان باید به آنچه می گوید پای بند بوده و رفتارش بر پایه اعتقادات و واقعیات باشد.
نشانه ایمان صداقت گفتار و امانت داری، نه کثرت نماز و روزه
وی با بیان این که صداقت و یک رنگی از لوازم اصلی زندگی است، با استناد به سخنان بزرگان دین درباره اهمیت صداقت در زندگی گفت: در روایات آمده است که به زیادی نماز و روزه انسان ها نگاه نکنید، بلکه به صداقت گفتار و امانت داری آنها بنگرید.
آثار صداقت و یک رنگی و زیان های دروغ گویی و دورویی
امام جمعه نصرآباد در ادامه با بیان احادیثی از پیامبر بزرگوار اسلام و ائمه اطهار علیهم السلام درباره آثار صداقت گفت: طمانینه و آرامش در زندگی، امانت داری، اصلاح مشکلات، فزونی و برکت روزی و بالا رفتن میزان اعتبار و اعتماد فرد در جامعه برخی از آثار و برکات صداقت و یک رنگی بدر زندگی است؛ و در مقابل دروغ گویی و درویی باعث ناآرامی، خیانت، افزایش مشکلات، بی برکتی و تلخی زندگی  و بی اعتباری شخص می شود.

IMG_20150724_133617 IMG_20150724_133702
صداقت و یک رنگی لازمه زندگی آرمانی
علیرضا فرهنگ صداقت را لازمه وفاداری برشمرد و با بیان این حدیث از مولای متقیان که فرموده اند: « الوفاء توام الصدق » گفت: وفاداری همراه با صداقت و یکرنگی است و اگر بخواهیم جامعه قرآنی و زندگی الهی و مورد رضایت خداوند متعال و امام زمان علیه السلام داشته باشیم؛ لازمه اش این است که با هر کسی که ارتباط داریم صادقانه و یک رنگ عمل کنیم.
میوه ای که 5 مرداد 58 در تهران به بار نشست و به تمام کشور رسید
علیرضا فرهنگ در خطبه دوم نیز با توصیه نمازگزاران به تقوا؛ به حکمت 242 نهج البلاغه اشاره کرد که بیان می دارد:« تقوا پیشه کنید، هرچند کم باشد؛ و بین خود و خدای خود پرده ای از حیا و عفت قرار دهید، هر چند نازک باشد.» گفت: مصیبت انسان زمانی است که ذره ای حیا و تقوا در وجودش نباشد.
وی سپس با اشاره به اقامه اولین نماز جمعه در تهران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیه الله طالقانی، در 5 مرداد 1358، و نام گذاری اولین جمعه مرداد ماه به نام روز نماز جمعه؛ گفت: با برگزاری نماز جمعه یکی دیگراز ثمرات مهم انقلاب اسلامی به بار نشست و همه این برکات را مشاهده کردند، و این نعمت و برکت به گوشه گوشه کشور از جمله در این شهر مذهبی و متدین نفوذ پیدا کرد و مردم به اقامه این نعمت الهی و مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه مفتخر شدند و مردم باید قدر این نعمت را بدانند.
اهمیت نماز جمعه در آیات و روایات
امام جمعه نصرآباد سپس به تشریح اهمیت و جایگاه نماز جمعه در اسلام پرداخت، و با بیان این که نزول سوره ای در شان این نماز بیانگر اهمیت این فریضه الهی است، گفت: آیه 9 سوره جمعه بر لزوم حضور در نماز جمعه و ترک کسب و کار برای شرکت در این نماز دشمن شکن تصریح دارد، و پیامبر بزرگوار اسلام در این زمینه فرموده اند: « خدای متعال نماز جمعه را بر شما واجب کرد، پس هر کس آن را ترک کند، در زمان حیات من یا بعد از رحلتم، از روی سبک شمردن نماز جمعه یا انکار کردن آن، خداوند کارهای او را مرتب نمی کند، و برکت از امورش برداشته می شود؛ و آگاه باشید که خداوند برای نمازش ثوابی در نظر نمی گیرد، و زکاتش زکات حساب نمی شود، و حجش قبول نمی گردد، و روزه اش هم پذیرفته نمی شود، و نیکی او هم مقبول خدا نیست، مگر این که توبه کند، و به صحنه نماز جمعه برگردد.»
دشمن درکمین ایمان، انقلاب و ارزش های اسلامی و مانع رشد مادی و معنوی و فکری و اخلاقی
فرهنگ در ادامه با تاکید بر ضرورت دشمن شناسی گفت: یکی از ضروریات و ابعاد وجودی انسان دشمن شناسی است، و ما باید توجه داشته باشیم،که بشر از لحظه خلقت دشمن داشته و تا زمان ظهور امام زمان علیه السلام و برپایی قیامت دشمن خواهد داشت، و مطمئن باشیم که استکبار به عنوان سمبل دشمن انسانی در کمین ایمان، انقلاب و ارزش های اسلامی ماست و مانع رشد مادی و معنوی و فکری و اخلاقی انسان های متدین می شود، و تا تسلیم و مطیع آنها نشویم دست بردار نیستند، همان گونه که خداوند متعال در آیه 12 سوره عنکبوت تصریح می کند که :«کافران به افراد با ایمان می گویند که به مسیر ما بیایید تا خطاهای شما را ببخشیم، وآنها هیچ باری از خطاهایشان را به دوش نمی کشند، به راستی که آنها دروغ گویانند.»

IMG_20150724_133812 IMG_20150724_133629
خطاهای ایران از دید دشمن، آمران حمله به یمن پشت میز مذاکره با ایران
امام جمعه نصرآباد با بیان این که آیات قرآن کریم، از جمله آیه مذکور به روز است و ما باید به معنا و مفهوم آن در عمل توجه کنیم، گفت: دشمن ما را خطاکار و خودش را مبرا از هر عیب و ایرادی می پندارد، از دید دشمن خطای ما حمایت از مردم مظلوم یمن و فلسطین و دیگر مظلومان جهان و همچنین اصرار ما برای ایستادن روی پای خود و مقاومت در برابر زورگویی های آنهاست؛ در زمان مذاکرات و در ماه مبارک رمضان، در کنار گوش ما، در یمن فاجعه رخ داد و تا کنون 3500 نفر از مردم بی دفاع این کشور کشته شده اند، و مصیبت های بسیاری به بار آورده اند که دستورش را همین کسانی که پشت میز مذاکره نشسته بودند، صادر کردند.
عقده گشایی علت کشتار مردم بی گناه
وی درباره عامل اصلی و علت این اقدامات وحشیانه تصریح کرد: حقوق بشر امریکایی باعث شده عربستان و این وهابی های خبیث آل سعود مجهز توسط مستکبرین مجهز شده، و برای عقده گشایی به جان مردم یمن بیفتند و می گویند که چرا مردم یمن از ایران تبعیت می کنند؟ چرا اسلامی مثل ایران اسلامی در آنجا در حال شکل گیری است؟
ذهن استکبار انباشته از خیانت و جنایت
فرهنگ در رابطه با واکنش جمهوری اسلامی ایران در برابر خواسته های نابه جای قدرت های مستکبر گفت: همان گونه که رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در خطبه های عید فطر نماز عید فرمودند :چه متن توافق نامه تصویب بشود، چه نشود، ایران از حمایت و پشتیبانی از دوستان خود در منطقه غافل نمی شود، یعنی فکر نکنید با این کارهایتان توانستید نتیجه بگیرید؛ و دومین نکته این که سیاست ایران در مقابل دولت مستکبر امریکا همان سیاست قبلی است، زیرا فکر استکبار، تغییر نکرده، و ذهن استکبار از این همه خیانت و جنایت پاک نشده است.
الزامات حرکت در مسیر حق
وی پیام دیگر آیه مذکور را بی اعتمادی به دشمن بر شمرد و گفت: از این آیه استفاده می شود که نباید به کافران و دشمنان اعتماد کرد؛ بلکه باید بر تکیه بر خدا و ظرفیت های درونی،که خدا به ما داده است، در مسیر حق حرکت کنیم.
پشتوانه فریاد ” هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید.”
اعلام جمع بندی مذاکرات موضوعی بود که خطیب نماز جمعه نصرآباد بخش بعدی سخنان خود را به آن اختصاص داد و ضمن تشکر از تیم مذاکره کننده هسته ای و فرزندان این مرز وبوم که در مقابل استکبار ایستادگی کردند، گفت : از نقش رهبری در حمایت و هدایت این مذاکرات نباید غافل شد و باید بدانیم وقتی وزیر امور خارجه ما در مذاکرات فریاد می زند که هیچ وقت یک ایرانی را تهدید نکنید، این گفته به پشتوانه استحکام و حمایت رهبری است. اینها به خاطر جرات رهبری و اعتماد به حرف های آقا جرات بیان چنین مطالبی را دارند. ضمن این که نباید ذوق زده شویم. چون هنوز اتفاقی نیفتاده است، و همان طوری که مقام معظم رهبری گفتند باید این متن مسیر خودش را طی کند و اشکالات بررسی شود. به این راحتی جبهه کفر از کفرش دست بر نمی دارد، هنوز بدبینی و بی اعتمادی به کفر هست.
یکی از جوک ها و لطیفه های روزگار
وی سپس به تهدیدات طرف مقابل و نوکرانشان بعد از اعلام جمع بندی مذاکرات اشاره کرد، و گفت : هنوز مرکب بیانیه خشک نشده بود که شاهد توهین های پی در پی جبهه کفر به این مردم و این نظام بودیم. کار به جایی رسیده که عربستانی که در باتلاق یمن گیر کرده و روز به روز دارد از مواضعش عقب نشینی می کند، برای کشور مقتدر ایران خط و نشان می کشد. این یکی از جوک ها و لطیفه های روزگار است که کسی که نمی تواند خودش را جمع کند، می آید برای کشوری که یک تنه در مقابل جبهه کفر ایستاده است، خط و نشان می کشد.
علت گستاخی برخی کشورها علیه ایران اسلامی
فرهنگ درباره علت این گستاخی گفت: علت این گستاخی ها این است که مسوولان ما به موقع جواب توهین های اینها را نداده اند. ملت در راهپیمایی های مختلف جواب آنها را داده اند. حالا نوبت مسوولان است که جواب محکم و دندان شکنی به این توهین ها بدهند.نباید سکوت کنیم.اینها عددی نیستند که جمهوری اسلامی ایران را تهدید کنند.
ضرورتی که همه مردم و همه گروه های سیاسی باید به آن پای بند باشند
خطیب مذکور همچنین وحدت در برابر دشمن را ضروری بر شمرد و افزود: تمام گروه های سیاسی و تمام مردم باید وحدت داشته باشند، یکی از حربه های دشمن برای دستبابی به اهدافش به هم ریختن درون جبهه اسلام است، لذا همه باید مواظب باشند و وحدت و انسجام خود را حفظ کنند. انتقادها هم باید دلسوزانه باشد.
ضربه مهلک و ماندگار در تاریخ
امام جمعه نصرآباد سپس به سالروز عملیات مرصاد در سال 67 و نقض تعهدات از سوی دولت عراق بعد از صدور قطع نامه و پذیرش صلح اشاره کرد و گفت: منافقین با استفاده از این موقعیت از داخل عراق به کشور حمله خود را آغاز کردند، که مردم و رزمندگان اسلام وارد عمل شده و دشمن را تا مرز عقب راندند و ضربه مهلک و ماندگار در تاریخ به منافقین وارد کردند.
دو نکته اساسی ثمره عملیات مرصاد
وی سپس به دو نکته اساسی درخصوص این عملیات اشاره کرد و گفت: یکی این که برخی می گفتند چون مردم دیگر نمیتوانستند در مقابل دشمن بایستند، ایران صلح را قبول کرد؛ ولی در این عملیات مردم نشان دادند که ما همچنان در صحنه هستیم و اگر بعضی مسوولان کم آوردند، ما کم نیاورده ایم. نکته دوم این که روحیه شهادت طلبی و پیروی از راه شهدا ضامن بقای اسلام و ضامن بقای انقلاب است.
تشییع و تدفین دو شهید گمنام مژده امام جمعه نصرآباد به مردم
امام جمعه نصرآباد که در سال اول حضورش با پیگیری های انجام شده زمینه تشییع اولین شهید گمنام در جرقویه سفلی را فراهم نمود، و در دومین سال زمینه تشییع دو شهید گمنام در جرقویه سفلی و دفن آنها در شهر نیک آباد را فراهم نموده است، در سومین سال حضور خود در نصرآباد برگ دیگری از نتیجه پیگیری هایش را ورق زد و در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: من یک بار دیگر این مژده را به شما عزیزان بدهم که، انشاء الله بار دیگر در جرقویه سفلی بویژه شهر نصرآباد، شاهد تشییع و تدفین دو شهید گمنام در سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام، مصادف با 20 مرداد ماه خواهیم بود. این را مسوولان محترم به ما قول دادند و ما هم گفتیم که به نمازگزاران اعلام می کنیم، و ان شاء الله بار دیگر نور شهدا این شهر و منطقه را منور و عطر و بوی شهادت این خطه را معطر خواهد نمود.
لازم به ذکر است دکتر علیرضا بردبار، از مجتمع خدمات بهزیستی امین، ارائه دهنده کلیه خدمات روانشناسی و مشاوره، به عنوان سخنران قبل از خطبه های این هفته نصرآباد درباره سلامت روان و آموزش کودکان سخنرانی نمود.

IMG_20150724_130534

همچنین بخوانید:

5 نظر در مورد “تشییع و تدفین دو شهید گمنام در بخش جرقویه سفلی و شهر نصرآباد”

  1. خبرنگار گفت:

    اصفهان شرق عزیز خبر یا خطبه نماز جمعه بایدمختصر ومفید باشد تا خواننده هم حال خوندنش راداشته باشه وهم خسته نشه از سلام حاج آقای فرهنگ تا والسلام ایشان را درج کرده اید.
    این ضعف شمارا نشان می دهد ببخشید فقط درجهت دلسوزی وجذب مخاطب بود

  2. سعید گفت:

    با سلام تشکر می کنم از دست اندرکاران اصفهان شرق که به جای رفع تکلیف وظیفه خود را با درج کامل بیانات امام جمعه محترم شهر نصرآباد انجام می دهند. خصوصا که مطالب را بسته بندی کرده اند ، و هر کس بخواهد مروری می کند سر تیترها را و همه مطالب یا بخش های که مورد پسندش باشد می خواند. باز هم قدردانی می کنم از بزرگوارانی که در اصفهان شرق کار می کنند.

  3. عربصالحی گفت:

    با سلام
    تقدیر و تشکر از عزیزانی که زحمت تهیه گزارش از نماز جمعه نصرآباد را می کشند

  4. نیکبخت گفت:

    با سلام و خدا قوت
    با تشکر از برگزار کنندگان نماز جمعه و همه دوستانی که زحمت درج این مطالب را در سایت می کشند مطالب عالی است و کامل خدا خیرتان دهد

  5. ابوالفضل گفت:

    با سلام
    بسیار متشکریم.خیلی خوب بود چون به صورت کامل و دسته بندی شده با تیترهای مناسب گفته شده و همه می تونن استفاده کنن . اونایی که حوصله ندارن تیتر ها رو می خونن و اونایی هم که دوست دارن می تونن به صورت کامل بخونن. متشکر از اصفهان شرق.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.