اصفهان شرق

وظیفه اخلاقی و دینی ما صیانت از همسایه و دفاع از مظلوم است

کدخبر: 69282
1394/05/02 در ساعت 16:25

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، امام جمعه شهر ورزنه در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوی و پرهیزگاری گفت: توبه یعنی برگشت به خدا چرا که همه ما از خدا هستیم و گناهان باعث می شود که از او فاصله بگیریم توبه از گناهان باعث می شود انسان ها فاصله بوجود آمده را برطرف کنند و دوباره به آغوش خداوند برگردند.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در ادامه اظهار کرد: آثار توبه به درگاه خداوند متعال خشنودی، رضایت و دوست داشتن او را نسبت به بندگان در بر خواهد داشت و باید مراقب بود که در سراشیبی گناه قرار نگیریم که باعث تباهی انسان ها می شود و تنها راه جلوگیری از هلاکت انسان توبه و بازگشت به سوی خداوند است.

وی تصریح کرد: توبه باعث می شود که بندگان خدا کمتر به طرف گناه کشیده شوند و خداوند متعال انسان توبه کننده را دوست دارد و انسان ها باید تا زمان و فرصت کافی را دارند توبه بکنند و از خداوند طلب آمرزش کنند چرا که اگر کسی عمل گناهی را انجام دهد و توبه نکند و سکرات موت را ببیند دیگر توبه او پذیرفته نمی شود و راه برگشتی هم نیست و خداوند فردای قیامت به اهل جهنم می گوید در همین جا توقف کنید و حق ورود به بهشت را ندارید.

حجت الاسلام شامحمدی در خطبه دوم به فرمایشات مقام معظم رهبری  اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نماز عید فطر فرمودند چه این متن به تصویب برسد و چه نرسد ما از حمایت دوستانمان در منطقه دست نخواهیم کشید از ملّت مظلوم فلسطین، از ملّت مظلوم یمن، از ملّت و دولت سوریه، از ملّت و دولت عراق، از مردم مظلوم بحرین، از مجاهدان صادق مقاومت در لبنان و فلسطین؛  همواره مورد حمایت ما خواهند بود چرا که این وظیفه اخلاقی ودینی ما است که از همسایگان خود صیانت کنیم و از مظلوم دفاع کنیم.

وی در ادامه  بیان کرد: هدف دشمن این است که اسلام را از بین ببرد اگر امروز در کشور های عراق و سوریه نا امنی ایجاد کرده است بخاطر این است که این نا امنی را به ایران اسلامی برساند.

امام جمعه ورزنه در ادامه به دشمنی با آمریکا اشاره و افزود: ما به فرموده رهبری عزیز آمریکا رادشمن خود می دانیم چرا که آمریکایی ها از نظر اعتقادی و سیاسی و اقتصادی با آموزه های دینی ما مخالف هستند از نظر سیاسی آنها ظلم پرور ومدافع ترریسم هستند ولی ملت ما ظلم ستیز ومدافع مظلومان است آنها قائل به اقتصاد سرمایه داری هستند ولی اسلام این اقتصاد را قبول ندارد.

وی به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونستی توسط رژیم پهلوی اشاره و اذعان کرد: ظلم بزرگ رژیم پهلوی به ملت مسلمان ایران به رسمیت شناختن رژیم جعلی صهیونستی بود که بحمدالله با پیروزی انقلاب اسلامی مردم ظلم ستیز ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) این رژیم  مورد تنفر مردم قرار گرفت.

امام جمعه ورزنه در پایان به 5مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه تهران اشاره و بیان داشت: نماز جمعه یکی از برکات نظام مقدس اسلامی است که در دو بعد عبادی و سیاسی برگزار می گردد که در روایتی از معصومین هست که ای مسلمانان بدانید نماز جمعه برشما واجب گردید و هر کس از روی بی توجهی نماز جمعه را ترک کند خداوند پریشانی را از او برطرف نمی کند و نماز ها، زکات و روزه گرفتن او را نمی پذیرد و برکت از زندگی او می رود تا زمانی که توبه کند.