اصفهان شرق

سهمیه مناطق محروم برای کنکوری های ورزنه ای جایی ندارد/ طعم شیرین موفقیت در سایه محرومیت های شهر

کدخبر: 69191
1394/05/01 در ساعت 10:51

به گزارش اصفهان شرق، با اعلام نتایج کنکور 94 برخی از کنکوری‌ها خوشحال و برخی از کنکوری‌ها نیز از اعلام نتایج کنکور ناراحت شده‌اند، برخی از افراد با شرکت در کلاس‌های کنکور و برخی نیز با سعی و تلاش خود در آزمون کنکور موفقیت را در بر گرفته اند، برخی از دانش‌آموزان برای موفقیت در کنکور سراسری از پشتکار فراوانی برخوردار هستند و با نا‌امید نشدن خود در این عرصه به نتیجه خوبی دست پیدا می‌کنند و سبب افتخار خود و خانواده‌های خود برای کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شوند.

فرصت را غنیمت دانسته و در کنار مصاحبه های سایت های و شبکه های خبری از جوانان برتر و تک رقمی کنکور به سراغ دانش آموز پر تلاش ورزنه ای رفتیم.
ملاک امروز ما در گفتگو با وحید باقری ورزنه، چیزی فراتر از گفتگوی خبرنگار و کنکوری بود زیرا معلمان و تعریف آنها از وی به مراتب موید الگو بودن این دانش آموز شرق اصفهانی در اخلاق و رفتار در کنار درس و مدرسه بود.

وحید باقری ورزنه متولد اسفند 74 از شهر ولایتمدار و شهید پرور ورزنه بود که برای دست یابی به هدف اصلی خود و موفقیت در رشته های گرایش پزشکی یک سالی پشت سد کنکور ماند تا بتواند آنچه هدف اصلی در درس و تحصیل است را شاهد باشد.

وی از شرایط تحصیل خود این چنین گفت: همه مراحل تحصیل خود را در مدارس عادی شهر خودمان گذراندم و چندین مرتبه در مسابقات فرهنگی و هنری به کسب مقام استانی نائل شدم.

باقری میانگین مطالعه خود را روزی 8 ساعت عنوان و افزود: از مهر 93 با جدیت درس می خواندم تا بتوانم در رشته های گرایش پزشکی قبول شوم زیرا علاقه وافری به رشته پزشکی دارم و امیدوارم بتوانم در دانشگاهی معتبر تحصیل کنم و برای شهر و بخش محرومم مثمر ثمر باشم.

*ورزنه فاقد کلاس کنکور

وی هیچ کلاس کنکوری نرفته بود و نبود آن در بخش را یکی از محرومیت های جوانان بخش عنوان و تصریح کرد: متاسفانه مسافت ورزنه تا شهر اصفهان طولانی است و اگر کسی بخواهد به کلاس کنکور رود باید چند ساعتی را در مسیر طی کند و تازه اینکه هزنیه گزافی را باید بپردازد که از توان برخی خانواده های شرق اصفهانی خارج است ولی آزمون قلم چی در شهر برگزار شد و این تنها فوق برنامه بچه های کنکوری این منطقه است.

وحید در پاسخ به این سوال که آیا محرومیت عامل عدم موفقیت است گفت: مسلما نمی شود همه مشکلات را به محرومیت ها نسبت دهیم ولی تاثیر محرومیت بر موفقیت یک واقعیت غیر قابل انکار است که باید مسئولان به ان توجه جدی نشان دهند. مثلا من برای تهیه یک کتاب کمک آموزشی باید تا شهر اصفهان بروم و این درحالی است که دیگر هیچ امکانات فوق برنامه ای برایم فراهم نیست تا بتوانم بیشتر بهره ببرم. مسلما اگر کسانی بگویند کلاس کنکور همه چیز نیست جواب بنده کمی متفاوت است، زیرا کلاس کنکور برای انهایی که در مدارس خوب اصفهان درس می خوانند از اولویت برخوردار نیست نه دانش آموزانی که در مدارس عادی مناطق محروم با کم ترین امکانات به تحصیل می پردازند.

*عدم سهمیه مناطق محروم در محرومیت ورزنه

وی با طرح مشکل سهمیه مناطق محروم و نبود آن در بخش بن رود خبر داد و تاکید کرد: شهر ورزنه و بخش بن رود سهمیه مناطق 2 را دارند و هم ردیف شهر کاشان و شهر قم هستند به نحوی که امکانات بچه های ما بسیار کم تر از شهرهای هم ردیف ما است. مسئولان همیشه از پیگیری ها سخن می گویند ولی ما در کنکور هنوز شاهد سهمیه مناطق محروم در شهر ورزنه نیستیم و این درحالی است که برخی شهرها در شرق اصفهان منطقه 3 و از سهمیه بیشتری برخوردارند. البته تلاش و کوشش فراتر از سهمیه در کنکور است و هر کسی با تلاش روزانه می تواند به هدف برسد ولی نکته مهم و قابل توجه نبود امکانات برای جوانان تلاشگر شرق اصفهان و مشکلات پیش روست.

وحید در خصوص توسعه علمی در کشور و افزایش بیکاری این چنین گفت: سالانه شاهد رتبه های برتر زیر 100 در هر گروه آزمایشی هستیم ولی متاسفانه به دلیل نبود ساماندهی مناسب و زیربنایی برخی از جوانان نخبه به خارج از کشور رفته و گاها تعداد زیاد دانشجویان برتر داخل کشور هم متناسب با تلاش به کار گرفته نمی شوند و مسئولان باید دقت بیشتری نشان دهند تا همان دقتی که در برگزاری آزمون دارند در به کارگیری جوانان در مشاغل مفید انجام شود.

*در هر لباسی می توان خدمت کرد

وی از برخی جوانان تحصیل کرده گله کرد و گفت: متاسفانه برخی از مناطق محروم به مدارج بالا می رسند ولی پس از چندی محرومیت ها و مشکلات شهری که زمانی در آن رشد پیدا کرده اند از خاطرشان می رود و این نکته ای است که جوانان باید مد نظر داشته باشند که در هر لباسی می توان به شهر و مردم خدمت کرد.

باقری ورزنه با اشاره به محرومیت ها و تلاش صورت گرفته در خصوص موفقیت فرزندان مناطق محروم شرق اصفهان، متذکر شد: اگر با سختی به دانشگاه برویم، موفقیت را با جان و دل در آغوش می گیریم زیرا هر چه محرومیت ها و محدودیت ها بیشتر باشد مسلما عمق موفقیت بیشتر است و این را به خوبی طی این دوسال کنکور درک کرده ام.

وحید باقری ورزنه در پایان گفتگوی خود با خبرنگار اصفهان شرق به طرح خواسته ای از مسئولان پرداخت و گفت: مسئولان اعم از نمایندگان و مسئولان اجرایی شهرستان اصفهان، صدای محرومیت و مشکلات شرق اصفهان را به درستی به مسئولان تهرانی برسانند و به صورت نکته ای پیگیر قرار دادن بخش بن رود و شهر ورزنه در سهمیه مناطق محروم باشند تا بتوان از تسهیلات این مناطق استفاده کافی عاید مردم شود.

سخن آخر:

سخن پایانی دانش آموز پر تلاش ورزنه ای، تشکر ویژه از پدر و مادر و دیگر دوستان و همچنین معلمان خود بود که مشوقین اصلی وی در طول دوره تحصیل بوده اند.

سایت خبری اصفهان شرق ضمن تشکر از وی برایش رسیدن به مدارج علمی بالا و تحصیل در رشته ی مورد علاقه را از خدا خواستار است.