سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 15:18 - چهارشنبه 31 تیر 1394

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

۶میلیون تن گندم داخلی خرید تضمینی شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با استقرار ۱۱۰۰ مرکز خرید در ۳۱ استان کشور تاکنون ۶میلیون تن گندم در قالب ۹۳۰هزار محموله توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شرکت شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی قنبری افزود: هم اکنون به‌جز چند استان جنوبی کشور که خرید تضمینی این محصول را به پایان رسانده‌اند، خرید در سایر استان‌ها ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود میزان 8میلیون تن گندم خریداری شود.
وی با بیان اینکه ارزش گندم‌های خریداری شده 7000 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی انجام شده، تمام تلاش ما بر این است تا وجوه گندم در کمترین زمان به کشاورزان پرداخت شود؛ لذا از دستگاه‌های ذی‌ربط به‌خصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی و بانک مرکزی می‌خواهیم که در تأمین و تخصیص اعتبارات لازم برای خرید تسریع و تعجیل نمایند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از کیفیت بالای گندم‌های خریداری شده در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی مراکز خرید گندم کشور با رعایت استانداردهای خرید و جدول پاکی مصوب، گندم‌ها را تحویل می‌گیرند؛ به‌طوری که میانگین افت‌های مفید و غیرمفید 1.5درصدی نشان دهنده کیفیت بالای این محصول در کشور است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه ضرورت دارد تا سلامت مردم در رابطه با مصرف نان سالم حفظ و ارتقا یابد، بر خرید هرچه باکیفیت گندم‌ها توسط مراکز خرید تأکید کرد و از همه دست اندر کاران این حوزه، از تولید گندم تا نان خواست تا با رویکرد انجام وظایف و خدمت‌رسانی به مردم از طریق تعامل و همکاری، فرآورده‌‌ای سالم، بهداشتی، باکیفیت و مغذی به مردم تحویل دهند.

منبع:تسنیم

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.