سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - چهارشنبه 31 تیر 1394

کمیته های انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اصفهان مشخص شد

کمیته های پشتیبانی برگزاری انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان مشخص شد.

به گزارش اصفهان شرق، فرمانداری اصفهان روز چهارشنبه از کمیته های آموزش، حراست و حفاظت، پشتیبانی و مالی اداری، فناوری اطلاعات و امور رایانه، حقوقی تخلفات تبلیغاتی ، اطلاع رسانی و تبلیغات و سیاسی امنیتی و انتظامی به عنوان کمیته های برگزاری این انتخابات نام برد.

فرماندار اصفهان در این باره اظهار کرد: برای اجرای هرچه مطلوب تر این رویداد مهم ، کمیته های یاد شده بمنظور پشتیبانی برگزاری انتخابات در اصفهان مشخص و ابلاغ مسئولین این کمیته ها نیز صادر شد.

فضل الله کفیل بدون اشاره به نام مسئولان این کمیته ها، گفت: برگزار کننده انتخابات هیات های اجرائی می باشند که در موعد قانونی از بین معتمدین اقشار مختلف مردم انتخاب خواهند شد و کمیته های تشکیل شده صرفا نقش پشتیبانی و امنیتی دارند.

فرماندار اصفهان با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه این شهرستان یکی از بزرگترین حوزه های انتخابات کشور است ، افزود: لازم است از هم اکنون مسئولین کمیته ها پیش بینی های لازم در تامین امکانات و ساماندهی ستادهای اجرائی و آموزش عوامل را دنبال کنند.

کفیل وظیفه اصلی دست اندرکاران انتخابات را دقت در اجرای قانون، بیطرفی، امانتداری و پرهیز از هرگونه اعمال سلیقه شخصی و جناحی در راستای برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم دانست.

استاندار اصفهان نیز پیش از این در کنفرانس خبری در 19 خرداد امسال اعلام کرد: انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در این استان بر اساس چهار شاخص شامل اعتدال، تخصص، کارایی و تعامل برگزار می شود و خطی و جناحی نخواهد بود.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه استان اصفهان در حوزه سیاسی نیاز به انسجام بیشتری دارد، اظهار کرد: لازم است تشکل ها و جناح های سیاسی و نامزدهای انتخابات، قانون را رعایت کنند تا جوی آرام و سالم در چارچوب قانون تا پایان سال داشته باشیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه فضای انتخاباتی در همه شهرستانهای استان رصد می شود، گفت: 10 کمیته کاری و پنج گروه کارشناسی در ستاد انتخابات استان اصفهان تشکیل شده است.

وی به افزایش تعداد نمایندگان استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری از پنج به شش نفر اشاره و اضافه کرد: مقرر بود یک نفر نیز به تعداد نمایندگان مجلس در شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل اضافه شود اما هنوز این موضوع توسط مجلس به استان ابلاغ نشده است.

زرگرپور با اشاره به وجود 20 نماینده از استان اصفهان در مجلس که یکی از آنها نماینده اقلیت ارامنه است، اظهار کرد: انتخابات امسال در 15 حوزه اصلی در استان اصفهان انجام می شود و برخی حوزه ها شامل چند شهرستان است.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با این انتخابات، انتخابات میاندوره ای شوراهای اسلامی در 30 روستا و شهر « جوشقان قالی » در شهرستان کاشان برگزار خواهد شد.

بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باید تعداد نمایندگان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به ۳۱۰ نفر یا بیشتر افزایش یابد.

برای تشکیل نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که انتخابات آن در سال ۱۳۹۰برگزار شد باید 20 نفر به شمار نمایندگان این مجلس افزوده می شد که در آن دوره، لایحه افزودن 20 نماینده به تعداد نمایندگان فعلی از طرف دولت دهم به مجلس هشتم، ارائه نشد به همین خاطر باید این دوره، تعداد نمایندگان 20 نفر افزایش یابد.

مرحله نخست دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۷ اسفند در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

از حوزه انتخابیه شهرستان اصفهان پنج نماینده به مجلس شورای اسلامی راه می یابد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.