سرویس: سیاسی » بین الملل 08:39 - چهارشنبه 31 تیر 1394

معاون صدر اعظم آلمان در اصفهان:

با انرژی هسته ای مخالفم/ با همکاری ایران باید مناقشات منطقه ای را حل کرد

معاون صدر اعظم آلمان، ایران را شریک مطمئن و منصفی از نظر اقتصادی برای آلمان دانست و تصریح کرد: ایران با فرهنگ کاری بالا و جمعیت زیاد تحصیلکرده نقاط مشترک زیادی برای همکاری با آلمان دارد.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از صاحب نیوز، زیگمار گابریل امروز در دیدار با استاندار اصفهان و جمعی از صنعتگران اصفهان با اشاره به جذابیت های فرهنگی اصفهان، گفت: توسعه گردشگری باید از این مقدار فراتر رود و باید زمینه های توریسم پایدار فراهم شود.

وی با اشاره به جمع بندی مذاکرات ۵+۱، ادامه داد: این توافق نشان داد کشمکش ها را بدون خونریزی می شود حل کرد و دو طرف باید برای اجرای آن اعتقاد داشته باشند و اگر حل نشود نشان خواهد داد کشمکش های دیگر نیز در دنیا حل نخواهد شد.

معاون صدر اعظم آلمان با بیان اینکه نمایندگان شرکت های آلمانی در ایجاد اشتغال و بهبودی صنعت می توانند موثر باشند، افزود موفقیت آمیز بودن یک بحث سیاسی به تعداد جلسات نیست بلکه به بهبودی معیشت مردم است.

وی با اشاره به تجارب آلمان در زمینه بهینه کردن مصرف آب، بهینه سازی انرژی و تولید برق، گفت: در این زمینه می توانیم به ایران کمک کنیم و با هم همکاری داشته باشیم.

گابریل با اشاره به متوقف ماندن کمیسیون همکاری ایران و آلمان از ۱۴ سال پیش، گفت: امیدواریم این کمیسیون به زودی در تهران برگزار شود.

وی با اشاره به تهدید داعش برای همگان، ابراز امیدواری کرد: با همکاری ایران باید مناقشات منطقه ای را حل کرد.

وی با بیان اینکه با انرژی هسته ای به طور کلی مخالف هستم، گفت: در کشور آلمان ۴۰-۵۰ سال است که گفتگوهایی برای خوب بودن یا بد بودن انرژی هسته ای وجود دارد و من همواره با آن مخالف بوده ام.

این درحالی است که کشور آلمان اولین کشوری است که در زمان رژیم پهلوی برای ایجاد نیروگاههای هسته ای در ایران اقدام کرد.

عجله آلمان ها برای همکاری اقتصادی مشترک پس از مذاکرات در حالی است که آلمان ها در دفاع هشت ساله از حامیان صدام و تجهیز وی به سلاح های شیمیایی بودند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.