سرویس: تولیدی » گفتگوی تلفنی 01:07 - پنجشنبه 14 آذر 1392

هیت بیت المهدی جار منطقه براآن جنوبی برگزار میکند

نخستین مراسم سمنو پزان در بیت المهدی جار

مسول اجرایی بیت المهدی گفت: نیّت کرده ایم که در سال آینده جشنواره سمنو پزان را در همین مکان اجرا کنیم، مکانی که منحصر به فرد خاصی نیست.

trettvcrgfbvghbg
به گزارش اصفهان شرق: بیت المهدی جار مکانی در جهت اشاعه فرهنگ و یاد اهل بیت در بین همه مردم با توجه به موقیعت منطقه میباشد.

جواد شاکری مسئول اجرایی این مکان با توجه به فعالیت سالانه بیت المهدی اظهار داشت: از سال 1379 تا امروز به همت فرد فرد مردم و امداد خداوند توانسته ایم در راه اشاعه ی فرهنگ اهل بیت قدم برداریم.

وی به مراسم های ویژه این مکان اشاره و افزود: هدف ما در برگزاری مراسم به مناسبت های مختلف اعم از کلیه ایام شهات و ولادت وخصوصا تعطیلات این است که همه با برگزاری و بر پایی این جلسه به نا م ائمه بیش از پیش یاد این ایام را در ذهن افراد زنده تر کنیم.

شاکری در ادامه به سمنو پزان مصادف با ماه صفر اشاره و بیان نمود: این مراسم امسال برای اولین بار به نام حضرت زهرا بر پا میشود. امسال پخت سمنو با دو پاتیل و در روز دوم صفر آغاز و شب جمعه و همزمان با پخت سمنو مراسم مذهبی و نوحه خوانی با حضور حجت الاسلام دکتر ارزانی و مداح اهلبیت حاج مهدی نایب با حضور عاشقان حضرت زهرا برگزار می شود.

ایشان در رابطه با دیگر مراسم های اجرایی در این مکان تصریح کرد: در دو دهه محرم و دهه دوم ایام فاطمیه و همچنین کلیه مناسبتها در این مکان برنامه های ویژه فرهنگی و مذهبی برگزار می شود و مختص به ایام خاصی از سال نیست.

وی در پایان به اهداف این بیت المهدی اشاره و افزود: مسائل روز و مشکلاتی  که جوانان در رابطه با خانه و زندگی با آن رو به رو هستند مهمترین مبحث سخنرانان در مراسم های اجرایی در ایام مختلف می باشد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.