سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:18 - دوشنبه 29 تیر 1394

بررسی‌های جدی نشان می‌دهد

غذای رستوران خطرناک‌تر از فست فودها!

بررسی‌های جدید محققان آمریکایی نشان می‌دهد که خوردن غذا در رستوران‌ها به هیچ وجه سالم تر از مصرف فست فودها نیست و خطرات بیشتری را متوجه افراد می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محققان آمریکایی نشان می‌دهد غذای رستوران‌ها به اندازه فست فودها ناسالم و مضر است. به گفته محققان میزان سدیم و کلسترول غذاهایی که در رستوران طبخ می شود بسیار زیادتر از غذاهای خانگی است. بنابراین افرادی که غذای خود را در رستوران میل می‌کنند و یا فست فودها را به عنوان وعده غذایی انتخاب می‌کنند  در مقایسه با دیگران، حدود 200 کالری بیشتر دریافت می‌کنند.
یافته های جدید نشان می‌دهد که خوردن غذا در رستوران‌ها به هیچ وجه سالم تر از مصرف فست فودها نیست و خوردن وعده غذایی در رستوران‌ها با سرویس کامل خطرات بیشتری را متوجه افراد می‌کند. همچنین  مردم آمریکا در روز حدود 3100 میلی گرم سدیم مصرف می‌کنند که میزان پیشنهادی سدیم برای افراد بزرگسال حدود 1500 تا 2300 میلی گرم در روز است. با توجه به بررسی های صورت گرفته چنانچه افراد فست فودها را ترجیح بدهند، میزان سدیم روزانه انها به 300 میلی گرم و چنانچه غذای رستوران را مصرف کنند این میزان به 412 میلی گرم در روز افزایش می‌یابد.
گفتنی است مصرف زیاد سدیم باعث افزایش فشار خون افراد شده و زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را فراهم می‌آورد.

منبع: ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.