سرویس: اجتماعی » حوادث 13:39 - دوشنبه 29 تیر 1394

طی اعلام هواشناسی ورزنه:

توفان سندی با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت ورزنه را در نوردید

عبدالصمد جمالی از خروج توده هوای سرد شمالی و بروز توفان سندی، تا غروب روز دوشنبه از بخش بن رود خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، ساعت 24دیشب توفان شدیدی در شهر ورزنه و بخش بن رود باعث شکسته شدن تعداد بسیار زیادی از درختان شد و خساراتی را در شهر ورزنه و بخش بن رود به بار آورد. این توفان تا اذان صبح ادامه داشت.

مسئول هواشناسی ورزنه از ورزش توفان سندی در ورزنه خبر داد و گفت: طی سال جاری این دومین توده هوای گردو غبار است که وارد ورزنه شده و به دلیل وسعت بیابانی این بخش گردو غبار بسیاری را در شهر شاهد هستیم.

عبدالصمد جمالی اظهار کرد: طی براورد اداره هواشناسی ورزنه سرعت این توفان که به سندی شهرت و از نوع گاستی بوده در حدود 15 متر بر ثانیه( 60 کیلومتر بر ساعت) اعلام شده است.

وی با ذکر اینکه توده هوای سرد شمالی، غروب روز دوشنبه از ورزنه خارج شده و به طرف شهر اصفهان در حرکت است؛ تصریح کرد: هوای شهر ورزنه از غروب روز یک شنبه با وزش باد و بارش رگبار های پراکنده در معرض این توده هوای سرد شمالی قرار گرفت که به تدریج تا غروب روز دوشنبه با کاهش سرعت باد از شهر ورزنه خارج می شود.

گفتنی است توفان سندی باعث بلند شدن گردو خاک از زمین به سمت بالا شده و باد گاستی از انواع این توفان به صورت متغیر و گردشی باعث کاهش دید در مناطق بیابانی خواهد شد.

IMG_6074 IMG_6092 IMG_6093 IMG_6096

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.