سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 11:25 - دوشنبه 29 تیر 1394

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

حاضر به پذیرش شروط ارتباط با استکبار در روابط اقتصادی با اروپاییان نیستیم

حمیدرضا فولادگر گفت: به دلیل یک رابطه اقتصادی حاضر به پذیرش شروط سیاسی در خصوص ارتباط با اسرائیل نخواهیم بود.

به گزارش اصفهان شرق، تردید در رابطه با سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در ایران طی چند روز اخیر و با توافق هسته ای میان ایران و 1+5 به سر رسید. اگر چه تا پیش از این سرمایه گذاران اروپایی برای حضور در بازار ایران به دلیل تحریم ها و اعمال فشار از سوی دولت امریکا تردید داشتند و پا نهادن به بازار ایران را به نوعی پذیرش ریسک اقتصادی عنوان می کردند ولی امروز بازار ایران به عرصه رقابت و تصاحب شرکت های اروپایی مبدل شده که بسیاری از مقام های شرکت های اروپایی برای حضور در بازار ایران اعلام آمادگی کرده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تمایل برخی از گروه های اقتصادی از جمله آلمان برای ورود به بازار اقتصادی ایران گفت: از مدت ها قبل بحث گسترش روابط ایران با اروپا مطرح شد و برخی از گروه های اقتصادی تمایل ورود به داخل ایران را داشتند لیکن توافق اخیر، سرعت نسبی خوبی به این رابطه داد.
حمید رضا فولادگر با توجه به توان فنی و مهندسی آلمان در بین کشورهای اروپایی اظهار کرد: به لحاظ فنی و صنعتی سال هاست ارتباط نسبی بین ایران و آلمان وجود دارد و همکاری در خصوص صنایع در مرحله ماشین آلات و انتقال تکنولوژی بین دو طرف مشهود است.

وی با ذکر این مطلب که گسترش روابط سرمایه گذاری بین دو کشور به معنای اظهار نظر در مباحث سیاسی نیست، افزود: در برخی از خبرها از قول یکی از مسئولان سیاست خارجی آلمان مطرح شده بود که شرط گسترش رابطه با ایران برقراری روابط ایران با اسرائیل است که اگر این گونه باشد در پاسخ باید گفت، سالهاست پس از پیروزی انقلاب اسلامی هزینه های بسیاری را برای زیر بار نرفتم استکبار داده ایم و به دلیل یک رابطه اقتصادی حاضر به پذیرش این شروط نخواهیم بود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه آلمان در کمک به دشمنان کشور طی جنگ تحمیلی تصریح کرد: ما هنوز کمک های آلمانی ها طی جنگ تحمیلی را فراموش نکرده ایم و مسلما گسترش روابط اقتصادی با این کشور باید به دور از هر گونه شرط سیاسی در زمینه رفع استکبار ستیزی ایران با رژیم اشغالگر قدس باشد و همچنین مسائل ملی در نظر گرفته شود.

وی در رابطه با متن اولیه توافق اخیر گفت: برخی ابهامات و موارد چند پهلو در توافق اخیر وجود دارد لیکن به نظر می رسد نسبت به بیانیه لوزان و تفاهم ژنو روند مثبت تری در رعایت خطوط قرمز در نظر گرفته شده است.

فولادگر با توجه به فرمایشات گهربار رهبر معظم انقلاب در عدم اجازه سو استفاده به طرف غربی، متذکر شد: این متن برای بررسی خطوط قرمز و تطبیق به شورای امنیت ملی خواهد رفت زیرا نکته اصلی جلوگیری از سوء استفاده گروه های 1+5 از این توافق است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.