سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:06 - یکشنبه 28 تیر 1394

پایان دوران 2 ساله "ماه عسل"؛

زمان گزارش حساب دولت فرا رسید/ آیا رونق اقتصادی در زندگی مردم نمود پیدا می‌کند؟

مردم بی صبرانه منتظر هستند تا هر چه سریع تر نتیجه ورود به یک توافق هسته ای را از سوی دولت را نه فقط با آمار و ارقام بلکه در سطح زندگی خود مشاهده کنند؟

به گزارش اصفهان شرق؛ طی روزهای گذشته تیم هسته ای کشورمان با حمایت مردم و از طرف دیگر معامله بر سر دستاوردهای 12 سال گذشته کشور در امر هسته ای توانست به یک جمع بندی با کشورهای 5+1 دست پیدا کند که در این میان مقرر شد که هریک از کشورها با انتقال این جمع بندی به کشور خود، نظر رضایت داخلی را هم در این خصوص جلب کرده و در نهایت بعد از نهایی شدن، این توافق در کشورها اجرایی شود.

 

در طول 2 سال گذشته بارها و بارها مسئولین دولتی مشکلات داخلی را به گردن تحریم ها انداختند؛ تا جایی که حتی مشکلات کم آبی این روزهای کشور نیز به تحریم ها گره زده شد. حتی به طور واضح از زبان مسئولین شنیده شد که اوضاع نا به سامان اقتصادی تا جایی ادامه دارد که تحریم ها بر اقتصاد کشور سایه افکنده است؛‌ این اظهارات از سوی مسئولین باعث شد که مردم نیز رفع مشکلات اقتصادی خود را در  گرو تحریم ها بدانند.

 

روحانی در همایش مسئولان محیط زیست آب پاکی را روی دست مردم ریخته و اظهار داشت: ما وقتی می‌گوییم باید تحریم‌های ظالمانه رفع شود بعضی‌ها چشمان‌شان زیاد نچرخد. تحریم‌های ظالمانه باید از بین برود تا سرمایه بیاید و مشکل محیط زیست، اشتغال، صنعت و آب خوردن مردم حل شود، منابع آبی زیاد شده و بانک‌ها احیا شوند. آنها که ملت ما را تحریم کرده‌اند ظلم بزرگی مرتکب شده‌اند اما عده‌ای در داخل هم نمی‌دانستند تحریم چیست.

 

وابستگی دولت به رفع تحریمها تا جایی پیش رفت که معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط‌زیست گفت: انتظار داریم با بهبود شرایط اقتصادی کشور و رفع تحریم‌ها بتوانیم شاهد رویکرد متعادل در زمینه مسائل زیست‌محیطی باشیم تا تخریب و آلودگی محیط‌زیست کاهش پیدا کند.

 

یونسی دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب هم در ادامه اتصال همه جانبه مشکلات کشور به تحریم‌ها، ازدواج جوانان را به تحریم ها گره زد و اظهار داشت: جوانان مشکل عدم استطاعت مالی برای ازدواج دارند و دولت وظیفه دارد این مشکلات را برطرف کند و امیدوارم با لغو تحریم‌ها این مشکلات برطرف شود.

 

یکی از اصلی ترین دلایل خوشحالی تعدادی از مردم کشور به خاطر توافق هسته‌ای، همان موضوع گشایشی است که از سوی دولت بارها به آن اشاره شد تا شاید گره های اقتصادی کشور با از بین رفع تحریم ها باز شود.

 

مردم کشور با توجه به اظهاراتی که دولت در طول دو سالگذشته بارها و بارها مطرح کرد، امروز انتظار دارند تا با این توافق هسته ای همه مشکلات آنها برطرف شود و این موضوع را می توان به خوبی از تجمعات چند روز اخیر و همچنین طرح اسمس‌ها و جوک هایی در این زمینه که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شوند به خوبی فهمید.

 

با رسیدن به این توافق دیگر دولت یازدهم به ویژه وزرای اقتصادی دولت، هیچ بهانه‌ای برای توجیه کوتاهی های خود نداشته و باید بستر های لارم برای یک اقتصاد خوب و رفاه نسبی برای مردم فراهم کنند.

 

قطعاً پس از این موضوع مردم انتظار ندارند اقلام و کالاهای ضروری چندین بار در سال گران شده و یا قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند.

 

اکنون باید منتظر ماند و دید که دولت انشاهایی که قبلا برای مردم خوانده بود را وارد فاز عملیاتی خواهد کرد و مردم بی صبرانه منتظر هستند تا هر چه سریع تر نتیجه ورود به یک توافق هسته ای را از سوی دولت را نه فقط با آمار و ارقام بلکه در سطح زندگی خود مشاهده کنند؟

منبع:راه دانا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.