سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:06 - شنبه 27 تیر 1394

گزارش/دستاوردهایی که نباید نادیده گرفته شود؛

بهره‌برداری جناحی از «توافق هسته‌ای»

اصلاح‌طلبان با نگاه انتخاباتی خود قصد مخدوش کردن ملی بودن توافق هسته‌ای و کم اهمیت جلوه دادن خدمات صورت گرفته در دولت گذشته دارند تا از این راه برای مقاصد سیاسی_انتخاباتی خود کلاه نمدی بسازند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سرانجام پس از 12سال کش‌و‌قوس و حکایت ادامه دار تمدیدها، مذاکرات هسته‌ای در وین اتریش به ایستگاه نیمه پایانی رسید و طرفین درگیر، جمع بندی خود را از مذاکرات هسته‌ای اعلام کردند. البته این جمع بندی را نباید پایان کار دانست زیرا این جمع‌بندی در قالب بیانیه‌ای بیش نیست و طرفین باید در پایتخت های خود و بخصوص در مجالس ایران و آمریکا مورد بررسی قرارگیرد و در صورت تصویب، طرفین طی مذاکرات به توافق نهایی برسند که خود این موضوع جای کار بسیاری دارد و باید مورد نقد و بررسی و تاحلیل و نهایتا تصویب و اجرا قرار گیرد که رهبر معظم انقلاب در نامه خود به رئیس جمهور نیز به این نکته تاکید کردند که باید جمع‌بندی نهایی مذاکرات در روند قانونی خود مورد بررسی قرار گرفته و تصویب شود.

نکته دیگری که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید کردند بر بستن روزنه های دبه کردن طرف مقابل بود که رهبری در همین راستا بر غیرقابل اعتماد بودن آمریکا تاکید کردند.

همه این موارد حاکی از آن است که توافق هسته ای تا اجرایی شدن راه طولانی و خطرناکی را در پیش دارد راهیی که با وجود دشمنی چون آمریکا و سنگ اندازی‌های مکرر مرتجعین منطقه و لابی صهیونیستی بسیار خطرناک است. در همین راستا نباید پس از اعلام جمع بندی نهایی کار را تمام شده دانست و در دام هیجانات افتاد به صورتی که از یکطرف در دام خوشحالی و جشن های کاذب افتاد و از طرف دیگر مارش عذا سرداد زیرا همانطور که رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور تاکید کردند این جمع بندی باید مورد بررسی قرار گرفته تا به مرحله اجرا برسد که این نیز پروژه زمانی خود را دارد.(لینک کامل خبر)

rrrr

اکنون برخی از جریان های سیاسی به دام این هیجان گرایی احساسی افتاده و به جشن و پایکوبی پرداخته اند که این نیز در راستای مشی انتخاباتی اصلاح طلبان برای قبضه قدرت آن هم به طور انحصاری است.(لینک کامل خبر)

 

متأسفانه برخی از فرصت طلبان این جشن ها را به میتینگ سیاسی جریانات خاص معاند تبدیل کرده و اصول انقلاب را مورد هجمه قرار می دهند و علنا شعارهایی سرمی دهند که اصول انقلاب را زیر سوال می بردند که از مهمترین این اصول که مورد هجمه قرار گرفت موضوع استکبارستیزی بود که برخی از فریب خوردگان داخلی و هدایت شده‌های خارجی با شعارهای خود و با استفاده از جو احساسی پیش آمده قصد قبح زدایی از شیطان بزرگ را داشتند که آن را می‌توان فرصت‌طلبی و مصادره جشن مردمی نامید.

133717_472

رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از دانشجویان و نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در خصوص تکلیف استکبارستیزی در دوران پس از مذاکرات فرمودند: مگر این موضوع تعطیل پذیر است؟ ایشان در این خصوص تاکید کردند که استکبارستیزی از اصول اصلی انقلاب و نظام است که مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن هیچ تاثیری بر این موضوع نخواهد داشت.(لینک کامل خبر)

hhhhhh

نکته قابل تامل در این میان بهره برداری جناحی از توافق هسته ای و نادیده گرفتن اقدامات و خدمات دولت سابق است.

اصلاح‌طلبان با نگاه انتخاباتی خود قصد مخدوش کردن ملی بودن توافق هسته‌ای و کم اهمیت جلوه دادن خدمات صورت گرفته در دولت گذشته دارند تا از این راه برای مقاصد سیاسی_انتخاباتی خود کلاه نمدی بسازند.که در این خصوص باید به چند نکته توجه کرد:

1- جریان‌های سیاسی باید توجه داشته و از غرایض سیاسی_جناحی دوری کنند زیرا هنوز این مذاکرات به اجرای توافق نرسیده است و  در حد جمع‌بندی مذاکراتی است و تا تصویب و اجرا راه بلندی در پیش دارد که در مرحله اجرا نیز باید مراقبت‌های شدیدی صورت گیرد تا از گزند خلف وعده آمریکایی‌ها در امان ماند.

2- عده‌ای قصد دارند جمع‌بندی نهایی بدست آمده را دستاوردی جناحی و خاص جلوه دهند در صورتی که این یک موضوع دستاورد و اتفاقی ملی است که اگر مصادره شود برای جریانی خاص، بدون شک از ارزش آن کاسته خواهد شد.

اصلاح‌طلبان قصد دارند با بهره‌گیری از این موضع خود را بانیان اصلی این توافق معرفی کرده و حریف خود را به حاشیه برانند که متهم کردن رقیب به عنوان دلواپس و افراطیون در همین چارچوب است.(لینک کامل خبر)

AftabYazd-5

3- نکته مهم و قابل تأمل دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد علت‌یابی موفقیت‌های نسبی در مذاکرات است. این موضوع که چه باعث شد که آمریکا از عرش به میز مذاکره تن داده و امتیاز بدهد مقاومت ملت صبور ایران است، مقاومتی که باعث شد آمریکا با حربه‌هایی چون تحریم و تهدید هم نتواند آن را در هم شکند و این مقاومت تا آن جا پیش رفت که دشمنان ملت خود لب به اعتراف گشودند که تحریم نتوانسته ایرانیان را متوقف کند که در راستای همین اعترافات تاریخی رئیس جمهور آمریکا با اذعان به سیاست تهدید و تحریم گفت: اگر توافق نمی‌شد سازمان‌ها فرومی‌پاشید.(لینک کامل خبر)

4- این موضوع که چه عاملی باعث شده است که تیم مذاکره کننده بتواند از موضع قدرت در مذاکرات مانور دهد دستاوردهای هسته‌ای است که در دولت سابق به دست آمده است. 19 هزار سانتریفیوژی که غرب را به هراس انداخت، غنی سازی 20درصدی را که که پاشنه آشیل دشمن شد همگی در دوران حاکمیت دولت سابق به دست آمده است که به طور کلی می توان گفت دولت یازدهم با سرمایه‌های دولت قبل جمع بندی در مذاکرات را رقم زده است.(لینک کامل خبر)

5- نباید تمام موفقیت‌های احتمالی در مذاکرات را به تیم هسته ای کنونی منحصر دانست زیرا نادیده گرفتن تلاش‌های تیم‌های سابق مذاکره کننده به ریاست لاریجانی و جلیلی بی‌انصافی است زیرا این تیم‌ها تمام تلاش‌های خود را در جهت تحقق منافع ملی را کرده‌اند و ایستادگی آن ها نیز باعث باعث شد تا دشمن از چشیدن طعم شیرین عقب‌نشینی خفت بار ایران ناامید شود.

6- نکته قابل تأمل دیگر استفاده اصلاح‌طلبان از توافق هسته‌ای به منظور تبرئه سیاسی و بازگشت به صحنه سیاسی کشور پس از افتضاحات این جریان در فتنه 88 است. این جریان در تحقق پیروزی احتمالی نقشی نداشته است و حتی در دوره حاکمیت خود بر مجلس و دولت که به دوران اصلاحات معروف است موجبات عقب ماندگی صنعت هسته‌ای را با توافقات ننگین خود و پلمپ تاسیسات هسته‌ای کشور رقم زد.

بسیاری از متصلین این جریان با ارائه تز هزینه‌بر بودن و یا حتی خطرناک بودن صنعت هسته ای قصد داشتند تمام دستاوردهای هسته ای کشور را نادیده گرفته واز آن برای به دست آوردن دل دشمن قربانی کنند.(لینک کامل خبر)

7- تمامیت‌خواهی اصلاح‌طلبان در مصادره توافقات احتمالی هسته‌ای آن چنان بالا گرفته که اصلاح طلبان قصد دارند از این موضوع به عنوان پاشنه آشیل اصول‌گرایان استفاده کرده و آن ها را از صحنه به‌در کنند که این تلاش غرض ورزانه در حالی صورت می گیرد که طیف اصول‌گرا بخصوص مجلسی‌ها نقش بسزایی در حفظ دستاوردهای هسته ای و حمایت از تیم مذاکره داشته اند که از جمله می‌توان به تصویب طرح حراست از دستاوردهای هسته‌ای نام برد، طرحی که خطوط قرمز مدنظر نظام را به قانونی کرد و برای تیم مذاکره کننده به پشتوانه ای برای حفظ خطوط قرمز بدل شد.(لینک کامل خبر)

8- اگر در موضوع مذاکرات هسته‌ای و توافق احتمالی حاصله قرار بر سهم خواهی باشد مسلماً تنها کسانی حق مصادره آن را دارند که در این راه سختی کشیده و حتی شهید تقدیم کرده اند که این متولی ملت ایران است. ملتی که که در سال‌های متمادی با تمام وجود تمام معضلات و مشکلات کشور صبر پیشه کرده و با اراده‌ای پولادین بر سر آرمانشان ایستادند و انرژی هسته ای حق مسلم ماست را فریاد زدند و حتی در این راه عزیزان خود را فدا کردند. به راستی کسی جز ملت حق مصادره توافق هسته ای را ندارد.

IMAGE635246122809108578

به طور کلی می‌توان گفت در جمع‌بندی نهایی مذاکرات هسته‌ای، تصویب و اجرای آن تمام جریان‌های سیاسی باید از مصادره حزبی توافق پرهیز کنند زیرا این مصادره به مطلوب جامعه را دوقطبی کرده و باعث خواهد شد شیرینی آن برای مردم تلخ شده و کشور و نظام بهای غرض‌ورزی آن‌ها را بدهد.

ملت ایران به عنوان کسانی که تمام مشکلات کشور را تحمل کردند تا دشمن در رسیدن به اهدافش ناکام بماند لایق بهترین‌هاست و همه باید همه تلاش خود را به کار گیرند تا از مجاهدت های مردم کمال سپاس گذاری را داشته باشند و جریان های سیاسی نیز باید دست از مصادره کردن دستاوردهای هسته ای کشیده و از ایجاد دوگانگی در جامعه پرهیز کنند.

منبع:راه دانا

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.