اصفهان شرق

هرکسی به نفع خودش وحدت را تفسیر نکند

کدخبر: 68631
1394/04/26 در ساعت 17:26

به گزارش اصفهان شرق به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر هرند: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد روحانی امام جمعه موقت در خطبه‌های اول نماز جمعه امروز شهر هرند طی سخنانی گفت: در ماه مبارک رمضان دست و پای شیاطین در زنجیر بوده است و در این ماه علاقه به معنویات در بین مومنان بالا بوده و مومن باید همیشه تقوی داشته باشد ولی با آزاد شدن شیاطین بعد از ماه مبارک رمضان تقوی بیشتری را می طلبد و اهمیت بیشتری دارد و بیشتر باید به یاد خدا باشید و مهمترین تقوی تقوی در عقیده است.

وی ادامه داد: به خدای متعالی باور قلبی داشته باشید و او ناظر بر تمام کارهای ما انسانها است و فقط در گرفتاری ها از اوکمک و یاری نطلبید

روحانی در خطبه دوم خود فرا رسیدن عید سعید فطر را به تمام مسلمین جهان تبریک و گفت: خداوند کریم غروب عید سعید فطر به تمام روزه دارنش مزد و پادش عطاءمی کند.

وی تصریح کرد: دادن فطریه از غروب عید سعید فطر اغاز میشود و به نمازگران توصیه نمود که فطریه خود را به مرکز نیکوکاری هرند تحویل دهند تا این مرکز با برنامه ریزی دقیق تر و بهتر به نیازمندان و مستمندان شهر بتواند خدمت کند.

خطیب جمعه هرند در قسمتی از سخنان خود با توجه به مذاکرات هسته ای گفت: ما به تبعیت از مقام معظم رهبری منتظر می مانیم تاببینیم طرف مقابل ما که سابقه بدی دارد و نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عملکرد خوبی نداشته است و روی خوش نشان نداده است بعمل چه خواهد کرد به پیمان خود پایبند خواهد بود یا خیر.

روحانی اظهار کرد: مسئولان و ملت شریف ایران باید هوشیار و بیدار باشند و به تبعیت از رهبر انقلاب انجام وظیفه نمایند چرا که اگر صلحی و توافقی از سوی رهبر اسلام پیشنهاد شود هرچه باشد در تاریخ اسلام نشان داده شده به سعادت و رفاه امت اسلام منجر شده است مثل صلح حدیبیه و اگر صلحی از سوی بخشی از بدنه اسلام که انسانهای خوبی هم باشند تحمیل شده است مثل صلح جنگ صفین واین خطر بسیار نزدیکی است که به ماگوشزد میکند.

وی بابیان اینکه مابه دنبال رهبری هستیم و اگر ایشان مصلحت بداند و مصلحتی را که ایشان تامین کند ما تمکین خواهیم کرد و ماخوارج نیستیم و باید مطیع امر رهبری بود و ایشان مصالح ملت و کشور را تشخیص میدهند و ما هم همراه با امانتداری و عدالت ایشان دنبال او و در مسیر ایشان حرکت خواهیم کرد و اگر رهبر انقلاب تائید کردند ملت کاملا به مفاد توافق ملتزم خواهند بود.

روحانی افزود: وحدت ضامن حفظ انقلاب اسلامی و شیعه است و همه ضربه هایی که شیعه خورده است بخاطر ترک وحدت بوده است و همه توفیقات شیعه بخاطر وحدت است و این صحیح نیست که هرکسی به نفع خودش وحدت را تفسیر کند و بعد دوباره حرف خودش را بزند.

امام جمعه هرند گفت: چیزهای که بین جناح ها مشترک است و باید به ان پایبند باشند ولایت فقیه ،منویات رهبر انقلاب ،قانون اساسی ،مصالح عمومی ومصالح امت اسلامی است.

وی اظهار کرد: مابه دنبال این هستیم که در جهان غرب دوستانی پیداکنیم و این توافق یک ریلی است برای ازبین رفتن تنش های چندین ساله که جهان اسلام درطول این چندین سال نسبت به غرب نگاه منفی داشت وان حق مسلم بود چون که انها خسارات و چپاولگری ها و جنگهای به مسلمانان تحمیل و هزینه های انسانی زیادی واردنمودند.

روحانی گفت: همه باید باهم رفیق ومهربان باشیم واین تنها با شعار دادن نمیشود و باید باعمل اثبات گرددتا قدم بلندی برای ظهور حضرت مهدی (عج)برداشته شود و روز به روز به عزت روز افزون اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران افزوده گردد و اگر بی توجهی کردیم و تنها به شعار وحدت بسنده نمودیم هیچ تواقعی نداشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: این توافق رابه فال نیک میگیریم وامیدواریم قدم های بعدی درست برداشته شود وطرف مقابل سرعقل بیاید و به حقوق ملت شریف ایران احترام بگذارد و در حد توان این ملت با مردم سخن بگوید.

ضمنا در بین دو نماز اقای حمید کنعانی مسئول خیریه منتظران مهدی(عج) گزارشی از عملکرد سال1393این موسسه به مردم ارائه داد.