سرویس: غیر تولیدی » دریافتی 16:02 - جمعه 26 تیر 1394

دومین جلسه کمیته فرهنگ عمومی و چهارمین جلسه ستاد نماز جمعه شهر هرند برگزار شد

جلسه کمیته فرهنگی و ستاد نماز جمعه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اصل حسینی امام جمعه،معاونین و اعضاء ستاد نماز جمعه شهر هرند در سالن مرکز نیکوکاری این شهر برگزار گردید.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از روابط عمومی ستاد نماز جمعه شهر هرند دومین جلسه کمیته فرهنگ عمومی و چهارمین جلسه ستاد نماز جمعه شهر هرند درسال 94  به میزبانی مرکز نیکو کاری شهر هرند برگزار گردید.
جلسه کمیته فرهنگی و ستاد نماز جمعه با حضور حجت الاسلام و المسلمین اصل حسینی امام جمعه، معاونین و اعضاء ستاد نماز جمعه شهر هرند در سالن مرکز نیکوکاری این شهر برگزار گردید.جلسه راس ساعت 19با خواندن آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری قرآن حسین محمود آغاز شد. در ابتدا جلسه اصل حسینی امام جمعه و رئیس مرکز نیکوکاری از حضور گرم اعضاء ستاد نماز جمعه در کلیه مراسمات و جلسات مختلف تقدیر و تشکر نمود. وی در ادامه گزارشی از عملکرد این مرکز از اول سال 94 تاکنون را ارائه نمود و گفت این مرکز چیزی حدود 24 میلیون تومان کمک های نقدی را از خیرین جمع آوری و بین نیازمندان و فقرا در قالب کمک هزینه جهیزیه و درمان تقسیم نموده است. وی اظهار نمود: این کمک ها هم قبلا انجام می شده است ولی با تاسیس این مرکز و برنامه ریزی های بهتر این کمک ها سامان دهی گردیده است.

ایشان تاکید کرد: هدف این مرکز اجتناب از موازی کاری کمک ها به نیازمندان و شناسائی آنان در شهر هرند و بخش جلگه می باشد. امام جمعه هرند گفت: هرند دارای پتانسیل زیادی برای کمک به فقرا و نیازمندان دارد ولی مرکز هنوز به طور کامل نتوانسته است در بحث حذب خیرین اقداماتی را انجام دهد ولی برای شناسائی خیرین تلاش خواهد نمود.ایشان با اشاره به اینکه خیرین تاکنون از اول سال 1394 مبلغ 47 میلیون تومان کمکهای کالای به این مرکز انجام داده اند؛  اظهار کرد: این مرکز در زمینه آموزش خیاطی و قالیبافی در تیرماه امسال فعالیت خود را شروع نموده است و تاکنون 40 نفر کاراموز مشغول بکار هستند و این خود کاری مثبت در زمینه سازی اشتغال می باشد و مرکز نیکوکاری فروش محصولات این خا نمها را در دستور کار خود قرار داده است.

وی گفت: تفاهم نامه ای بین این مرکز و پزشکان شهر انجام گرفته است و مستمندان و فقراء بطور رایگان ویزیت خواهند شد. امام جمعه هرند گفت: این مرکز با حمایت و کمک های مستقیم خود مردم اداره میشود و هسته ی مرکزی آن هیئتهای مذهبی شهر هرند هستند و نیز مجمعی بنام مجمع بانوان وجود دارد که انها هم کمک های نقدی و غیر نقدی خود را زیر نظر مرکز نیکوکاری به مستمندان و نیازمندان می دهند. امام جمعه هرند درمورد بحث هسته ای گفت: مذاکرات درحال انجام است و اصل مذاکرات با اجازه مقام معظم رهبری است و حرف اخر را ایشان خواهند زد.

در ادامه جلسه امینی معاون سیاسی اجتماعی ستاد پیشنهاداتی را جهت پیش برد اهداف بهتر این مرکز مطرح نمود که مورد موافقت اعضاء قرار گرفت. وی اظهار کرد: نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری به مسائل و مشکلات بخش جلگه داشته باشند. در ادامه جلسه جواد دژدار ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه، مسئولین وخیرین مرکز نیکوکاری هرند گفت: اگر این مرکز جهت توسعه و اشتغال زایی خانواده های نیازمندان گام های موثری بردارد روزی خواهد رسید که خود آنها نیز توزیع کننده کالا در بین فقرا خواهند شد.

در پایان بسته فرهنگی از طرف مرکز نیکوکاری به اعضاء ستادنماز جمعه اهداء و جلسه با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد پایان یافت.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.