سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 15:56 - جمعه 26 تیر 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

استکبار ستیزی از خصوصیات مکتب امام خمینی(ره) است/ ماهواره زمینه ساز بی عفتی در جوانان مناطق محروم

حجت الاسلام هاشمی گفت: هیچ قانونی در موافقت و همراهی قدرت های مستکبر نباید تصویب شود.

به گزارش اصفهان شرق از محمدآباد جرقویه سفلی، امام جمعه شهر محمد آباد در نماز جمعه این هفته با اشاره به عجب به عنوان یکی از مفاسد گفت: عجب از مفاسدی است که موجب از بین رفتن ایمان و عمل انسان می شود.

حجت الاسلام هاشمی تسلط شیطان بر انسان را از دیگر عوامل عجب نامید و اظهار کرد: خداوند متعال در خطاب به حضرت داود می فرماید: گناهکاران را بشارت بده و صدیقان را بترسان؛ اگر گناهکاران از گناه خود توبه کنند، از انها در می گذرم و صدیقان اگر دچار عجب شوند در روز حساب دچار هلاکت خواهند شد.

وی افزود: از دیگر اثرات مخرب عجب اعتماد به نفس در اعمال است زیرا چنین شخصی بر اثر جهل و اعتماد به نفس کاذب، خود را از خداوند متعال و فضل و هدایت او بی نیاز می داند و معتقد است که خداوند متعال باید با او اجر و پاداش دهد.

امام جمعه شهر محمد آباد در فرازی دیگر از خطبه ها با اشاره به روز حجاب و عفاف تصریح کرد: عفاف و عفت یک حالت روانی در انسان است که به واسطه ان خود را از ارتکاب کارهای ناشایسته باز می دارد و به عبارت دیگر عجب به معنای حفظ نفس از ارتکاب تمایلات و شهوات نفسانی و حجاب پوشاندن بدن است به اندازه ای که شرع مقدس بیان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین بخش و شهر و کسانی که متولی امور فرهنگی هستند باید توجه داشته باشند، عفاف زنان در معرض خطر است و به تبع آن حجاب آنها نیز تهدید می شود.

هاشمی استفاده از ماهواره و برخی از سایت های مخرب اینترنتی را از عوامل از بین رفتن عفت در جوانان مناطق خارج از شهرهای بزرگ عنوان کرد.

وی با ذکر این مطلب که نظام جمهوری اسلامی براساس آراء و نظرات حضرت امام خمینی(ره) که بر گرفته از معارف دینی است ، شکل گرفته، بیان کرد: عملکرد مسئولین و قوانینی که تصویب می شود هیچکدام نباید مخالف آموزه های اسلامی و و سیاستهای کلی که توسط رهبری نظام اعلام می شود، باشد.

امام جمعه شهر محمدآباد استکبار ستیزی را از خصوصیات مکتب امام خمینی معرفی و گفت: هیچ مسئولی نمی تواند موافق با خواسته های استکبار در کشور عمل کند و هیچ قانونی در موافقت و همراهی قدرت های مستکبر نباید تصویب شود.

وی در پایان متذکر شد: هیچ مسئولی حق ندارد بر خلاف آموزه های دینی و سیاستهای کلی که توسط رهبری اعلام می شود، به بهانه اینکه مردم به او رأی داده اند عمل کند بلکه باید در محدودۀ اصول نظام حرکت داشته باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.