سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:12 - جمعه 26 تیر 1394

معاون شرکت مهندسی آبفای کشور:

بخش بزرگی از منابع آبی کشور قابل بهره‌برداری نیست

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور گفت: بخش بزرگی از منابع آبی کشور قابل بهره‌برداری نیست.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی‌اصغر قانع در حاشیه سفر به شهرستان نطنز اظهار کرد: با پیگیری‌های نماینده شهرستان نطنز مبنی بر قطعی آب در نطنز و دستور مدیرعامل محترم آبفای کشور امروز به شهرستان نطنز آمدیم و مشکلات را مورد بررسی قرار دادیم.

وی در مورد تصمیمات اخذ شده، افزود: برای برون‌رفت از معضل قطعی آب و بی‌آبی در کوتاه‌مدت بحث حفر چاه جدید، اصلاح شبکه فرسوده و خرید آب از قنات در دستور کار قرار گرفت.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور تصریح کرد: متاسفانه روز به روز وضعیت منابع آب کشور در حال تغییر است و بخش بزرگی از منابع ما بر اثر خشکسالی یا استفاده نادرست از بین رفته یا قابل بهره‌برداری نیست، از طرفی نیز افزایش تقاضا بسیار چشمگیر است و در این شرایط نیاز به مدیریت تقاضا داریم تا کاهش آب در سال‌های گذشته را جبران کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به شدت بحران کم‌آبی در کشور، این همدلی و همراهی و استفاده از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات در نهادینه‌سازی فرهنگ صرفه‌جویی و گذر از بحران آب نیز بسیار ضروری است و در این راستا رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها نیز باید در این زمینه مسئولان را همراهی کنند.

قانع اضافه کرد: یکی از راه‌های مقابله با خشکسالی، مدیریت مصرف و کنترل آن است و باید هدررفت آب در طول انتقال، تصفیه‌خانه و شبکه، کنترل و مدیریت شود، همچنین فرهنگ‌سازی صحیح برای استفاده بهینه از آب تداوم داشته باشد و مدیران باید برنامه‌ریزی مناسبی برای این کار داشته باشند.

منبع: فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.