سرویس: سیاسی » بین الملل 18:38 - سه شنبه 23 تیر 1394

کارشناس مسائل سیاسی:

متن اولیه توافق حاصل ایستادگی 15 ساله ی ایران در مسیر هسته ای است

رمضان علی غلامرضایی گفت: بحث هسته ای موضوعی ملی و منطقه ای برای کشور است و کسی نمی تواند بهره برداری سیاسی و جناحی از آن داشته باشد.

کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با اصفهان شرق با اشاره به تلاش کشور در طول 15 سال گذشته تا کنون در خصوص مباحث هسته ای گفت: در همه ی دوره ها بنا به مقتضیات زمان پیشرفت هایی در بحث هسته ای حاصل شد و باید همه ی جریان های سیاسی مد نظر داشته باشند که به توافق صورت گرفته رنگ و لعاب حزبی و سیاسی ندهند.

رمضان علی غلامرضایی با اشاره به ملی بودن مباحث هسته ای اظهار کرد: دولت ها و تیم های مختلف با فراز و نشیب های زیادی در این مسیر حرکت کرده اند و مسلما اگر دست ایران پر نبود دشمن پای میز مذاکره با ایران نمی امد.

وی افزود: رفتار امریکا در برچیدن کشور های مزاحم سیاست خودش در منطقه و جهان بدون کسب اجازه از سازمان ملل به خوبی مشهود است و این نکته ی مهمی در قرار گرفتن با ایران در پای میز مذاکره است.

کارشناس مسائل سیاسی با توجه به پیشرفت کشور در منطقه تصریح کرد کشور با اتکا به جوانان در زمینه ی فرهنگی، علمی و هسته ای گام های بلندی را برداشته است و همین عامل مهمی برای حضور امریکا ودنبال کردن مذاکرات در این بازه ی زمانی است.

غلامرضایی سرپوش گذاشتن امریکا در پاره ای از نقصان های داخل کشورشان را از دیگر مباحث مرتبط با مذاکرات هسته ای با ایران عنوان کرد.

وی در خصوص توافق انجام شده گفت: هیچ کس نباید احساس کند که یک حزب و گروه خاصی در این توافق برنده شده اند زیرا این توافق مدیون مقاومت و ایستادگی 15 ساله ی ایران در مسیر هسته ای است.

کارشناس مسائل سیاسی نقش رهبری را عامل مهمی در موضوعات روز منطقه عنوان و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب همیشه به طرق مختلفی نقش هدایت کننده ی خود را بر موضوعات کشور ایفا کرده اند و حل مشکلات و مسائل کشور با حفظ عزت مردم ایران مد نظر رهبری در خصوص مذاکرات اخیر بود.

وی با ذکر این مطلب که باید در فضای ملایم سیاسی موضوعات هسته ای رصد شود خاطر نشان کرد: زحمات تیم هسته ای قابل تشکر است و نمی توان نادیده گرفت اما باید همه ی جریان های سیاسی مراقب این مطلب باشند که دچار ذوق زده گی نشوند که مشکلاتی را به بار آورد بلکه باید منتظر توافق نهایی بود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.