اصفهان شرق

ظریف: نه؛ این قرارمون نبود …

کدخبر: 6829
1392/09/13 در ساعت 14:40

به گزارش اصفهان شرق عصر دیروز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در نشست با دانشجویان در سالن علامه امینی دانشگاه تهران حضور پیدا کرد و به سخنرانی پیرامون مذاکرات ژنو پرداخت.

این مراسم با حاشیه‌هایی هم همراه بود که در ذیل به برخی از آنها اشاره می شود:

*اولین حاشیه این بود که نقش حراست دانشگاه در این مراسم بسیار کم رنگ بود و تمام امور مربوط به نظم و امنیت مراسم در دست عوامل تیم حفاظتی وزیر بود.

*ظرفیت سالن از ساعت 2:30 به بعد تکمیل شد و درب سالن بسته شد لذا برخی از دانشجویان و اعضای تشکل ها و خبرنگاران پشت درب های بسته باقی ماندند.

*از دیگر نکات این بود که از تالارهای مجاور تالار امینی نیز برای حضور افراد استفاده شده بود و دانشجویان از طریق ویدیو پرژکتور در جریان روند مراسم قرار گرفتند.

*در ابتدای مراسم ظریف به سخنرانی پرداخت و در بعضی از قسمت های سخنرانیش به تخریب دولت قبلی پرداخت.

*بعد از ظریف  نماینده انجمن مستقل در پشت تریبون قرار گرفت؛ در حین طرح سوال نماینده انجمن مستقل تعدادی از افراد داخل سالن که سعی در ایجاد التهاب در جلسه داشتند  با صدای بلند و فریاد زدن مانع از سخن گفتن وی شدند.

*بعد ار آن  نماینده انجمن اسلامی دانشگاه تهران برای صحبت کردن در جایگاه حاضر شد، در بین صحبت های این فرد نیز بسیار همهمه در سالن وجود داشت که ظریف را به واکنش وا داشت، وی خطاب به حاضران در سالن گفت که این قرارمان نبود بگذارید حرفش را بزند.

*نکته قابل توجه این بود که ظریف بعد از اینکه جو را تا حدی آرام می کرد در پاسخ به سوال نمایندگان با لحنی خاص می گفت “سندش کجاست” و همه در پاسخ می گفتند” کیهان کیهان”

*بعد از نماینده انحمن اسلامی نوبت به نماینده بسیج دانشجویی رسید که این بار هم برخی حاضران در صدد برهم زدن صحبت‌های وی برآمدند.این نماینده بعد از قرائت متنی سه سوال علمی و حقوقی مطرح کرد که البته ظریف پاسخ منطقی و علمی به آن نداد و با لفاظی سیاسی از کنار آن گذشت.

در ادامه هم عده‌ای معدود شروع به هیاهو و داد و فریاد زدن کردند و تلاششان را برای برهم زدن جو جلسه ادامه دادند.

منبع: دانا