اصفهان شرق

۵۰۰ شهر کشور در خط قرمز بحران آب شرب قرار دارند

کدخبر: 68253
1394/04/23 در ساعت 10:31

به گزارش اصفهان شرق؛ علی دهنوی در نشست خبری همایش ملی “مصرف بهینه آب در صنعت اظهار داشت: بر اساس استانداردهای مختلف سرانه آب، به ازای هر نفر یک هزارو 400 لیتر در سال بوده و این میزان به عنوان مرز بحران شناخته شده و بر اساس اعلام وزارت نیرو، آب شرب 500 شهر در سطح کشور به مرز بحران رسیده و به طور قطع وضعیت صنعت و کشاورزی ما نیز در این مرز است.

وی افزود: برای مقابله با این فاجعه باید دنبال راهکار و تغییر روش در الگوها باشیم و این رویکرد می‌تواند نه تنها در کوتاه مدت بلکه در بلند مدت نیز راه‌حلی برای این بحران باشد.

دبیر اجرایی همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت با بیان اینکه بخش صنعت تمایل زیادی برای رفع مشکلات آب نشان داده، خاطرنشان کرد: دلیل برگزاری همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت این است که بخش صنعت تمایل زیادی برای رفع مشکلات کم آبی نشان داده و که این اتفاق مهم سبب می‌شود ما نیز برای رفع این مشککل کمک کنیم.

وی تصریح کرد: در چشم‌انداز برنامه‌های سازمان، رشد صنعت در حال توسعه است و با بحران آب موجود تامین آب برای صنعت بسیار سخت بوده و یکی از راهکارهای موجود، شکل گیری بهینه سازی مصرف آب صنعتی از محل صرفه‌جویی رشد صنعتی است.

دهنوی درباره بازیافت پساب‌های موجود در صنعت بیان کرد: یکی از راهکارهای بسیار مهم، بازیافت و استفاده مجدد از پساب‌های موجود در صنعت است و با فعالیت نقطه‌ای که پساب‌های موجود را جمع آوری کرده و تصفیه می‌کند شاهد بازیافت پساب در صنعت باشیم که این روند در کشاورزی رخ نمی‌دهد.

وی گفت: سالانه حدود 2 میلیارد لیتر پساب وارد منابع آبی می‌شود و می‌تواند بخش زیادی از آب‌های موجود را آلوده کرده و جدا از بحران کم آبی بحران کیفی آب را هم شاهد بایم و این مسئله در آینده بروز می‌کند.

دبیر اجرایی همایش ملی مصرف بهینه آب در صنعت درباره اقدامات اجرا شده در این زمینه خاطرنشان کرد: ما با مجموعه‌ای از مسئولان استانی یک شورای راهبردی تشکیل داده‌ایم که برای این همایش سیاست گذاری کلی می‌کنند.

وی بیان کرد: در زیر مجموعه این شورا 2 کمیته نیرو و اجرایی داریم و ما برای برگزاری همایش در بهترین شکل با بیش از 100 عضو هیئت علمی متخصص برای داوری و ارائه مقاله و 10 سخنران شاخص برای این همایش هماهنگ کرده‌ایم.

منبع: تسنیم