سرویس: سیاسی » بین الملل 08:12 - سه شنبه 23 تیر 1394

سعید جلیلی در ویژه برنامه «همدلی، مقاومت، پاسداری از حریم ولایت»:

اندیشه‌ای که اقتدار ما را غنی‌سازی می‌کند، قابل محدود شدن، محصور شدن و تعلیق نیست / خطوط قرمز رهبری در مذاکرات هسته‌ای، مصداق دفاع ولایت از منافع امت است

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: اندیشه‌ای که اقتدار ما را غنی‌سازی می‌کند، قابل محدودشدن، محصورشدن و تعلیق نیست و هیچ قدرت استکباری نمی‌تواند به آن خدشه وارد کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سعید جلیلی در ویژه برنامه‌ای که تحت عنوان «همدلی، مقاومت، پاسداری از حریم ولایت»  در مسجد سید اصفهان برگزار شد، در جمع مردم این شهر، سخنان خود را با اشاره به تاریخ 250 ساله امامت و ولایت در میان مردم آغاز کرد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان به واسطه دو فضیلت گرانسنگ، عترت و قرآن کریم ارزشمند شده است، به میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در این ماه و شهادت مولای متقیان حضرت امیرالمومنین (ع) اشاره کرد.

جلیلی ابراز کرد: یکی از بحث‌هایی که در این ایام و لیالی مطرح است، مبحث مرتبط با حضور امامان معصومین در میان امت اسلامی است، امامانی که اوج شرافت، بندگی و قله کمال و فخر بشریت بودند.

*نادانی بشریت موجب عدم بهره‌مندی از برکات وجودی امامان معصوم شد

وی تاکید کرد: در برهه‌ای از زمان، بشریت این فرصت را پیدا کرد که بتواند از محضر امامان معصوم بهره‌ ببرد و خود را از برکات وجودی آنان بی‌نیاز کند و این فضیلتی بود که خداوند تنها برای مدت 250 سال به بشریت اعطا کرد تا چنین گوهرهای ارزشمندی در میان مردم حضور داشته باشند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی افزود: با بررسی سرگذشت و تاریخ 250 ساله حضور امامان شریف در میان امت اسلامی این سوال مطرح می‌شود که براستی بشریت تا چه میزان توانسته است از وجود و برکات این اولیای الهی بهره ببرد، آیا اصلا موفق به این امر شده است.

وی با تاکید براینکه متاسفانه با نگاه اجمالی به تاریخ و آنچه که بر امامان شریف گذشته است متوجه یک تلخی می‌شویم، گفت: بشریت جاهل و نادان نه تنها از این فرصت بسیار مغتنم تاریخی نتوانسته‌ استفاده کند، بلکه به بدترین نحو ممکن رفتار کرده است که نتیجه آن سلب توفیق حضور فیزیکی و ظهوری امام دوازدهم در میان امت اسلامی شد.

 عضو تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: در 250 سال حضور امامان معصوم در میان امت اسلام، تنها برای یک مدت کوتاه قریب به پنج ساله برای امام علی (ع) و یک مدت 6 ماهه برای امام حسن مجتبی (ع) فرصت مهیا شد که در راس حاکمیت و نظام اسلامی قرار بگیرند و بر اساس دلایلی دیگر، چنین فرصت ارزشمند و توفیقی برای امت اسلامی حاصل نشد.

وی ادامه داد: سوال مهم اینجا است که چرا به واقع در 250 سال مدت امامت اهل بیت (ع) فقط قریب به پنج سال حکومت‌داری در دستان این خاندان لایق و شایسته رسید، بهترین پاسخ را امام حسن مجتبی (ع) در بیان چرایی صلح خود فرموده‌اند.

*عدم همراهی امت با ولایت؛ مهمترین دلیل عدم تحقق حاکمیت اسلامی توسط ائمه

جلیلی متذکر شد: براساس فرموده امام حسن (ع)، « عدم همراهی مردم و امت» با ولایت و امامت، خود مهمترین دلیلی بود که باعث شد زعامت حکومت اسلامی در دست نااهلان و فاسدان و زورگویان قرار گیرد و این مهم از خاندان اهل بیت (ع) پیامبر در عین شایستگی دور بماند.

وی با اشاره به اینکه عدم همراهی امت با ولایت و امامت موجب عدم بهره‌مندی امت از فرصت حضور اهل بیت(ع) در راس حاکمیت اسلامی و برکات آن می‌شود، اذعان کرد: حضور امام معصوم و پذیرفتن و همراهی از جانب مردم، هر دو لازمه و ملزوم یکدیگر برای بهره‌‌‌مندی از برکات والای امامت است.

*همراهی امت اسلامی ایران با امامت، دلیل برتری بر  امت‌های گذشته است

عضو شورای راهبردی سیاست خارجه تصریح کرد: همراهی امت اسلامی ایران با قرآن و مصداق بارز امامت یعنی ولایت فقیه، به تعبیر امام راحل موجبات برتری آنان را نسبت به مردم 14 قرن گذشته فراهم کرده است، امت اسلامی ایران با تمام وجود خود آرمان‌های اسلامی و انقلابی را پذیرفتند و با آن همراهی کردند.

وی با بیان اینکه همراهی امت اسلامی ایران با ولایت فقیه (امامت) امروز باعث شکل‌گیری پدیده‌‌ای قدرتمند در جهان شده است که 6 کشوری که خود را ابرقدرت و بزرگ دنیا می‌دانند پای یک میز مذاکره با ایران می‌نشینند و بحث، تبادل نظر و حتی چانه‌زنی می‌کنند، افزود: چانه‌زنی این 6 کشور با ایران بر سر داشتن و محدود کردن چند سانتریفیوژ نیست،آنها از چیزی دیگر واهمه دارند.

جلیلی خاطرنشان کرد: به راستی دلیل اصلی واهمه و نگرانی 5+1 نسبت به ایران چیست؟ آیا واقعا قدرت هسته‌ای ایران در برابر قدرت هسته‌‌ای آنانی که چند هزار بمب اتم دارند، نگران کننده است؟

وی در پاسخ به این سوال مهم گفت: شکل‌گیری، ترویج و بسط  یک نوع تفکر و اندیشه دینی ناب برخاسته از اسلام ناب محمدی و با شاکله انقلاب اسلامی، دلیل اصلی نگرانی ابرقدرت‌های جهان شده است، از این نوع تفکر و اندیشه، اقتداری حاصل می‌شود که هیچ استکباری نمی‌‌تواند بر آن خدشه وارد کند.

*آمریکا بداند، ایران بار دیگر شکست‌پذیری آمریکا را به مردم دنیا نشان می‌دهد

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی ابراز کرد: اقتدار برخاسته از این اندیشه، به هیچ عنوان قابل محصورشدن، محدودشدن و تعلیق‌شدن نیست، اقتدار ما محصول اسلام ناب و جمع‌شدن ملت حول محور ولایت فقیه است.

وی تاکید کرد: آمریکا بداند ملت ما، نه تنها زورگویی‌های آن را به رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت، بلکه همچون گذشته هیمنه پوشالی آن را درهم می‌شکند و بار دیگر شکست‌پذیری آمریکا را به مردم دنیا نشان می‌دهد.

* دشمن نمی‌خواهد الگویی جامع از مبارزه، پیشرفت، استقلال و معنویت به جهان معرفی شود

جلیلی بیان داشت: تلاش‌های مذبوحانه آمریکا در سرزمین‌های اسلامی نشان از استیصال و درماندگی این کشور است، ترس دشمن از مقاومت ملت به دلیل پیشرفت‌های بزرگ حاصل از آن است، دشمن نمی‌خواهد الگویی جامع از مبارزه، پیشرفت،استقلال و آزادی، تعامل و معنویت به جهان معرفی شود.

* شکست‌‌ناپذیری از اصول قدرت و تمدن شکل‌گرفته حول محور ولایت فقیه است

وی یادآور شد: جنگ میان حق و باطل تمام‌شدنی نیست و با هر مرحله مبارزه، پیشرفت‌‌های جدیدی حاصل می‌شود، پیشرفت‌های ما، حاصل مبارزه ماست، ولایت فقیه است که بخاطر تاکید بر فقاهت و عدالت توانسته ثابت کند که تنها او می‌‌تواند شایسته محوریت اجتماعی باشد.

عضو تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروز تاکید بر محوریت ولایت فقیه در همدلی اجتماعی، هم‌ اعتقادی و هم یک تجربه گران‌سنگ برای ملت است گفت: امروز امت اسلامی ایران حول محور ولایت می‌نشیند، جمع می‌شود و اقدام می‌‌کند و در نهایت منجر به موفقیت‌های بزرگ می‌‌شود.

جلیلی عنوان کرد: در حال حاضر یک قدرت و تمدن بزرگ حول محور ولایت فقیه در حال شکل‌گیری است، دشمنان به خوبی به این امر واقف و از این بابت نگران هستند، چراکه به خوبی روشن است، شکست‌‌ناپذیری از اصول قدرت و تمدن ذکر شده است.

*تعیین خطوط قرمز از سوی رهبری در مذاکرات هسته‌ای، مصداق دفاع ولایت از منافع امت است

وی با اشاره به اینکه براساس روایات از ائمه اطهار (ع) آنچه که ستون و پشتوانه نظام اسلامی در برابر دشمنان است، توده‌های مردمی است که می‌‌تواند با حضور در صحنه‌های مختلف، مانع از خدشه دشمن شود، گفت: رابطه میان امت و ولایت یک رابطه دو طرفه است، بدین معنا که ولایت مدافع منافع ملت و امت مدافع ولایت است.

این کارشناس مسائل راهبردی تصریح کرد: اگر امروز سخن از تعیین خطوط قرمز در روند مذاکرات هسته‌ای از سوی رهبر معظم انقلاب می‌شود براساس دفاع همه جانبه ولایت از منافع امت اسلامی است، دفاع از حقوق مسلم آنها همچون تحقیق و توسعه، پیشرفت علم و اقتدار و عزت آنان است.

*تردید و تحریف حربه دشمن برای از بین بردن اصولی چون اصل مبارزه با استکبار است

وی با بیان اینکه دشمن به خوبی می‌فهمد که در سال‌های گذشته در برابر اندیشه دینی ناب برخاسته از  اسلام ناب با محوریت ولایت فقیه، علیرغم بکارگیری همه توان خود شکست خورده است، افزود: دشمن، امروز با بهره‌گرفتن از حربه تحریف و ایجاد تردید در میان جامعه در صدد تهدید، تضعیف و تخریب نظام اسلامی است.

جلیلی در پایان متذکر شد: ایجاد تردیدها و شایعات‌ زیاد در میان امت اسلامی، ایجاد اختلاف و تحریف مباحث و اصولی چون از بین بردن اصل مبارزه با استکبار، تهدید نظام اسلامی را دنبال می‌کند و هوشیاری امت اسلامی در این عرصه خنثی‌کننده این نقشه‌ها و توطئه‌هاست.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.