اصفهان شرق

میادین ورزشی بايد عرصه اشاعه فرهنگ اسلامی باشند / پايگاه استعداد يابي در حسن آباد داير مي شود

کدخبر: 68228
1394/04/22 در ساعت 13:03

به گزارش اصفهان شرق: در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان فوتبال جعفر جعفری هرندی دبير هئيت فوتبال شهرستان اصفهان در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق ديدگاههاي خود را در زمينه ورزش به ويژه ورزش اين منطقه چنين اعلام کرد؛

ـ با توجه به بازدید هایی که از مسابقات جام رمضان داشتید جام رمضان امسال را نسبت به سالهای گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟
رقابتهای جام رمضان امسال نسبت به سالهای گذشته از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.
به نظر مي رسد نبود قوانین و مقررات مدون در سالهای گذشته یکی از دلایل موفق نبودن در برگزاری بهتر مسابقات جام رمضان بود ولي امسال در هیات فوتبال تصمیم بر آن شد که چند ماه قبل از مسابقات جام رمضان قوانین و مقرراتی وضع شود که به قوه الهی این کار انجام شد و تا امروز مسابقات جام رمضان در 11 سالن ورزشی ما به نحو احسن دنبال می شود و مشکلی بوجود نیامده است.

ـ از بین 11 سالن ورزشی که در سطح شرق اصفهان فعالیت می کنند کدام يک از دید شما بهتر بوده است؟
البته همه مسئولین ما خوب عمل کرده اند ولی طبق بازدید ناظرین ما سالن ورزشی حسن آباد و منشیان بعلت اجرایی کردن قوانین و مقررات، برگزاری مسابقات فرهنگی اسلامی بین تماشاچیان، وجود نظم و انضباط، تجلیل از پیشکسوتان منطقه و … از برترین هاست.

ـ چرا تا کنون بازیکنی از منطقه جرقویه علیا باتوجه به توانمندی خوب بعضی ازافراد به تیم های استانی و شهرستانی معرفی نشده اند.
علت را مي توان در چند مورد بيان کرد. بعد مسافت و دوري از مرکز استان باعث می شود دعوت شدگان نتواند مرتب در کلاسهای آموزشی شرکت کند. نداشتن مسئول تربیت بدنی و رابط اداره ورزش و جوانان با بازکنان در منطقه از ديگر عمده ترين موانع در تحقق اين امر است.

ـ آیا برای حل این معضل چاره ای اندیشیده اید؟
در ماه گذشته جلسه ای در شهرداری حسن آباد با حضور مسئولین تیمها تشکیل شد و ضمن معرفي رئيس هیئت فوتبال و همچنين ریئس اداره ورزش و جوانان منطقه ، مقرر شد که پایگاه استعداد یابی در حسن آباد راه اندازی شود و افراد زیر 16 سال در آن شرکت خواهند کرد و برترین های منطقه به پایگاه استعداد یابی شهرستان که در مارچین واقع است معرفی شوند. در انجا نيز با تمرینهای ویژه که با همکاری تیمهای ذوب آهن، سپاهان و گیتی پسند صورت مي گيرد، د صورت داشتن شرایط به باشگاه ها معرفی می شوند.

ـ چندین سال است که جام رمضان فقط در رشته فوتسال برگزار می شود آیا رشته های دیگر ورزشی را هم می توان برگزار کرد؟
تحقق اين امر مربوط به هیئت فوتبال هر منطقه می باشد. در شهرستان جام رمضان در رشته های مختلف برگزار می شود.

ـ شما آینده ورزش جرقویه علیا را چگونه ارزیابی می کنید؟
در منطقه شرق اصفهان با توجه به داشتن 8 الی 12 تیم در حسن آباد که از زمانهای گذشته وجود داشته و امروز نيز در حال گسترش است و همچنین با توجه به فعالیت هیئت فوتبال و علاقمندی جوانان این منطقه به رشته های ورزشی، آینده درخشانی را مي توان براي ورزش جرقويه متصور شد.

ـ سخن شما با مسئولین ورزشی منطقه :
میادین ورزشی را وسیله ای برای اشاعه فرهنگ اسلامی – دینی قرار دهيم. برد و باخت برايمان هدف نباشد. باید برای سلامتی و تندرستي خود ارزش قايل شويم . با دعوت از تیمهای مناطق دیگر از تجربیات همدیگر استفاده کنیم.