سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:21 - دوشنبه 22 تیر 1394

معاون اداره‌کل محیط زیست استان اصفهان:

آماری از ماهی‌های تلف‌شده در زاینده‌رود نداریم

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: تعداد ماهی‌های تلف شده ناشی از قطعی آب زاینده‌رود به صورت کارشناسی توسط محیط زیست در حال بررسی است و هنوز آماری از تعداد ماهی‌های تلف شده دست نیامده است.

به گزارش اصفهان شرق؛

قطعی آب رودخانه زاینده‌رود سبب ورود خسارت به زیست‌بوم زاینده‌رود می‌شود که تلف شدن ماهی‌های در مسیر رود‌خانه یکی از مهم‌ترین خسارات ناشی از قطعی جریان آب در این رود‌خانه است، مدتی پیش تلف شدن تعداد بسیار زیادی ماهی در مسیر زاینده‌رود در کنار پل فردوسی اصفهان به وضوح برای مردم قابل مشاهده بود و مرگ ماهی‌های زاینده‌رود در قاب دوربین‌های بسیاری از عکاسان جای گرفت.

مرگ ماهی‌ها در حاشیه رودخانه زاینده‌رود بسیاری از شهروندان را نگران و غمگین کرد، به دنبال این موضوع خبرنگار فارس برای پیگیری این موضوع نسبت به گفت‌و‌گو با معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان اقدام کرد.

سعید یوسف‌پور با اشاره به اینکه زمانی که جریان آب در رودخانه قطع می‌شود، خسارات بسیاری به محیط زیست طبیعی و زیست‌بوم زاینده‌رود وارد می‌کند، اظهار کرد: ما در اسرع وقت پیگیری‌های لازم را برای جاری شدن مجدد آب در رودخانه زاینده‌‌رود انجام دادیم تا از ورود خسارات بیشتر به ماهی‌های موجود در مسیر زاینده‌رود جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ماهی‌های تلف شده ناشی از قطعی آب زاینده‌رود به صورت کارشناسی توسط محیط زیست استان در حال بررسی است و هنوز آماری از تعداد ماهی‌های تلف شده در این مسیر به دست نیامده است.

معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به ضرورت جاری بودن آب در رودخانه زاینده‌رود برای جلوگیری از خسارات زیست محیطی تصریح کرد: طول مسیر رودخانه زاینده‌رود زیاد است و راه‌های دسترسی به بستر رودخانه نیز سخت است.

وی با تاکید بر اینکه آمار و برآورد‌های تلفات ناشی از قطعی جریان آب در رودخانه زاینده‌رود طی روز‌های آتی به دست می‌آید، ادامه داد: در حال حاضر نیز حداقل آب با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و مساعدت کشاورزان در رودخانه جاری است تا از ورود خسارات به زیست‌بوم رود‌خانه جلوگیری شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.