سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:30 - دوشنبه 22 تیر 1394

استاندار اصفهان

ورود معاون اول رئیس‌جمهور برای اجرای باقیمانده مصوبه ۹ ماده‌ای زاینده‌رود

استاندار اصفهان گفت: ارزیابی مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب درباره حوضه آبریز زاینده‌رود با حضور معاون اول رئیس جمهور برای نخستین بار اجرایی می‌شود تا ۴۰ درصد از باقیمانده این مصوبات به سرعت اجرایی شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور با اشاره به آخرین اخبار از اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب در حوضه زاینده‌رود اظهار داشت: ما از معاون اول رئیس جمهور درخواست کرده‌ایم که بررسی و ارزیابی مصوبه 9 ماده‌ای را برای نخستین بار در دستور کار شورای عالی آب قرار دهد.

وی افزود: خوشبختانه آقای جهانگیری نیز با این موضوع موافقت کرده‌اند و دلیل این درخواست ما جلب توجه به 40 درصد مشکلات باقی‌مانده در زمینه اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب در حوضه زاینده‌رود است.

60 درصد از مصوبات 9 ماده‌‎ای شورای عالی آب برای حوضه آبریز زاینده‌رود اجرایی شد

استاندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون نزدیک به 60 درصد از مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب در زمینه حوضه آبریز زاینده‌رود اجرایی شده، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع اجرایی‌شدن این مصوبات به‌صورت کامل، موضوع باید در سطح معاون اول بررسی شود که این مسئله برای ما خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه اکنون برای نخستین بار در طول سده‌های گذشته حق‌آبه حق‌آبه‌داران، سهم‌آبه‌ها و اشتراکی‌های حوضه آبریز زاینده‌رود در این رودخانه تثبیت شده و دولت رسماً آن را مصوبه و اعلام کرده، گفت: ما در مرحله بعدی داریم به این سمت حرکت می‌کنیم که حق‌آبه‌ها برای هرکدام از افراد مشخص شود، این موضوعات حجم عظیمی از فعالیت‌ها است که شاید برای مردم قابل لمس نباشد اما من به عنوان یک متخصص آب متوجه می‌شوم این اقدامات برابر 5 سال کار است که در طول یک سال انجام شده است.

برنامه‎ریزی برای جلوگیری از برداشت‌های بی‌رویه در بالادست زاینده‌رود

زرگرپور افزود: طرحی که می‌خواهد در شورای عالی آب ورود پیدا کند، حداقل یک سال پشت دروازه شورا می‌ماند اما با قراری که با رئیس‌جمهور گذاشتیم، طرح احیای حوضه آبریز زاینده‌رود یک هفته در شورای عالی آب مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد و در هفته بعد از آن در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به 40 درصد باقی مانده از اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب افزود: به طور مثال بنده معتقد بودم ظرف مدت یک ماه وقتی که وزارت نیرو اعلام می‌کند که در برداشت‌های غیرمجاز از آبریز باید متوقف شود، اما این موضوع به زمان بیشتری احتیاج دارد و باید برای جلوگیری از افزایش برداشت‌های بی‌رویه از حوضه آبریز اقدامات جدی صورت داد.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.