سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:16 - چهارشنبه 13 آذر 1392

فردای روز جهانی معلول

معلولین نیاز به ترحم ندارند همه ایام سال باید به آنها احترام گذاشت

مراسم تجليل از معلولان در مدرسه استثنايي نور جرقويه عليا با حضور دانش آموزان و مسئولین آموزشگاه برگزار شد.

به گزار ش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا: روز جهاني معلولان بهانه اي شد كه ما به مدرسه استثنايي نور جرقويه سري بزنيم و اين روز را به كاركنان زحمت كش و دانش آموزان معلول تبريك بگوييم و در اين فرصت از مدير اين آموزشگاه سوالاتي را در این خصوص پرسیدیم .

معرفی
محمد صادقي فرزند حسن متولد 1350 ساكن حسن آباد  داراي 23 سال سابقه تدريس و مديريت و مدرك كارشناسي كودكان استثنايي مي باشم .

از تعداد دانش اموزان و آموزشگاه خود  گفت :

آموزشگاه استثنايي نور در سال 1372 در جرقويه عليا افتتاح شده كه ضميمه  مدرسه عادي بود و با تلاش مسئولان اين مدرسه در سال 1379 مستقل گرديد.

هم اكنون اين مدرسه داراي 14 دانش آموز معلول جسمي و ذهني ابتدايي و 9 دانش آموز دوره راهنمايي است كه 3 نفر در پايه هفتم ( 2 نفر پسر و يك نفر دختر ) 6 نفر در پايه سوم راهنمايي ( 5 نفر پسر و 1 نفر دختر ) مي باشند .

آموزشگاه داراي 10 نفر پرسنل است كه با زحمات اين عزيزان اين اموزشگاه جزء اموزشگا ه هاي موفق شناخته شده است كه بنده به نوبه خود از اين عزيزان زحمت كش تقدير و تشكر مي كنم.

صادقي در ادامه گفت : با تلاش دبيران اين مدرسه تعدادي از دانش آموزان استثنايي اين مدرسه بعد از طي چند سال آموزش به مدارس عادي باز گشتند كه اين خود نشانه جديت و تلاش اين عزيزان مي باشد .

صادقي در ادامه  از مشكلات دانش آموزان معلول آموزشگاه نور جرقويه  گفت :

– نبود سرويس اياب و ذهاب جداگانه در اين منطقه چون اكنون سرويس معلولان با دانش آموزان عادي يكي است و اين كار مشكل ايجاد مي كند و به اين علت بعضي از افراد معلول  به مدرسه نمي آيند و از آموزش محرومند .
–  بهام در وضعيت نظام وظيفه معلولان
–  ادامه تحصيل دوره دوم دبيرستان مشخص نيست با وجود اينكه در منطقه ما دانش آموز معلول در اين دوره وجود دارد .
–  استخدام 3 درصدي معلولان مصوب مجلس اجرا نمي شود .
–  مدرسه ما اول مدرسه عادي بوده و اين مدرسه براي معلولان مناسب نيست ( محل عبور و مرور مخصوص  معلولان ندارد ، فضاي ان مناسب نيست )
– گارگاه تخصصي مخصوص معلولين موجود نیست.

وي در پايان گفت : مسئولان و  مردم  نبايد معلولان را  جداي از جامعه ي خودشان بدانند و فقط به روز معلول بسنده كنند بلكه بايد به اين قشر مظلوم و ناتوان رسيدگي بيشتري شود و از استعدادهاي انها استفاده شود و ديدگاه جامعه و رسانه ها را نسبت به معلولان تغيير دهيم امروزه در رسانه ها حرف از معلولان فقط در روز معلول شنيده مي شود بايد اين ديدگاه عوض شود. تعدادي از افراد نخبه و رتبه هاي برتر كنكور و حتي كار آفرينان  را معلولان تشكيل داده است بايد به آنها ارج نهيم .

در اين روز از طرف مدرسه، دانش آموزان در يك مهماني در يك فضاي دوستانه و ديدني شركت كردند و در كنار دبيرانشان اين روز را گرامي داشتند .

Vater Markhjghoip Vater Markhjghpiop Vater Markhjghp[o[ Vater Markhjghoio oipiupuhg Vater Markhjghiui Vater Markhjghpoipoi

 

154

156

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.