اصفهان شرق

پوشش مراسم روز جهانی قدس توسط ۸۰۰ خبرنگار داخلی و ۱۰۰ خبرنگار خارجی

کدخبر: 67602
1394/04/16 در ساعت 16:02

به گزارش اصفهان شرق؛ رئیس ستاد انتفاضه و قدس در نشست خبری اعلام برنامه‌های روز جهانی قدس شعار محوری و اصلی امسال را «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کشی از غزه یا یمن» عنوان کرد.

رمضان شریف رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری که صبح امروز پیرامون برگزاری مراسم روز قدس برگزار شد گفت: روز جهانی قدس بار دیگر نشان خواهد داد که امت اسلامی همچنان به دشمن مشترک خود آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌اندیشد و تحولات و رخدادهای سخت و غم‌انگیز جاری در برخی از کشورهای اسلامی منطقه از جمله عراق، سوریه و یمن هرگز آن‌ها را از فلسطین به عنوان مسئله اول و اولویت  اول جهان اسلام غافل نخواهد کرد.

شریف تاکید کرد: هرچند تحولات جاری و درگیری‌هایی که تحت راهبردهای نظام سلطه و صهیونیست در سطح منطقه پدید آمده است صهیونیست‌ها را در شرایط و موقعیتی رضایت‌بخش قرار داده و امید بقا و تداوم ظلم و جنایت در سرزمین‌های اشغالی را برای آنان تقویت کرده است اما باید بدانند این رژیم در حصار دیوارهای خودساخته محبوس مانده و رویای تاریخی آنان یعنی «اسرائیل از نیل تا فرات» هرگز تحقق نخواهد یافت.

وی ادامه داد: ملت ایران نشان داده است که در مسائل اصلی و راهبردی انقلاب و نظام رویکردی فراجناحی و فراحزبی داشته و همواره متحد و یکپارچه بوده است و این مزیت و ویژگی را در مسائل مهمی چون حقوق هسته‌ای و حمایت از آرمان فلسطین نشان  داده است. به همین خاطر روز قدس امسال در آزمونی جدید تصویر عزمت و اراده ایرانیان غیرتمند و انقلابی در پی‌گیری آرمان‌های بلند خود از جمله آرمان آزادی قدس شریف را به رخ جهانیان به ویژه سردمداران نظام سلطه و صهیونیست بین الملل خواهد کشید.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس اظهار داشت: جنایت سعودی‌ها و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال آن و خوشحالی صهیونیست‌ها از این حملات پیوندی عجیب و ترکیب نامیمونی میان غربی‌ها و چند کشور عربی و رژیم صهیونیستی به وجود آورده است.

شریف تصریح کرد: روز قدس خیرش همگانی بر علیه تمامی کسانی است که خواسته یا ناخواسته منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه تامین می‌کنند و سعودی‌ها در صف اول حامیان صهیونیست هستند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس یادآور شد: صهیونیست‌ها به خوبی درک کرده‌اند که جایی در منطقه ندارند و هیچ کشوری و عاملی نمی‌تواند پای آن‌ها را در این منطقه محکم سازد چرا که این رژیم در منطقه ما عمق استراتژی ندارد و نفوذ آن تا دیوارهایی است که خود به دور خود کشیده است.

رمضان شریف ادامه داد: رویکرد قدس کاملا آرمانی است. روز قدس فریاد بر علیه تمامی مظاهر صهیونیستی و اشغالگری است و در کنار آن رساندن پیام اسلام به تمامی اقصی نقاط جهان بوده و اگر قدس هم آزاد شود باز روز قدس پیام‌آور اسلام خواهد بود.

رمضان شریف خاطرنشان کرد: منظومه جهان اسلام نیازمند پیام وحدت است و روز قدس فرصتی است که بتواند این پیام را به همه دنیای اسلام برساند. پیام روز قدس تشخیص حق از باطل و نشان  دادن چهره دشمن اصلی و ایجاد بیداری اسلامی و دوری از انحراف و پرهیز از افراطی‌گری و خشونت است.

رمضان شریف اظهار داشت: صهیونیست‌ها از شرایط کنونی در منطقه احساس خوشحالی می‌کنند ولی دورنمای تحولات در غرب آسیا چیز دیگری را نشان می‌دهد که در آن رژیم صهیونیستی هیچ جایگاهی ندارد و دلیل آن جعلی بودن این رژیم است که به صورت وصله ناجور در منطقه خودش را تحمیل کرده و چنین وصله‌ای دیر یا زود از بین رفتنی است.

وی گفت: هدف تمامی تحولات کنونی شکستن محور مقاومت است آنچه در عراق و سوریه و مرزهای لبنان و یمن می‌گذرد همگی با یک هدف دنبال می‌شود که محور مقاومت شکسته شود و رژیم صهیونیستی به یک آرامش نسبی دست پیدا کند.

وی افزود: محور مقاومت با تکیه بر نیروهای مردمی همچنان استوار مانده است و احتمال شکست آن در دورنمای تحولات منطقه مشاهده نمی‌شود و این نشاندهنده آن است که رژیم صهیونیستی روی آرامش را در هیچ زمانی به خود نخواهد دید.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اضافه کرد: مهمترین و کلیدی‌تری عنصری که در اهداف ایجاد داعش قرار دارد نوسازی تصویر جدیدی از تهدید برای کشورها و ملت‌های اسلامی است اما راهپیمایان روز جهانی قدس با درایت و بصیرت گروهک‌های تکفیری را چالش و بحرانی گذرا و فرعی می‌دانند و امتداد اهداف خود را مقابله با رژیم اشغالگر قدس به عنوان جوهر و سازنده تروریسم در منطقه قرار می‌دهند.

رمضان شریف تاکید کرد: زمانی که ما در تحلیل قدرت نظامی رژیم صهیونیستی از عبارت ضعف و ناپایداری استراتژیک استفاده می‌کنیم به این جهت است که با تحول در صحنه راهبردی محیط پیرامونی رژیم صهیونیستی پس از سال 2006، ارتش این رژیم قدرت کسب منفعت سیاسی از برتری نظامی خود را ندارد بلکه نتیجه هر نوع تقابل و رویارویی اطلاعاتی، امنیتی، نظامی و راهبردی با دیگران با قدرت مقاومت ارزش‌گذاری خواهد شد.

وی تاکید کرد: مقدمات محو اسرائیل و عصر پایان رژیم جنایتکار صهیونیستی فرا رسیده است نه تنها انبار ده‌ها هزار موشک حزب‌الله، حماس و سایر هسته‌های مقاومت بلکه ضعف و اختلافات شدید درونی و ناپایداری عمیق جمعیت یهودیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ناقوس، ناقوس مرگ و فروپاشی این رژیم را به صدا درآورده است و جهان باید خود را برای استقبال از بحران پساصهیونیسم آماده کند.

شریف ادامه داد: دشمنان درصددند با تکیه و با راهبر منطقه‌ای و بین‌المللی شیعه هراسی و ایران هراسی از نفوذ و توسعه گفتمان انقلاب اسلامی ایران به محیط فراملی جلوگیری کنند اما به برکت خون شهدا و ایستادگی ملت رشید ایران و رهبری حکیمانه حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری امروز مسئله حمایت از ملت مظلوم فلسطین به عنوان یکی از دال های اصلی گفتمان انقلاب اسلامی تبدیل به یک برند تکلیف آور و دغدغه آور جهانی شده است.

وی افزود: آینده‌نگری و دوراندیشی امام (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس از دامنه انتظارات ما فراتر بود و کمتر کسی تصور می‌کرد گفتمان انقلاب اسلامی به سرعت از مرزهای کشور عبور کند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: از بدو نامگذاری روز جهانی قدس در سال 58 هر چقدر که پیش می‌رود میدان نبرد با رژیم صهیونیستی از انگیزه‌ها و احساسات و آرزوها و تخیلات مسلمانان و ‌آزادیخواهان جهان که در اختناق بین‌المللی آمریکا و صهیونیست گرفتار بودند به حوزه‌های تعیین کننده فیزیکی تغییر موقعیت داده و طی یک دهه گذشته با شکل‌گیری مکتب مقاومت در نوار غزه، کرانه باختری و محیط پیرامونی سرزمین‌های اشغالی شاهد پویایی و سازماندهی نبردهای جدید علیه اسرائیل بوده‌ایم.

رمضان شریف افزود: برخلاف تبلیغات و بازنمایی رسانه‌های غربی در مخدوش سازی چهره مقاومت در اذهان و افکار عمومی جهان تفکر و مکتب مقاومت در پیشگاه ملت‌های مستقل به عنوان یک سرمایه بزرگ فکری و یک نیروی راهبردی جهت مقابله با استکبار صهیونیست ، گروههای تکفیری و تروریست‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: اوضاع فعلی منطقه هم اینک در معرض تحولات سوریه ، عراق و یمن بسیار حساس و پیچیده شده است و روز قدس امسال به مثابه یک فرصت تعیین کننده فراروی ملت‌های مسلمان قرار دارد.

رمضان شریف یادآور شد: شعار محوری و اصلی روز جهانی قدس امسال با نگاه به تحولات و رخدادهای منطقه و واقعیت‌های پیش روی مسلمانان جهان با عنوان «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک‌کشی از غزه یا یمن» انتخاب شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار داشت: برای برگزاری مراسم روز قدس امسال هماهنگی‌های لازم انجام شده و بیش از 30 غرفه در مسیرهای راهپیمایی برای تبیین وضعیت مردم فلسطین و نشان دادن جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در مراسم روز قدس سال جاری 800 نفر خبرنگار داخلی ، 100 نفر خبرنگار خارجی از بیش از 185 مرکز خبری داخلی و 70 مرکز خارجی برای پوشش خبری مراسم خود را آماده کردند.

وی در ادامه در رابطه با سوالی که پیرامون نقش حضور مردم بر مذاکرات هسته‌ای پرسیده شد گفت: هر تصمیمی که دیپلمات‌های باغیرت ما در مذاکرات بگیرند و به عنوان تصمیم نظام تلقی شود مورد حمایت ملت خواهد بود ولی این تصمیم هیچ تغییری در استکبار ستیزی و سلطه ستیزی مردم ما نخواهد داشت و ملت با استقامت بدون توجه به مسائل جانبی استکبار ستیزی خود را دنبال خواهند کرد.

شریف در خاتمه اظهار داشت: در سالهای گذشته حضور میلیونی مردم در راهپیمایی روز قدس و 22 بهمن موید پشتیبانی مردم از آرمان‌های انقلاب و نظام بوده و قطعا حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس امسال نیز می‌تواند پشتیبان خوبی برای تیم مذاکره کننده باشد.

منبع:فارس