سرویس: دین و اندیشه » ماه رمضان 17:10 - یکشنبه 14 تیر 1394

معاون اوقاف استان اصفهان

مراسم ویژه شب‌های قدر در ۲۰۰ امام‌‌زاده شاخص استان اصفهان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ۲۰۰ امام‌زاده در سطح استان اصفهان مراسم ویژه شب‌های قدر مراسم ویژه این ایام را اجرایی می‌کنند و برنامه‌های ویژه‌ای چون حضور قاریان مصری و محفل انس با قرآن اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت‌‌الاسلام و المسلمین حسن امیری درباره برنامه‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در شب‌های قدر امسال اظهار داشت: برنامه‌های ما در شب قدر ابتدا با حضور قاری‌های مصری شروع می‌شود و ویژه برنامه‌های شاخص ما در سطح استان اجرایی شده و امام‌زاده‌های عزالدین محمد مبارکه و صالح مریم نجف‌آباد مراسم محفل انس با قرآن را برگزار می‌کنند.

وی افزود: مراسم شب‌های احیای امسال با دعای ابوحمزه ثمالی آغاز شده و در برخی از قبه‌های شاخص، با سخنرانی سخنرانان مطرح استانی و کشوری ادامه می‌یابد. همچنین در هر 3 شب به صورت ویژه ایستگاه‌های وقف و خیمه‌های معرف در مجاورت امام‌زادگان برپا می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه مراسم شب‌های قدر در 200 امام‌زاده در سطح استان برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: حدود 200 امام‌زاده در سطح استان در این 3 شب مراسم برگزار می‌کنند.

وی تصریح کرد: برخی مساجد که در مجاورت برخی اما‌زادگان قرار دارند هم مراسم شب قدر برگزار می‌شود و در برخی از این مکان‌ها پذیرایی از زائران نیز پیش‌بینی شده است.

حجت‌الاسلام امیری تصریح کرد: شب‌های ماه رمضان امسال کمی کوتاه تر شده و به همین سبب قرار بر این شده تا در برنامه‌ها وقفه ایجاد نشود و مردم بتوانند از این برنامه‌ها بهترین بهره را ببرند و حدود 200 مبلغ نیز از حوزه‌های علمیه برای پاسخگویی به مسائل شرعی در مراسم‌ها حضور دارند.

منبع:تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.