سرویس: اجتماعی » گردشگری 16:32 - یکشنبه 14 تیر 1394

رئیس هیئت مدیره مجمع گردشگری اصفهان:

افزایش کیفیت خدمات گردشگری در دستور کار مجمع گردشگری اصفهان است

رئیس هیئت مدیره مجمع گردشگری استان اصفهان یکی از دغدغه‌های این سازمان مردم نهاد را افزایش کیفیت و کمیت در متغیرهای صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: برای تحقق این هدف، برای ایجاد یک ساختار منظم در بخش گردشگری برنامه‌ریزی کردیم.

به گزارش اصفهان شرق؛ علی لوافان در مراسم هم‌اندیشی بخش خصوصی صنعت گردشگری و سایر ارگان‌ها و نهادها، اظهار داشت: با رونق گردشگری و قرار گرفتن سفر در سبد کالای خانوار در جهان و همین طور در ایران ایجاد سازمان‌های مردم نهاد تخصصی فعال ضروری به نظر می‌رسید.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این مجمع ایجاد یکپارچگی، اتحاد، انسجام و اتاق فکری برای کمک به بخش دولتی است، افزود: این مجمع می‌تواند به‌عنوان بازوی کمکی میراث فرهنگی در تحقق اهداف تعیین شده حرکت کند.

رئیس هیئت مدیره مجمع گردشگری استان اصفهان یکی از دغدغه‌های این سازمان مردم نهاد را افزایش کیفیت و کمیت در متغیرهای صنعت گردشگری عنوان کرد و گفت: برای تحقق این هدف، برای ایجاد یک ساختار منظم در بخش گردشگری برنامه‌ریزی کردیم.

وی یکی از برکات گردهم آمدن بخش تخصصی گردشگری در غالب یک سازمان مردم نهاد را ایجاد ساختار هدفمند دانست و تصریح کرد: این ساختار با هم‌افزایی در تمام بخش‌های دخیل در صنعت گردشگری نقش موثری در رشد کمی و کیفی صنعت گردشگری استان اصفهان ایفا می‌کند.

لوافان گفت: نتایج ایجاد این ساختار مدیریت واحد، متمرکز و یکپارچه در بخش گردشگری و همچنین جلوگیری از تصمیمات جزیره‌ای و موازی‌کاری است.

وی صنعت گردشگری را یک صنعت تخصصی و پیچیده توصیف و خاطرنشان کرد: این مجمع با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی و با بهره‌گیری از افراد متخصص و مجرب در این زمینه سعی در پیشبرد امور به نحو احسن دارد.

رئیس هیئت مدیره مجمع گردشگری استان اصفهان با اشاره به عملکرد مجمع گردشگری استان اصفهان از مدت فعالیت تا‌کنون اظهار داشت: درخشش در نمایشگاه سن‌پترزبورگ و برنامه‌ریزی مدون برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت گردشگری از جمله این دستاوردهاست.

وی با بیان اینکه شرکت در این نمایشگاه‌های بین‌المللی نقش غیر‌قابل‌انکاری در افزایش شناخت و جذب گردشگر دارد، افزود: امیدواریم ضعف ایران و استان اصفهان با فعالیت هدفمند سازمان‌های مردم نهاد رفع شود.

لوافان همکاری سایر ارگان‌ها همچون شورای ‌شهر اصفهان را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست و بیان کرد: حذف عوارض ساخت هتل اقدام ارزشمندی در این زمینه از سوی شورای ‌شهر اصفهان بود.

وی اصلاح و توسعه زیرساخت‌ها هم‌زمان و در غالب یک برنامه را برای توسعه گردشگری استان اصفهان ضروری عنوان و تصریح کرد: افزایش زیرساخت‌ها در انواع مختلف حمل ونقل، ایجاد تاسیسات شهری، حفظ و احیای بناهای تاریخی و نظام‌دهی تبلیغات صنعت گردشگری از جمله نیازهای صنعت گردشگری است.

رئیس هیئت مدیره مجمع گردشگری استان اصفهان با اشاره به انتخاب شهردار جدید برای شهر اصفهان گفت: مهدی جمالی‌نژاد کارنامه مثبتی در زمینه گردشگری داشته و انتخاب وی به‌عنوان شهردار اصفهان بارقه‌های امید را در دل میراث دوستان نصف‌جهان زنده کرده است.

وی به تکمیل پرونده اصفهان در شورای جهانی صنایع دستی برای معرفی به دنیا به‌‌عنوان شهر خلاق صنایع دستی جهان اشاره و خاطرنشان کرد: این فرصتی طلائی برای پیشبرد بهتر امور ما در دنیا است.

لوافان با اشاره به نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: همدلی و هم‌زبانی بخش دولتی و بخش خصوصی گردشکری منشاء خیر و برکات برای نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون حقوقی مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این همایش از تدوین ساختار اتاق گردشگری ایران خبر داد و گفت: با تشکیل این ساختار بسیاری از مشکلات مرتبط با صنعت گردشگری رفع می‌شود.

رضا برادران اصفهانی با اشاره به عملکرد کمیسیون حقوقی گردشگری افزود: یکی از اقدامات شایسته کمیسیون حقوقی راه‌اندازی مرکز داوری مجمع گردشگری در استان اصفهان بود.

وی بیان کرد: این مرکز داوری به تمامی اختلافات خانواده گردشگری در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بدون درگیری در شبکه بروکراسی اداری رسیدگی می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: این مرکز داوری با برقراری ارتباط با مراکز بین‌المللی داوری در بخش گردشگری از نتایج آرا صادره و تجارب آن‌ها بهره‌مند شده است.

وی به لزوم ایجاد یک ساختار هدفمند برای گردشگری اشاره کرد و گفت: تشکیل اتاق گردشگری ایران و تدوین ساختار آن از سال 92 توسط افراد متخصص آغاز شد.

برادران اصفهانی موازی‌کاری در صنعت گردشگری را یکی از آسیب‌های جدی این بخش برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع ضربات جبران‌ناپذیری را به بدنه بخش گردشگری زده است.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.