سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:01 - یکشنبه 14 تیر 1394

پزشك درمانگر اعتياد:

وجود دستمال‌هاي مرطوب اعتيادآور كذب است

ماده مخدر يا توهم‌زايي به نام ال.سي. من به هيچ‌ عنوان وجود ندارد و آنچه بيشتر در مورد آن صحبت مي‌شود ماده توهم‌زايي به نام LSD است كه از آمريكاي جنوبي به ديگر كشورها وارد شده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ خبر معروف به وجود برخي از دستمال‌هاي مرطوب به شدت در رسانه‌هاي اجتماعي در حال گسترش است به گونه اي ترس ناشي از آن تعداد زيادي از افراد به ويژه دختران جوان را درگير خود كرده است.
پيام حاوي يك هشدار براي خانواده‌ها به ويژه دختران جوان است كه در متن آن آمده است: دستمال‌هاي مرطوبي در بازار وجود دارند كه در بسياري از اماكن عمومي عرضه مي‌شوند و بسياري از فروشندگان آنها مدعي هستند كه اين دستمال‌ها براي از بين بردن جوش مناسب هستند اما استفاده مكرر از آنها موجب ايجاد اعتياد در فرد استفاده كننده خواهد شد.
دليل اين اعتياد نيز وجود ماده‌اي در خون فرد به نام ال سي من معرفي شده است كه حتي برخي بر وجود آن صحه گذاشته‌اند و آن را مورد تاييد قرار داده‌اندبه طور مثال يكي از رسانه‌هاي كشور با مصاحبه با يك آسيب‌شناس اجتماعي به نام مجيد ابهري اين مسئله را به عنوان هشدار معرفي كرده و فروش اين نوع دستمال‌ها را دام جديد مافياي مواد مخدر در كشور اعلام كرده كه هدف اصلي آن زنان و دختران هستند.

اين در حالي است كه هومن منشئي پزشك و درمانگر اعتياد در اين زمينه با كذب دانستن اين دست ادعاها، گفت: تمام اين نوع مسائل از همان شايعاتي است كه در بسياري از شبكه‌هاي مجازي رواج پيدا كرده است و اين دست دستمال‌ها به هيچ عنوان اعتياد آور نيستند.
وي بيان داشت: برخلاف ال سي من ها كه به هيچ عنوان به عنوان ماده مخدر معرفي نشده‌اند، ال اس دي‌ها هستند كه مواد توهم‌زا معرفي شده‌اند، LSD ها از انواع مختلفي تشكيل شده‌اند كه بيشتر نوع موجود در بازار آن به صورت قرص و يا برچسب هستند.
منشئي با اشاره به تلخ بودن و توهم زايي شديد LSD ها گفت: فرد يك ساعت پس از مصرف اين مواد دچار حالت خلسه شده و اثرات آن حتي تا دو روز پس از استفاده به علت تحريك سيستم سمپاتيك در بدن فرد وجود دارد.
وي با بيان اينكه ميزان لذت بردن از LSD ها بسته به تجربه فرد متفاوت است، افزود: پيش زمينه افراد در استفاده از محرك‌ها نقش موثري را در افزايش و يا كاهش توهم زايي اين مواد دارد، علاوه بر اينكه حالات روحي فرد نيز در زمان مصرف محرك‌ها در اين زمينه موثر است.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.