سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:07 - یکشنبه 14 تیر 1394

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان تاکید کرد:

تشدید کم‌آبی اصفهان در روزهای گرم تابستان

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با وجود افزایش دما هم‌اکنون در هیچ نقطه‌ای از اصفهان قطعی ناشی از کمبود آب نداریم؛ اما مدیریت فشار شبکه در این شهر انجام می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن غلامی با تاکید بر اینکه با رسیدن دمای هوای اصفهان به 39 و 40 درجه به طور قطع، با کمبود آب مواجه می‌شویم، اظهار داشت: با توجه به تدابیر اعمال شده، باز بودن زاینده رود و همکاری شهروندان هم اکنون برای تامین آب شرب مردم در وضعیت مناسبی هستیم، چرا که هنوز دمای هوا از 36 درجه بیشتر نشده است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته مبنی بر رسیدن دمای هوای اصفهان به 39 و 40 درجه به طور قطع با کمبود آب مواجه می‌شویم و از مشترکان خواستاریم حداقل 20 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان اصفهان با تاکید بر ضرورت استفاده از لوازم کاهنده در راستای بهینه مصرف کردن آب، ادامه داد: در شرایط پیک مصرف مشترکان باید از وسایل آب بر همچون ماشین لباس‌شویی، ظرف‌شویی و سایر دستگاه‌هایی که مصرف بالایی دارند استفاده نکرده و استفاده از این وسایل را به ساعات پایانی شب یا صبح موکول کنند.
وی با تاکید بر ضرورت کنترل نشتی کولرها، بیان داشت: با این اقدام‌ها می‌توان شرایط تنش آبی را با حداقل افت فشار آب طی کنیم.
غلامی با اشاره به اینکه اصفهان در شرایط تنش آبی قرار دارد و مشکلات آبی آن بسیار است، گفت: اقدام‌هایی که اکنون برای رفع مشکل تامین آب شرب صورت گرفته مقطعی بوده و در شرایط کنونی تنها اصفهان مشکل حاد ندارد اما شهرهایی همچون سمیرم، شهرضا، نطنز دچار بحران هستند.
وی تصریح کرد: با وجود این مشکلات، اصفهان در هیچ نقطه‌ای از شهر قطعی ناشی از کمبود آب نداریم و برخی از قطعی ها ناشی از ایجاد حوادث است، اما افت فشار آب در طبقات بالا را قبول داریم.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان اصفهان با بیان اینکه هم‌اکنون سرانه مصرف آب کاربری مسکونی در استان اصفهان حدود 153 لیتر در شبانه‌روز به ازای هر نفر است، گفت: تصفیه‌خانه بابا شیخعلی حدود 10 متر مکعب آب در ثانیه در اختیار شبکه آب‌رسانی اصفهان بزرگ قرار می‌دهد.
وی در پاسخ به این سوال که سال گذشته از لحاظ تولید آب استان با کمبود مواجه شدیم، افزود: در حال حاضر برای رفع نیاز آبی شبکه آب‌رسانی اصفهان بزرگ حدود 1.5 متر را از باز بودن رودخانه برداشت کردیم؛ همچنین چاه‌های فلمن در حدود 1100 لیتر در ثانیه تولید آب دارد اما اگر دمای هوای اصفهان 3 درجه دیگر افزایش یابد با کسری 1500 لیتر با کسری آب مواجه خواهیم شد و اگر رودخانه خشک شود با کمبود 2 الی 3 متر مکعب کسری تولید آب خواهیم داشت.
غلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه دمای هوای اصفهان هنوز به مرز 40 درجه نرسیده در حال حاضر کمبود حاد آب در اصفهان نداریم، اما اگر چاه‌های فلمن از مدار خارج شود با کمبود آب مواجه می شویم و طبیعتاً چاه‌های متفرقه با تأیید کیفی مناسب وارد مدار می‌شوند.
وی در خصوص چاه هایی که سال گذشته برای رفع مشکل کم آبی اصفهان وارد مدار شد، بیان داشت: در مناطقی که شاهد افت فشار آب باشیم این چاه‌ها به طور مقطعی وارد مدار می‌شود، اما با توجه به افزایش دمای هوا مجبور خواهیم شد که کل چاه‌ها را در مدار قرار دهیم.
معاون بهره‌برداری شرکت آبفای استان اصفهان در ادامه درباره کیفیت آب اصفهان بیان داشت: کیفیت آب اصفهان یکی از استثنایی‌ترین آب‌های تولیدی و مصرفی در ایران است، چرا که تصفیه‌خانه باباشیخعلی یکی از تصفیه‌خانه های بسیار پیشرفته در کشور بوده و منابع تغذیه آن، از کیفی‌ترین آب‌های موجود است و این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که آب مصرفی از کیفی‌ترین آب‌های مصرفی است.
منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.