سرویس: دین و اندیشه » ماه رمضان 09:09 - یکشنبه 14 تیر 1394

نمایشگاهی از جنس قرآن و عترت در اصفهان

نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان امسال هم، همچون سال‌های گذشته در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان واقع در پل شهرستان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق؛ باز هم سالن‌های نمایشگاه قرآن همانند سال گذشته مقارن با این روزهای پر برکت مخاطب را به نشان از هدایت‌گری فرا می‌خواند، اینجا نمایشگاه کتاب خدا، همان قرآنی است که برای سعادت هر انسانی به پیامبر از سوی خداوند وحی شده است.

هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها فروش محصولات تجاری نیست بلکه معرفت و کمال و انسانیت است که راه را به ما نشان می‌دهد.

150 غرفه قرآنی فرهنگی گردهم آمده‌اند تا با محصولات فرهنگی  و قرآنی خود به هر مخاطب و بازدیدکننده‌ای یادآوری و گوشزد کنند که از قرآن، طریق سعادت غافل نشویم.

139404100119464345604554

هر غرفه‌ای محصولات خود را به نمایش گذاشته است، اینجا حتی تکنولوژی هم پا به میدان گذاشته و برای افرادی که به دنیای دیجیتال علاقه‌مند هستند محصولات قرآنی را مناسب با سلیقه‌ هر شخص عرضه کرده است.

در یکی از غرفه‌ها نرم‌افزار تسنیم که شب افتتاح این نمایشگاه معنوی نیز از آن رونمایی شد، به چشم می‌خورد؛ نرم افزاری پرمحتوا که در آن انواع تفسیرهای شیعه و جامع از قرآن و مقالات قرآنی به‌همراه صوت و فیلم را در خود دربر دارد.

علی از بازدید کنندگان نمایشگاه قرآن است و از افرادی که به این نرم‌افزار علاقه مند شده، می‌گوید: اینکه تمام تفسیرها را با هم دارد و یک برنامه جامع بوده، مفید است چون بارها به دنبال مقالات قرآنی موثق بوده‌ام که با مشکل روبه‌رو شده‌ام، اما اینبار این نرم‌افزار بیشتر به من کمک می‌کند.

139404100120038915604554

در نمایشگاه قرآن حضور انبوه موسسات قرآنی فرهنگی به چشم می‌خورد به اندازه‌ای که تعداد آنها از تعداد غرفه‌های محصولات قرآن بیشتر است و در نمایشگاه امسال گوی سبقت را موسسات فرهنگی قرآنی ربوده‌اند و از محصولات و انتشارات قرآن پیشی گرفته‌اند.

نمایشگاه سعی کرده برای هر قشر و رده سنی و با هر سلیقه‌ای نیازهای مخاطب خود را پاسخ دهد، در این راستا غرفه‌ای با دکور شاد ویژه کودکان با برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده است.

در این غرفه مجری با آموزه‌های قرآنی کودکان را سرگرم و آموزش می‌دهد و نکته قابل توجه قاری خردسال در میان آنها است و در گوشه‌ای دیگر از نمایشگاه تابلو فرش‌های مذهبی هنری ارزشمند، که برای عموم به نمایشگاه گذاشته شده است.

139404100119084955604554

از سوی دیگر تابلوهای زیبای سوره‌های قرآنی سبب می‌شود هر بیننده‌ای با دیدن آنها برای حرمت و برکتی که در زندگی جاری می‌سازند از این تابلوها خریداری کنند.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.