سرویس: سیاسی » بین الملل 15:10 - شنبه 13 تیر 1394

جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل

جاسوسی های سازمان امنیت ملی امریکا قوانین و خط قرمز های زیادی را شکسته و هر روز اطلاعات بیشتری ازین قبیل به گوش میرسد و این تجاوز نه فقط در سطح جهانی بلکه در داخل مرز های امریکا منتقدان بسیاری پیدا کرده است.

به گزارش اصفهان شرق؛  چند سالی از آشکار سازی ادوادر اسنودن و گاردین در باره سیستم جاسوسی سازمان امنیت ملی امریکا به نام اکس کی اسکور می گذرد. حالا اینترسپت اطلاعات جدیدی از این موضوع را بر پایه 48 سند ارائه شده توسط اسنودن، با این محتوا ارائه کرده است: این سیستم بسیار قدرتمند تر از آنچه در گذشته تصور می شد است، جریان ثابتی از اطلاعات از سراسر دنیا توسط کابل های فیبر نوری به این سیستم وارد و داده ها به مدت 3 تا 5 روز و ابر داده ها تا حدود 45 روز نگه داشته می شوند.

جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل
بر اساس این گزارش سازمان از این ابزار نه تنها برای جاسوسی در ایمیل ها و چت ها بلکه در عکس ها، فایل ها، تماس های صوتی، هدف قراردادن شبکه ها، عکس های وب کمی، سرچ های صورت گرفته، تحلیل های تبلیغات، تحلیل ها از شبکه های اجتماعی، نام کاربری و رمز عبور ها، فایل های بارگزاری شده بر روی سرویس های اینترنتی، تماس های اسکایپی و بسیاری موارد دیگر نیز مورد استفاده است. سازمان امنیت ملی حتی تماس های برقرار شده با گوگل پلی و سامسونگ اپ استور را نیز دنبال و و بررسی کرده است.
جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل
اکس کی اسکور نه فقط قدرتمند است، بلکه استفاده از آن بسیار آسان است. یکی از مدیران ارشد توکان سیستم و محقق امنیتی جاناتون بروسارد به اینترسپت اعلام کردند: هک کردن و کامپیوتر های کنترل شونده از راه دور با استفاده از ابزار موجود در این سیستم زمانی معادل چند دقیقه و حتی چند ثانیه نیاز دارد. وانجام آن به سادگی جست و جو در گوگل است و سازمان میتواند افرادی را برای استفاده از ابزار و انجام این کار طی یک روز اموزش دهد.
جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل
برای مثال، تحلیل گران سازمان امنیت ملی پس از تایپ کردن آدرس ایمیل کارمند سازمان ملل در این ابزار به مکالمات سال 2013 آن دسترسی پیدا کنند. آن ها از این سیستم برای پیدا کردن مبحث صحبت های دبیر کل سازمان ملل بان کی مون برای یک جلسه استفاده کردند. سازمان اکس کی اسکور را به صورت رسمی یک ابزار برای مبارزه با تروریسم طبقه بنده کرده است، این سیستم به پیدا کردن اوساما بن لادن کمک کرد، و خوداین نشان دهنده استفاده از این ابزار برای تحت نظر گرفتن یک شخصیت سیاسی است.
جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل
ظاهرا در ارائه ای که برای آموزش تحلیل گران سازمان امنیت ملی امریکا در نظر گرفته شده است به نکات ذیل اشاره شده است:
با استفاده از این سیستم رئیس جمهور باراک اوباما به لیست مطالب دبیر کل سازمان ملل قبل از جلسه دست پیدا کرد.
یکی از رهبران القاعده نام خود را سرچ کرد تا اطلاعاتی درباره لقب هایی که به او داده شده است به دست آورد و این اتفاقات در حالی رخ داد که سازمان امنیت ملی فعالیت های او را به وسیله اکس کی اسکور دنبال می کرد.
آنها به شاگردان خود اعلام می کنند که از سال 2008 تا به امروز 300 تروریست را دستگیر کرده است.
سازمان می تواند گروه های مختلف مانند “آلمانی های مقیم عراق” را با استفاده از جست و جو ها در اینترنت و منطقه وقوع آن در اکس کی اسکور شناسایی کند.
جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل
این سازمان چهارمین متمم قانون حفاظت امریکا که جمع آوری اطاعات مردم امریکا توسط سازمان امنیت ملی بدون اطلاع آنها منع میکند را زیر پا گزاشته است. زیرا جدا سازی اطلاعات مرم امریکا از لحاظ فنی در این سیستم امکان ناپذیر است، زیرا اثبات مالکیت اطلاعات توسط یک فرد امریکایی در فضای سایبری و فضای این ابزار ممکن نیست.
جاسوسی NSA به آسانی جست و جو در گوگل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.