سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 13:13 - شنبه 13 تیر 1394

پاسخ مثبت دانشجو برای شرکت در مناظره با فرهادی درباره بورسیه‌ها/سکوت وزیر علوم همچنان ادامه دارد

پس از گذشت حدود دو هفته از درخواست انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر از دانشجو و فرهادی برای مناظره به منظور محک سنجش صداقت طرفین در محیطی شفاف برای بررسی مشکلات دانشجویان بورسیه و پذیرش دانشجو، سکوت فرهادی همچنان ادامه دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛  انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر طی دو نامه به کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم و محمد فرهادی وزیر علوم دولت یازدهم درخواست کرد که برای محک سنجش صداقت طرفین در محیطی شفاف برای بررسی مشکلات دانشجویان بورسیه به مناظره بپردازند.

کامران دانشجو پس از گذشت دو روز به نامه پاسخ داد و مناظره را پذیرفت اما فرهادی همچنان سکوت کرده است.

متن نامه به شرح ذیل است:

«وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

جناب آقای دکتر فرهادی

احتراماً به استحضار می‌رساند با توجه به ایراد شبهات متعدد توسط سازمان امور دانشجویان پیرامون وضعیت بورسیه‌ها و مصوبات شورای مرکزی بورس در دولت دهم، همچنین حمایت قاطع شما در برنامه زنده تلویزیونی از برخورد با دانشجویان بورسیه با استناد به برخی قوانین، از حضرتعالی درخواست می‌شود در برنامه مناظره با جناب آقای دانشجو وزیر پیشین علوم، در مقابل دانشجویان بورسیه، حضور یابید.

لازم به ذکر است سازمان امور دانشجویان در 15 ماهه اخیر، بر اساس قوانینی نامکشوف و در اقداماتی نادر و شگفت‌انگیز، بورسیه چندین هزار نفر از دانشجویان را باطل و درخواست غرامت چند ده میلیونی نموده است. لذا با توجه به اشراف حضرتعالی بر آیین‌نامه‌ها و مصوبات حال و پیشین وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان، خواهشمند است با قبول این دعوت و حضور در این مناظره سرنوشت ساز، زمینه و مقدمات لازم به منظور شفاف‌سازی پیرامون شبهات ایجاد شده را فراهم آورید.

بدیهی است این جلسه، محک سنجش صداقت طرفین در محیطی شفاف بوده و می‌تواند به سردرگمی افکار عمومی و نخبگان دانشگاهی در این زمینه پایان دهد. از تمامی اصحاب رسانه،‌جراید و خبرگزاری‌های موجود به منظور حضور در این جلسه و گزارش ادله و استدلال‌های طرفین دعوت به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است بیش از 7000 خانواده دانشجویان و دانش آموختگان بورسیه، این روزها در شکنجه دائمی ناشی از تصمیمات خلق‌الساعه عده‌ای معدود و فضاسازی رسانه‌های زرد و زنجیره‌ای،‌در بدترین شرایط موجود به سر می‌برند و این مسأله علیرغم درخواست دانشجویان بورسیه برای ورود نهادهای قضایی و نظارتی، کماکان در سکوت به پیش می‌رود.»

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.