اصفهان شرق

ارائه تسهیلات به خبرنگاران برای ادامه تحصیل

کدخبر: 6722
1392/09/12 در ساعت 05:48

به گزارش اصفهان شرق به نقل زا صاحب نیوز: مهدی شاه نوروزی در این مراسم با اشاره به فعالیت ۱۳ ساله مرکز علمی و کاربردی فرهنگ و هنر گفت: در این مدت این مرکز ۵هزار دانشجو پذیرفته است که تا کنون ۳هزار نفر آنها در مقاطع کاردانی و کارشناسی فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای جامعه خبری اصفهان به ویژه خانه خبرنگاران و مطبوعات استان اصفهان، افزود: باید از این ظرفیت برای ارتقای سطح علمی و کیفی خبرنگاران اصفهان بیشتر بهره جست.

شاه نوروزی گفت: آموزش در هر مقطع لازم و زمینه پویایی در آن مقطع را برای افراد فراهم می سازد و این امر برای خبرنگاران ضروری تر است زیرا رسانه ها و خبرنگارانی که هدایت افکار عمومی را به عهده دارند با پشتوانه علمی قوی تر بهتر می توانند زمینه رشد دیگران را فراهم کنند.

رییس مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک افزود: ایده همکاری خانه مطبوعات با این مرکز ۲۰ روز پیش مطرح شد و سریع جامه عمل پوشید که نشان از عزم جدی طرفین برای رشد جامعه خبرنگاری استان است.

وی اظهار کرد: بر اساس این طرح زمینه حمایت آموزشی خبرنگاران با بهره گیری از خبرنگاران با تجربه در زمینه تدریس فراهم خواهد شد و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مرتبط با خبرنگاری و مطبوعات باشیم.

خانه مطبوعات اصفهان ۲۰۰ عضو دارد

همچنین مسوول خانه مطبوعات اصفهان نیز هدف اصلی فعالیت خانه مطبوعات را ارتقای کمی و کیفی سطح علمی خبرنگاران دانست و افزود: این مرکز به صورت غبر رسمی از سال ۶۶ و به صورت رسمی از عید غدیر سال ۷۳ شروع به فعالیت کرد.

منصور گلناری با بیان اینکه در ابتدا تنها ۴۰نفر عضو خانه بودند، افزود: امروز بیش از ۲۰۰نفر در خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان عضویت دارند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم با مساله خبر در ارتباط هستند.

وی هدف از امضای تفاهم نامه با مرکز آموزشی شماره یک علمی و کاربردی فرهنگ و هنر را جلوگیری از موازی کاری در زمینه آموزش خبرنگاران و ایجاد بستر لازم برای ارتقای سطح علمی خبرنگاران استان دانست و ادامه داد: در حال حاضر ۷-۸ارگان در زمینه آموزش خبرنگاران فعالیت می کنند که جا دارد، با این جریان همسو شوند.

گلناری رتبه بندی خبرنگاران و تخصصی کردن فعالیت های خبری را از برنامه های خانه خبرنگاران و مطبوعات استان دانست و افزود: اصفهان شهری توریستی، صنعتی، فرهنگی و هنری است و جا دارد در این زمینه ها خبرنگارانی تخصصی به فعالیت خبری مشغول شوند.

مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و ارزشمندترین ابزار برای اطلاع رسانی

همچنین معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه علم در قرآن و احادیث گفت: علم و دانش باید تخصصی شود تا زمینه رشد جامعه را فراهم سازد.

قلمکاریان اظهار کرد: مطبوعات رکن چهارم دموکراسی و ارزشمندترین ابزار برای اطلاع رسانی و رشد جامعه هستند و در این بین آموزش قشر مرتبط با رسانه از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

همچنین پس از امضای این توافق نامه رییس مرکز آموزشی علمی کاربردی فرهنگ و هنر شماره یک در جمع خبرنگاران از راه اندازی رشته کارشناسی ارشد مرتبط با رسانه در سال آینده در اصفهان خبر داد.

مهدی شاه نوروزی گفت: در حال حاضر این مرکز علمی و کاربردی ۶رشته در مقطع کارشناسی و ۹رشته در مقطع کاردانی جذب دانشجو دارد و نام نویسی این دوره ها از ۱۵آذر ماه امسال آغاز خواهد شد.

وی همچنین از ارائه تسهیلات تحصیلی به خبرنگاران عضو خانه مطبوعات برای ادامه تحصیل در این مرکز خبر داد.