سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:25 - جمعه 12 تیر 1394

امام جمعه شهر محمدآباد:

آمریکا و کشور های غربی سربه زیر شده اند

امام جمعه شهر محمدآباد گفت: امریکا و کشورهای غربی سابقه خوبی نداشتند ولی الان سر به زیر شدند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از دفتر امام جمعه شهر محمدآباد: امام جمعه شهر محمد آباد در خطبه های این هفته با اشاره به رذایل اخلاقی گفت: عجب درجاتی دارد که عبارت اند از:

مرتبه اول- حالتى است که به واسطه شدت عجب در انسان پیدا می شود که در قلبش به دلیل ایمان یا صفات دیگرش بر خداوند منت می گذارد هر چند آن را اظهار نکند. چنین شخصی گمان می کند که به واسطه ایمان او، یا به واسطه ترویج دین یا ارشاد و هدایت یا امر به معروف و نهى از منکر توسط او دین خدا رونق پیدا کرده، یا به واسطه آمدن او در جماعت مسلمین رونقى در دیانت حاصل شده که به سبب آن بر خداوند منت دارد. و همین گونه است منت گذارى بر مردم در امور دینی. مثل آنکه در کمک کردن به فقرا بر آنها منت گذارى کند. گاهى این منت گذارى حتى بر خود انسان نیز مخفى است و متوجه آن نیست. این مرتبه بدترین مرتبه از عجب می باشد و ضرر و خطر آن نیز از تمامی مراتب بیشتر است.

مرتبه دوم- آن است که به واسطه شدت عجبى که در قلب اوست، بر خداوند (ناز) کند و این با منت گذارى فرق می کند، گر چه بعضى ها بین آنها فرقی نگذاشته اند. صاحب این مقام خود را محبوب خداوند مى پندارد و خود را از مقربین مى شمارد و اگر اسمى از اولیاء حق یا از محبوبین و محبین برده شود، در قلبش خود را از آنها مى داند. هر جند که ممکن است از روی ریا شکسته نفسى کرده و خلاف آن را اظهار کند. مدعیان سلوک و ریاضت از سایر مردم به این خطر نزدیکترند.

مرتبه سوم- آن است که به واسطه ایمان یا ملکات یا اعمالش، خود را از خداى تعالى طلبکار بداند و مستحق ثواب شمارد و بر خدا لازم بداند که او را در این عالم دارای عزت، و در آخرت صاحب مقامات کند و در دلش بیاندیشد که اگر خداوند با عدل هم با من رفتار کند، من مستحق ثواب و اجرم بلکه حتی این اندیشه را در کلام هم اظهار کند و اگر براى او بلایى رخ دهد و براى او ناملایماتى پیش آید، در دلش به خدا اعتراض می کند و از کارهاى خداى عادل که مؤمن پاک را دچار بلا کرده و به منافق فاسق روزی می دهد تعجب می کند، و در باطن به خداوند تبارک و تعالى و به تقدیرات او غضبناک است و در ظاهر اظهار رضایت می کند. و وقتى می شنود خداوند در این دنیا مؤمنین را به بلا دچار مى کند، به دل خود تسلیت مى دهد؛ در حالی که نمى داند هر کسی که دچار بلا شد؛ مؤمن نیست.

مرتبه چهارم -عجب این است که خود را از مردم دیگر، بهتر بداند و به خود و ایمان و اعمال خود اعتماد کند و دیگران را ناچیز و ناقص شمارد و به همه مردم به نظر خوارى نگاه کند، و در دل یا زبانش آن ها را سرزنش کند. کار این شخص به جایى می رسد که هر چه عمل صالح از مردم ببیند، به گونه ای در آن خدشه می کند و اعمال خود را از آن خدشه و مناقشه پاک می داند. اعمال نیکوی مردم را چیزى به حساب نمی آورد و اگر همان عمل از خودش صادر شود، آن را بزرگ می داند. (البته در واقع شخصی که دارای این مرتبه است، به مرض کبر، که از آثار عجب است دچار شده و از حد عجب، تجاوز کرده است)

از امام کاظم (ع) روایت شده که فرمودند: «عجب درجاتی دارد؛ یکی از آنها این است که کردار زشت بنده به نظرش زیبا جلوه کند و آن را نیکو بیند و خوشش آید و گمان می کند که کار خوبی می کند. یکی دیگر این است که بنده به پروردگارش ایمان آورد و برای این کار بر خدای عزوجل منت گذارد، حال آنکه خدا در این کار بر او منت دارد.»

وی در خطبه دوم نماز با اشاره به شهید بهشتی و شخصیت وی گفت: هر اندازه در مورد شخصیت شهید بهشتی بگویم کم گفتم صحبت های مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) راجع به ایشان شنیدید و همراهانی که با ایشان بودند ایشان شخصیت متقی و وارسته بود ایشان یک شخصیت مدیر و مدبر بود و در بین یاران انقلابی مدیریت ایشان کم نظیر و زبان زد است . ایشان بعد از انقلاب آماج تهمت ها قرار گرفت و می گفتند : دیکتاتور تمامیت خواه وقتی از ایشان می خواستند از خودت دفاع کن می گفت واگذار کردم به خدا و خداوند متعال از ایشان دفاع کرد و شهادت این شهیدان راه انقلاب را مشخص و تعیین کردو نشان داد جمهوری اسلامی ایران به چه اندازه در دل مردم ایران نفوذ کرده و به هیچ وجه حاضر به ترک آن نیستند و انقلابی بودن هزینه ها دارد و مردم هزینه ها را خرج کردند . از صدر اسلام تا حالا همه ی مردم هزینه ها داده اند تا قوانین اسلام باشد افشاء شدن چهره ی استکباران جهانی که خود را طرفدار حقوق بشر معرفی می کنند توسط خون این شهدا بوده که چهره این استکباران افشا گردد.

امروزه گروهی هستند که می خواهند بگویند که کشور ایران درست نمی گوید و اینها چند گروهند :

1ـ اصلاً آمریکا و غرب کشورهای خوبی هستند و هیچ جنایتی ندارند و سابقه نورانی دارد و از همه جا حرف می زنند . آمریکا رسانه های گروهی و روزنامه زیاد دارد و این را به مردم القا می کنند .

2ـ درست است که امریکا و کشورهای غربی سابقه خوبی نداشتند ولی الان سر به زیر شدند و کشورهای متمدنی هستند .

3ـ این کشورها متجاوز و مستکبرند و ظالمند و به ما و کشورهای دیگر ظلم کردند و تنها راه رشد و پیشرفت ارتباط با کد خداست .

اما ما با جنایات آمریکا آشنا هستیم و امروز سالروز یکی از جنایات آمریکاست.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.