سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:02 - جمعه 12 تیر 1394

فرزند شهید عامری:

حقوق بشر آمریکایی کشتار انسانهای بی گناه است/ شهدای ایرباس درمذاکرات فراموش نشوند

فرزند یکی از شهدای ایرباس با اشاره به مصادف شدن مذاکرات ایران و دیپلمات های آمریکایی با بیست و هفتمین سالگرد گرامی داشت این فاجعه گفت : گروه مذاکره کننده با بهرگیری از فرمایشات مقام معظم رهبری با قدرت از حقوق ملت دفاع کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ اسحق عامری سیاهویی فرزند یکی از شهدای پرواز 655 که ناو آمریکایی آن را در آبهای خلیج فارس ساقط کرد گفت: جنین سه ماه بیش نبودم که پدرم شهید شد و رنج یتیمی را مردانه تحمل کردم و تصمیم گرفتم به پاس ٢٩٠ شهید ایرباس و امام شهدا (ره) ٢٩١ اختراع را به ثبت برسانم .

وی می گوید: در حال حاضر 25 اختراع در زمینه های مختلف را به ثبت رساند ه ام که مهمترین آنها برایم ساخت سرنگ هوشمند به کمک حس لامسه است که در مسابقات جهانی سوئیس مدال طلا را برای کشورم به رقم آورد.

 

عامری می گوید : با تمامی سختی ها و با غیرت جنوبی که از پدر به ارث داشتم این کار را شروع کردم و در عرصه های علمی دنیا ۶ مدال نقره و طلا گرفتم اما نکته مهم این بود که من به جرم هیچ ؛از نعمت داشتن پدر محروم شدم،اما این تحریم تاثیری در رشد اجتماعی و علمی من نداشت.

 

 

مهندس عامری با بیان اینکه مذاکره کنندگان ایرانی باید نقض حقوق بشر دیپلماتهای آمریکایی را در جریان گفتگوهایشان به جهانیان بیان کنند می گوید : کافیست طبق منویات مقام معظم رهبری ،همدلی و همزبانی در بین ملت و دولت باشیم،آنگاه زور هیچ کشوری به ما نمی رسد و هیچ تحریمی روی این مردم با غیرت تاثیری نمی گذارد.

 

 

عامری می گوید : ملت انقلابی ایران ٣٧ ساله شده اند و توانایی مقابله با مشکلاتشان بیش از یک جنین سه ماه است.

 

این فرزند شهید می گوید : درسابقه تاریخی کشور ما هیچگاه تعرض به خاک کشوری سابقه نداشته و ندارد ، امروز ٢٧ سال از آن فاجعه می گذرد و من ٢٧ شده ام درست هم سن پدرم و هنوز یک علامت سوال بزرگ در ذهن دارم

 

به چه جرمی به اشد مجازات رسیدند؟

“فبای ذنب قتلت “به راستی به کدامین گناه کشته شده اند؟

 

عامری می گوید : بی شک حمله به هواپیمای مسافربری هیچ توجیح نظامی ندارد ، اما جالب است که حتی پس از آن ماجرا نیز ما هیچ اقدام نظامی بر علیه کشور امریکا انجام نداده ایم ، پس ما ملت جنگ جویی نیستیم ،بلکه دنبال صلح جهانی هستیم و از جنگ و خونریزی بیزاریم.

 

وی با اشاره به حادثه ساختگی 11 سپتامرمی گوید : اگر چنین حادثه ای در خود آمریکا اتفاق می افتاد تمام مسئولین رده بالا ی کشور در ان حضور پیدا می کردند و آنها به کشته شدگانشان اهمیت فراوانی میدادند اما ، متاسفانه در سالروز گرامی داشت شهدای ایرباس تا کنون هیچ یک از مقامات رده بالای کشوری حضور نیافته اند.

 

این مدرس دانشگاهی میگوید : کشتن 290 نفر مسافر بی گناه هیج توجیهی ندارد و ما هرگز 12 تیر را فراموش نمی کنیم ، چرا که این روز ماندرگارترین حادثه تاریخی در به اثبات رساندن بزرگترین ناقضان حقوق بشر توسط کشورهای ادعا دار حقوق بشر است.

منبع:راه دانا

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.