سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:10 - جمعه 12 تیر 1394

رئیس ستاد دیه کشور:

رهبر معظم انقلاب هر سال چراغ ستاد دیه را روشن می‌کنند / روزانه حدود 60 راننده راهی زندان‌ می‌شوند

رئیس ستاد دیه کشور از کمک 150 میلیون تومانی رهبر معظم انقلاب و 140 میلیون تومانی رئیس جمهور برای آزادی زندانیان جرایم مالی غیر عمد در سال جاری خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛  سید اسدالله جولایی در ویژه برنامه جشن گلریزان ستاد دیه اصفهان با اشاره به اینکه چراغ جشن گلریزان از سال 69 روشن شده و همچنان روشن مانده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب هر سال چراغ آن را روشن می‌کنند، چنانکه امسال نیز رهبر معظم انقلاب 150 میلیون تومان، رئیس جمهور 140 میلیون تومان و روسای قوه قضائیه و قوه مقننه نیز هر کدام 50 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در 260 نقطه کشور جشن گلریزان برپا شده است، افزود: در منطقه دور و محرومی همچون استان سیستان و بلوچستان، 19 جشن گلریزان تاکنون برگزار شده است.

رئیس ستاد دیه کشور به مبلغ دیه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر دیه یک مرد کامل 165 میلیون تومان در نظر گرفته شده که این مبلغ در ما‌‌ه‌های حرام به 320 میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته توسط خیران، 8 هزار و 498 زندانی جرائم غیر عمد با اعتبار 725 میلیارد تومان از بند رهایی یافتند گفت: از این میزان اعتبار 300 میلیارد تومان آن از محل گذشت شاکیان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه 3 هزار و 200 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد کشور را زندانیان ناشی از تصادفات تشکیل می‌دهند، افزود: روزانه 57 تا 60 راننده به دلیل تصادفات منجر به جرح و فوت راهی زندان‌های کشور می‌شوند.

رئیس ستاد دیه کشور در ادامه با بیان اینکه اجرای قانون بیمه شخص ثالث مهم‌ترین اقدام صورت گرفته طی سال‌های اخیر است، افزود: چنانچه این قانون اجرایی نشده بود در حال حاضر 50 هزار زندانی تصادفات در زندان‌های کشور وجود داشت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یک‌هزار نفر از زندانیان جرایم غیر عمد کشور به دلیل تصادفات راهی زندان شده‌اند، تصریح کرد: تعداد زندانیان نیازمند دیه و جرایم غیر عمد کشور 8 هزار و 100 مورد است که از این تعداد زندانی به اعتبار 700 میلیارد تومانی برای رهایی پول لازم است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.