سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 14:32 - پنجشنبه 11 تیر 1394

رئیس مرکز بهداشت اصفهان:

پرونده الکترونیک سلامت برای مردم اصفهان تشکیل می‌شود

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: پرونده الکترونیک سلامت برای مردم اصفهان برای پایش مستمر وضعیت سلامت آنها تشکیل می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامحسین صدری ظهر امروز در آئین افتتاحیه، بهره‌برداری، شروع خدمات و بازسازی مرکز بهداشت شماره 2 شهرستان اصفهان اظهار داشت: طرح تحول نظام سلامت فرصتی برای تضمین سلامت پایدار مردم در جامعه است.

وی با بیان اینکه سلامت به عنوان محور توسعه یکی از مهم‌ترین نعمت‌های الهی است، افزود: هدف نهایی طرح تحول سلامت دسترسی تمام مردم به خدمات در این حوزه به شمار می‌رود و در حقیقت عدالت در بخش سلامت، برابری است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره پرونده الکترونیک سلامت تصریح کرد: هم در بخش درمان و هم در بخش بهداشت، سلامتی مردم با داشتن پرونده الکترونیک سلامت، به طور مستمر پایش می‌شود، در همین راستا بالاترین خدمات مورد نیاز  مردم در نظام ارائه خدمات فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه  در سال‌های گذشته نتوانسته‌ایم پرداخت مردم از جیب خود آنها را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: بیش از 65 درصد هزنیه‌های مردم توسط خود آنها پرداخت می‌شد اما در مدت یک سال گذشته با طرح تحول نظام سلامت این موضوع تا 30 درصد کاهش پیدا کرد.

صدری بیان کرد: کاهش پرداخت از جیب مردم را می‌توان در رضایت‌مندی نسبی آنها متوجه شد و باید برای افزایش استقبال آنها، با ایجاد رضایت‌مندی زمینه استقبال مردم را فراهم کرد و کیفیت در خدمات باید هر روز  ارتقا پیدا کند.

وی  پیرامون ارائه خدمات در بیمارستان‌ها افزود: در این زمینه خدمات قابل توجهی ارائه شده و این موضوع به دلیل تصمیمات کلان کشور در این حوزه است و در حقیقت باید گفت یک کار اجتماعی بزرگ  در حوزه سلامت در حال انجام است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت یکی از نقاط قوت دولت یازدهم است، تصریح کرد:  باید از این فرصت به بهترین شکل استفاده کنیم، وجود این منابع و حمایت سیاسی قوی از طرح تحول سلامت بسیار ارزشمند است.

وی  خاطرنشان کرد: حتی با وجود هزینه تمام منابع کشور در بخش درمان،  بازهم با کسری مواجه می‌شویم، بنابرایناین راه درمان قابل ادامه نیست و باید اساسی‌تر وارد این حوزه شویم.

صدری  با بیان اینکه باید غربال‌گری تمام مردم اجرایی شود، بیان کرد:  با اجرای این طرح، مردم  در 3 دسته سالم، مردمی که در معرض خطر هستند و بیماران تقسیم‌بندی کرده‌ایم تا  به تمام این مردم خدمات ارائه شود.

وی با اشاره به سیاست‌های بخش بهداشت افزود: امیدوار هستیم بتوانیم در استان اصفهان در یک برنامه حداکثر 5 ساله تمام مردم را زیر پوشش قرار دهیم و برای آنها یک پرونده الکترونیک سلامت تشکیل دهیم تا هر جا که مراجعه کردند وضعیت سلامت آنها مشخص باشد.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان تصریح کرد: در طرح تحول نظام سلامت موضوع تحول در ساختارسازی و فراهم کردن زیرساخت‌های فیزیکی در دستور کار قرار دارد و باید در درجه نخست ظرف را متناسب با نیاز روز آماده کنیم.

وی با اشاره به افتتاحیه  و شروع طرح تحول نظام سلامت در حاشیه‌های شهر اصفهان خاطرنشان کرد: باید در بخش بهداشت در تحول تبلیغ کنیم، مشارکت مردم در بخش سلامت بسیار تعیین‌کننده است.

صدری بیان کرد: پزشک خانواده، نظام ارجاع، سطح‌بندی خدمات و بسته خدمات ادغام یافته از مهم‌ترین برنامه‌های اجرای طرح تحول نظام سلامت در حاشیه‌‌‌های شهر است.

وی با اشاره به بخش بهداشت در طرح تحول نظام سلامت افزود: باید بتوانیم بیماری هر شهروندی را در هر مکانی شناسایی کنیم و برای سلامت آنها ما باید به سراغ آنها برویم که کار بسیار سختی است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه در بخش درمان نیاز مردم اورژانسی است و خود مردم به دلیل نیازشان به ما مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: ولی در بخش بهداشت مردم خودشان نمی‌آیند بلکه ما باید به سراغ آنها و سلامت آنها برویم، باید بیماران کارخانه تولید بیمار را کم کنیم.

وی با بیان اینکه فعالیت در بهداشت و پیشگیری یک نوع صدقه است، خاطرنشان کرد: اینکه مواظب باشیم تا مردم بیمار نشوند یک کار بسیار ارزشمند است، باید فرهنگ‌سازی کینم و کار فرهنگی در یک روز به سرانجام نمی‌رسد.

صدری با بیان اینکه امروز هم زیرساخت‌ها و هم خدمات را به صورت هم‌زمان افتتاح می‌کنیم، بیان کرد: باید خدمات‌رسانی به حاشیه‌های شهر را به بهترین شکل انجام دهیم، در آینده نیز باید کلان‌شهر اصفهان زیر پوشش قرار بگیرد.

در این مراسم خدمات‌رسانی به حاشیه‌های شهر اصفهان زیر پوشش مرکز بهداشت شماره 2 اصفهان آغاز شد، در همین راستا به‌زودی در نجف‌آباد، شاهین‌شهر و شهرضا این کار آغاز می‌شود.

این خدمات در قالب بهره‌برداری از پایگاه سلامت جامعه دستگرد شامل پایگاه‌های سلامت شفق، گلزار و قائمیه، مرکز سلامت جامعه آزادگان شامل پایگاه‌های سلامت همت‌آباد، شهید کشوری و دنارت و بازسازی و تعمیرات اساسی مرکز سلامت جامعه ملک‌شهر شامل پایگاه‌های سلامت شماره یک ملک‌شهر، نگین و ناصرخسرو ارائه می شود.

منبع:تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.