سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:02 - چهارشنبه 10 تیر 1394

فرماندار شهرستان اصفهان:

بهبود شرایط حصه کمک به وضعیت اجتماعی کلان شهر اصفهان است/ مشارکت مردم مهم ترین سرمایه هر نظام

فضل الله کفیل گفت: اگر نقطه آسیب دیده را مورد توجه قرار دهیم قطعا برکات آن را در سطح شهر خواهیم دید.

به گزارش اصفهان شرق، فرماندار اصفهان در کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان اصفهان، توجه به مشارکت مردم را به عنوان مهم ترین سرمایه هر نظام یاد کرد و گفت: مشارکت مردم بالاترین سرمایه سیاسی و اجتماعی کشور است و در بخش همراه شد، موفقیت نظام را در بر میگیرد.

فضل الله کفیل اظهار کرد: اهداف تشکیل کارگروه با حضور مسئولان، جلوگیری از آسیب به این سرمایه اجتماعی و مردمی می باشد.

وی بالا بردن سطح تحمل عمومی را از موارد مهم در برخورد با مشکلات جامعه عنوان و افزود: مشکلات اقتصادی و به تبع آن ورود اعتیاد در بین برخی خانواده ها، منجر به افزایش نگرانی و پایین امدن تحمل اجتماعی در بین خانواده هاست، همچنین باید به این نکته مهم توجه کرد که کشور ما در بین بیشترین قومیت و تنوع مذهب قرار گرفته و همین عاملی در تفاوت سطح تحمل مردمی است.

کفیل وجود ناهماهنگی در ساخت و ساز و وجود برخی بی قانونی ها را در شکل گیری مجموعه های حاشیه ای موثر دانست و گفت: منطقه حصه به عنوان یکی از محله های حاشیه کلان شهر اصفهان است و جا دارد که همه مسئولان برای نجات دادن این محل و بهبود مشکلات بر این منطقه تمرکز جدی نشان دهند.

وی ادامه داد: طی گزارش های رسیده از ارگان ها، اقدامات به خصوص مقطعی شامل این منطقه شده است ولیکن تا حصول نتیجه و تغییر چهره منطقه در ابعاد اقتصادی و اجتماعی کافی نیست.

فرماندار اصفهان با اشاره به برخی پیش اقدامات در این خصوص، متذکر شد: احصا داشته و برنامه هر دستگاه در منطقه، تعریف راهکارهای لازم در برخورد با موانع و مشکلات و شناخت فعالیت NGOهای حاضر در حصه می تواند در عملکرد هر بخش مفید واقع شود ضمن اینکه باید با هم افزایی از ماکزیمم ظرفیت ها استفاده کرد.

وی طی جمع بندی کارگروه و گزارش های ارائه شده از دستگاه های متولی، از مسئولان حاضر در جلسه خواست تا ظرف 10 روز با احصا مشکلات، فهرستی از شدنی ها را ارائه تا بتوان با ارائه بسته هم افزا، گامی عملیاتی در بهبود این منطقه برداشت.

کفیل سرکشی از نقاط حاشیه شهر را اقدامی تکمیلی در راستای گزارش های رسیده به استان ذکر کرد و گفت: بهبود حصه کمک به وضعیت اجتماعی کلان شهر اصفهان است زیرا اگر نقطه آسیب دیده را مورد توجه قرار دهیم قطعا برکات آن را در سطح شهر خواهیم دید.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.