سرویس: دین و اندیشه » ماه رمضان 12:12 - چهارشنبه 10 تیر 1394

در بیست و پنجمین سال متوالی

سفره‌ کرم امام حسن مجتبی(ع) در اصفهان پهن می‌شود/توزيع نان در 400 نانوايي سطح شهر

مسوول اجرایی طرح سفره اکرام امام حسن مجتبی(ع) گفت: بیست و پنجمین طرح سفره اکرام امام حسن مجتبی(ع) در شب میلاد این امام بزرگوار، در اصفهان اجرایی می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام مهدی نیلی‌پور  با بیان این که طرح سفره کرم امام حسن مجتبی(ع) در اصفهان وارد بیست و پنجمین سال اجرای خود شده است، اظهار کرد: این طرح هرساله در شب میلاد امام حسن مجتبی(ع) و در سطح شهر اصفهان فعالیت خود را آغار می‌نماید.
وی با اشاره به اینکه این طرح با سه مشخصه گستردگی و فراگیری، سادگی، اطعام و میهمانی که از صفات بارز و ویژگی‌های برجسته اهل بیت (ع) است برگزار می شود، گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، حدود 400 نانوایی در سطح شهر اصفهان که به پرچم سفره کرم امام حسن مجتبی(ع) مزین شده‌اند، که از بعدازظهر امروز و در شب میلاد، 5 قرص نان رایگان در اختیار مردم و همشهریان می‌گذارند.
به گفته مسوول اجرایی بیست و پنجمین سال طرح سفره اکرام امام حسن مجتبی(ع)، این کار به صورت نمادین و به منظور یادآوری ضرورت کمک و یاری رسانی به مستمندان که سنت حسنه اهل بیت (ع) است، برگزار می شود.
حجت الاسلام نیلی‌پور در ادامه از تهیه 40 هزار بسته نان مهمور به سفره کرم امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و بیان داشت: بسته‌های مذکور نیز در بیمارستان‌های سطح شهر، سرای سالمندان، آسایشگاه‌های جانبازان و زندان‌ها به عنوان تبرکی از سفره امام حسن مجتبی(ع)، توزیع خواهند شد.
وی افزود: 15 پایگاه تحت عنوان خیمه‌های امام حسن مجتبی(ع) نیز از بعدازظهر امروز دهم تیرماه؛ در میادین مهم سطح شهر مستقر شده و نسبت به توزیع بسته‌های نان در بین مردم، اقدام می‌کنند.
نیلی‌پور همچنین از برگزاری طرح سفره کرم امام حسن مجتبی(ع) در شهرستان‌های استان اصفهان خبر داد و افزود: شهرستان‌هایی همچون نایین، ورزنه، حسن آباد، نیکان، چادگان، فریدن، فریدون شهر، خور و بیابانک، سمیرم، مبارکه، دهاقان، تیران، خمینی شهر، اردستان، هرند، بهارستان، شاهین شهر و نصرآباد نیز میهمان سفره کرم امام حسن(ع) خواهند شد.
وی با اشاره به چاپ دو پوستر منقش به احادیث و روایات گهربار امام حسن مجتبی(ع)، این امر را در راستای اقدامات فرهنگی طرح مذکور عنوان کرد و اذعان داشت: این پوسترها نیز در نانوایی‌های تحت پوشش این طرح،  در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مسوول اجرایی بیست و پنجمین سال طرح سفره اکرام امام حسن مجتبی(ع)، این حرکت را صد در صد مردمی و خودجوش اعلام کرد و گفت: برآورد مالی صورت گرفته برای این طرح 100 میلیون تومان است که تا کنون بیش از 60 درصد هزینه‌های آن توسط مردم تامین شده است.
نیلی‌پور در خاتمه ضمن تبریک میلاد پر از برکت دومین امام شیعیان؛ حضرت حسن بن علی(ع) از عموم مردم و شهروندان اصفهانی دعوت کرد تا در شب نیمه ماه مبارک رمضان میهمان سفره با کرامت این امام بزرگوار شده و با استقبال خود به تداوم این طرح کمک نمایند.

منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.