سرویس: اجتماعی 15:33 - یکشنبه 10 شهریور 1392

امام جمعه ی شهر هرند

آنان که طبل جنگ می کوبند درپایان ضررمی بینند

حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه شهرهرند گفت:آنهایی که دم از تمدن وحقوق بشرمی زنند امروز اجازه ی حرف زدن به کارشناسان دولت ها را نمی دهند.

به گزارش اصفهان شرق: حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه شهرهرند درخطبه های نمازجمعه ی این هفته به شهادت امام جعفرصادق (ع)اشاره وگفت: این ایام شهادت امام ششم ما شیعیان است و شهادت این امام همام را حضور شما تسلیت میگویم، امام صادق (ع) شاگردان زیادی را پرورش دادند واکثر شاگردان ایشان بزرگان اهل تسنن بوده اند.
امام جمعه به گفته ی یکی ازبزرگان اهل سنت که ازشاگردان امام بوده اشاره وگفت: یکی از شاگردان امام دراحوال ایشان گفته است که هروقت امام صادق را می دیدم از سه حالت خارج نبودند.ایشان همواره درحال ذکر و نماز و روزه بودندورفتار خوشی داشته و افراد حاضردرمجالس ازحضورامام استفاده می کردند.
حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: بیشترین روایت از امام ششم است وازاین باب ما را اهل جعفری خوانده اند.
امام جمعه به روایتی از امام اشاره وگفت: هرکارخوبی که انسان انجام می دهد به سه صورت می بایست انجام گیرد:
1.اینکه درانجام کا خیرسرعت داشته باشیم
2.کارخیرخود رابزرگ نپنداریم
3.انسان سعی کند اگرکارخیری انجام میدهد آنرا پنهان کند.
وی به مهم خواندن نمازازدید امام صادق اشاره و بیان کرد: به فرموده ی امام صادق شفاعت ما به کسی که نمازرا سبک می شمارد نمی رسد وسبک شمردن نماز توجه نداشتن به آن واول وقت نخواندن آن است.
حجت الاسلام سیدمهدی اصل حسینی امام جمعه شهرهرند درخطبه های دوم خود فرمود: طی جلسه ای که با حضور مقام معظم رهبری وهیئت دولت انجام گرفت: مقام معظم رهبری پیشرفت راهمراه با عدالت خواندندو فرمودند: باید به فقرقشر ضعیف دولت توجه داشته باشیم. بالاخره هردولتی دارای مشکلات است و همه می بایست صبور باشیم تا مشکلات حل شود.
وی درادامه فرمود: دولت باید بینا باشد تا مشکلی پیش نیاید.
امام جمعه به اوضاع سوریه اشاره وگفت: این جنگ مثل فندکی است که همه جا را به آتش میکشد و آنهایی که امروز طبل جنگ می کوبند درپایان ضررمی بینند.شما توجه به این موضوع داشته باشید که آنهایی که دم از تمدن وحقوق بشرمی زنند امروز اجازه ی حرف زدن به کارشناسان دولت ها را نمی دهند.
امام جمعه درپایان به مدافعان سوریه اشاره وگفت:در این میان چین و روسیه به دفاع از سوریه برآمده و اعلام کرده اند که اگر حمله ای به سوریه صورت گیردما هم به عربستان حمله خواهیم کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.