سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 03:30 - یکشنبه 07 تیر 1394

مروری بر پیام امام به مناسبت 7تیر60:

آرزوی شهادت معلول های حادثه بر روی تخت های بیمارستان

به مناسبت 7 تیر، سالروز شهادت سید الشهدای انقلاب اسلامی، شهید آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از مسوولان بلند پایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال 1360 ، مروری کوتاه و گذرا بر پیام ارزشمند و آرامبخش معمار کبیر انقلاب اسلامی پس از این واقعه جانسوز داریم.

اصفهان شرق/ ولی الله عرب مختاری
قبل از این که به سراغ این پیام مهم برویم به بیان یکی از عنایات خاصه و خفیه الهی بر این مملکت و کشور صاحب الزمان علیه السلام می پردازیم و آن حادثه 6 تیر 60 است که طی آن دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب اسلامی در حالی دست به ترور مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای می زنند که در مسجد ابوذر تهران در حال سخنرانی بودند و با کار گذاشتن بمب در دستگاه ضبط صوت و قرار دادن آن روی تریبون و در سمت چپ ایشان، قصد داشتند با صدمه به قلب ایشان کار را تمام کنند اما از آنجایی که مشیت الهی بر این بود که عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد، این اقدام باعث مجروحیت و جانبازی این سردار فداکار اسلام و بستری شدن بیمارستان و مانع حضور ایشان در جلسه حزب جمهوری اسلامی در روز هفتم تیر شد و این گونه حضرت آقا جان سالم به در بردند و تقدیر الهی بر این بود ایشان زنده بمانند و پس از رحلت بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی سکان هدایت کشتی انقلاب را به دست گیرند و با درایت و رهبری هوشمندانه و مدیریت خداپسندانه خویش ام القرای جهان اسلام را رهبری و ولایت امر مسلمین جهان را بر عهده گیرند.

124432
تقدیر این گونه رقم خورد و در سایه لطف الهی و معجزه گونه وجود ایشان ذخیره ای برای نظام گردید و زعامت امت پس از رحلت امام امت به این شخصیت وارسته سپرده شد که جای بسی شکر به درگاه ایزد منان دارد . دوست و دشمن به نقش بی بدیل این رهبر فرزانه در رهبری جمهوری اسلامی ایران وجهان اسلام و عبور دادن کشور از طوفان های سهمگین حوادث و توطئه های رنگین استکبار اذعان دارند و رجاء واثق داریم که به لطف الهی به دست این رهبر فرزانه حکومت اسلامی به صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالی فرجه سپرده شود و وعده حق الهی که « ان الارض یرثها عبادی الصلحون » و فرموده پیامبر اعظم که مهدی موعود « یملا الارض قسطا و عدلا کما ملات ظلما و جورا » تحقق یابد.

28931
اما در پی حادثه ناجوانمردانه و تروریستی 7 تیر60 ، که منجر به شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش شد، که همگی از مسوولان قوای سه گانه و موثرین در مدیریت کلان کشور بودند و به عنوان بزرگترین ضایعه برای انقلاب اسلامی از آن یاد می شود و دشمن مطمئن بود با تحقق این هدف و انفجار در حزب جمهوری اسلامی ایران فاتحه انقلاب اسلامی خوانده شده و نظام جمهوری اسلامی سرنگون خواهد شد، حضرت امام خمینی (ره) با انتشار پیامی بسیار متین و وزین جانی دوباره در کالبد نظام اسلامی دمیدند و با اتکا به لطف و عنایت الهی و برکت خون شهیدان ضمن تسکین آلام و تحکیم بنیان انقلاب، مسیر تداوم این نظام نوپا را ترسیم و تحکیم نمودند که با توجه به محتوا و عظمت این پیام، مروری بر آن خواهیم داشت تا بار دیگر با مطالعه فرازهایی از افکار و اهداف امام راحل ( قدس سره) ، ضمن تجدید عهد با آرمان های امام و شهدا، کمر همت به ادامه راه آنها بسته و محکم تر و استوارتر از پیش با پشتیبانی از خلف صالح آن یار سفر کرده در جهت تحقق اهداف مقدس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فراهم کردن زمینه ظهور منجی عالم بشریت قدم بر داریم.

Shahid Beheshti
خروج دست جنایت ابر قدرتها از آستین مشتی جنایت کار حرفه ای
امام خمینی (ره) با تبیین اهداف مقدس مردم ایران اسلامی و مهیای شهادت بودن آنها ، پرده از راز این جنایت برداشته و عاملان و امران این حرکت جنایتکارانه را معرفی می نماید:
« بسم الله الرحمن الرحيم انا لله و انا اليه راجعون ملتي كه براي اقامه عدل اسلامي و اجراي احكام قرآن مجيد و كوتاه كردن دست جنايتكاران ابرقدرت و زيستن با استقلال و آزادي قيام نموده است، خود را براي شهادت و شهيد دادن آماده نموده است و به خود باكي راه نمي‌دهد كه دست جنايت ابرقدرتها از آستين مشتي جنايتكار حرفه‌اي بيرون آيد و بهترين فرزندان راستين او را به شهادت رساند.»

پیروان پاکان سر باخته در راه هدف
ایشان در ادامه به ترسیم جایگاه شهادت و ناکامی دشمن در راه رسیدن به هدف می پردازد و می فرماید:
« مگر شهادت ارثي نيست كه از مواليان ما كه حيات را عقيده و جهاد مي‌دانستند و در راه مكتب پر افتخار اسلام با خون خود و جوانان عزيز خود از آن پاسداري مي‌كردند به ملت شهيد پرور ما رسيده است ؟ مگر عزت و شرف و ارزشهاي انساني گوهرهاي گرانبهائي نيستند كه اسلام صالح اين مكتب عمر خود و ياران خود را در راه حراست و نگهباني از آن وقف نمودند؟ مگر ما پيروان پاكان سرباخته در راه هدف نيستيم كه از شهادت عزيزان خود به دل ترديدي راه دهيم؟ مگر دشمن قدرت آن دارد كه با خيانت خود مكارم و ارزشهاي انساني شهيدان عزيز ما را از آن سلب كند؟ »

ننگتان باد ای تفاله های شیطان و عارتان باد ….
و سپس ضمن فضیلت خواندن شهادت و به جوار معشوق رسیدن شهدا ؛ به نفرین و تقبیح عاملان این حرکت تروریستی می پردازد و می گوید:
« مگر دشمن‌هاي فضيلت مي‌توانند جز اين خرقه خاكي را از دوستان خدا و عاشقان حقيقت بگيرند؟. بگذار اين ددمنشان كه جز به من و ماهاي خود نمي‌انديشند، عاشقان راه حق را از بند طبيعت رهانده و به فضاي آزاد جوار معشوق برسانند. ننگتان باد اي تفاله‌هاي شيطان و عارتان باد از خود فروختگان به جنايتكاران بين المللي كه در سوراخها خزيده و در مقابل ملتي كه در برابر ابرقدرت‌ها برخاسته است به خرابكاريهاي جاهلانه پرداخته‌ايد. »

آرزوی شهادت معلولان حادثه بر روی تخت های بیمارستان
رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از آن به ناآگاهی دشمنان از اسلام و انگیزه های ملت مسلمان ایران و ناکامی آنها در رسیدن به هدف با ترورهای کور می پردازد و این گونه آنها را خطاب قرار می دهد که :
« عيب بزرگ شما و هوادارانتان آن است كه نه از اسلام وقدرت معنوي آن و نه از ملت مسلمان و انگيزه فداكاري اطلاعي نداريد . شماملتي را كه براي سقوط رژيم پليد پهلوي و رها شدن از اسارت شيطان بزرگ دهها جوان عزيز خود را فدا كرد و با شجاعت بي مانند ايستاد و خم به ابرو نياورد ، نشناخته‌ايد . شما ملتي را كه معلولانشان در تخت‌هاي بيمارستانها آرزوي شهادت مي كنند و ياران را بشهادت دعوت مي‌كنند، نشناخته‌ايد. شما كوردلان با آنكه ديده‌ايد با شهادت رساندن شخصيتهاي بزرگ صفوف فداكاران در راه اسلام فشرده تر و عزم آنان مصمم تر مي‌شود، مي‌خواهيد با به شهادت رساندن عزيزان ما اين ملت فداكار را از صحنه بيرون كنيد. »

ترور شخصیت قبل از ترور شخص
امام امت پس از آن به اقدامات دشمنان در ترور شخصیت مسوولان نظام و سپس ترور شخص آنها با هدف ایجاد وحشت بین ملت اشاره می کند و با تاکید بر این که در قاموس شهادت وحشت نیست ، می گوید:
« شما تا توانستيد به فرزندان اسلام چون شهيد بهشتي و شهداي عزيز مجلس و كابينه با حربه ناسزا و تهمت‌هاي ناجوانمردانه حمله كرديد كه آنها را از ملت جدا كنيد و اكنون كه آن حربه از كار افتاده و كوس رسوائي همه‌تان بر سر بازارها زده شده در سوراخها خزيده و دست به جناياتي ابلهانه زده‌ايد كه به خيال خام خود ملت شهيد پرور و فداكار را با اين اعمال وحشيانه بترسانيد و نمي‌دانيد كه در قاموس شهادت واژه وحشت نيست. »

از دست دادن 72 تن بی گناه به تعداد شهدای کربلا
ناخدای کشتی انقلاب در این قسمت از پیام خود پایداری نظام اسلامی را وعده می دهد و با عاشق شهادت دانستن امام و امت ، با اعلام این که در این فاجعه بزرگ ملت ما 72 تن بی گناه به عدد شهدای کربلا را از دست داده ؛ این موضوع را در اذهان یادآور می شود که نقش این شهدا در حفظ و تحکیم انقلاب اسلامی به مثابه تاثیر خون شهدای کربلا در حفظ اسلام است ، و در ادامه به تقبیح عمل کسانی می پردازد که با اسم مجاهد خلق و بر چهره داشتن نقاب نفاق اقدام به ترور خادمان راستین ملت گماردند.
« اكنون اسلام به اين شهيدان و شهيد پروران افتخار مي‌كند و با سرافرازي همه مردم را دعوت به پايداري مي‌نمايد و ما مصمم هستيم كه روزي رُخش ببينيم و اين جان كه از اوست تسليم وي كنيم . ملت ايران در اين فاجعه بزرگ 72 تن بيگناه بعدد شهداي كربلا از دست داد ملت ايران سرفراز است كه مرداني را به جامعه تقديم مي‌كند كه خود را وقف خدمت به اسلام و مسلمين كرده بودند و دشمنان خلق گروهي را شهيد نمودند كه براي مشورت در مصالح كشور گرد هم آمده بودند. ملت عزيز، اين كوردلان مدعي مجاهدت براي خلق، گروهي را از خلق گرفتند كه از خدمتگزاران فعال و صديق خلق بودند.»

عده ای با اسم خلق راه صاف کن چپاولگران شرق و غرب
معمار کبیر انقلاب که در این ضایعه عظیم عده زیادی از یاران صدیق خود و خدمتگزاران راستین ملت را از دست داده بود ، ضمن ترسیم مظلومیت شهید بهشتی ، با عتاب و توبیخ به عاملان این جنایت هولناک می گوید:
« گيرم كه شما با شهيد بهشتي كه مظلوم زيست و مظلوم مرد و خار در چشم دشمنان اسلام و خصوص شما بود دشمني سرسختانه داشتيد، با بيش از 70 نفر بيگناه كه بسياري‌شان از بهترين خدمتگزاران خلق و مخالف سرسخت با دشمنان كشور و ملت بودند چه دشمني داشتيد؟ جز آنكه شما با اسم خلق از دشمنان خلق و راه صاف كنان چپاولگران شرق و غرب مي‌باشيد.»

اطمینان به تداوم راه با توکل به خدا
سکاندار کشتی انقلاب اسلامی سپس با بیان گوشه ای از خدمات و ثمرات شهدای این واقعه تروریستی، بر پایداری حرکت خروشان ملت و استواری انقلاب اسلامی در ظل عنایات و الطاف الهی تاکید می نماید و وعده مجازات و به جهنم فرستادن عاملان این جنایت را می دهد:
« ما گرچه دوستان و عزيزان وفاداري را از دست داديم كه هر يك براي ملت ستمديده استوانه بسيار قوي و پشتوانه ارزشمند بودند.اگرچه برادران بسيار متعهدي را از دست داديم كه بودند و براي ملت مظلوم و نهادهاي انقلابي سدي استوار و شجره‌اي ثمر بخش بشمار مي‌رفتند، ليكن سيل خروشان خلق و امواج شكننده ملت با اتحاد و اتكال بخداي بزرگ هر كمبودي را جبران خواهد كرد. ملت ايران با اعتماد بقدرت لايزال قادر متعال همچون دريائي عده ای عاجز را كه در سوراخها خزيده‌ايد و نفس‌هاي آخر را مي‌كشيد به جهنم مي‌فرستد و خداوند بزرگ پشت و پناه اين كشور و ملت است.»

تبریک و تسلیت این ضایعه عظیم
حضرت روح الله در پایان این پیام بسیار مهم و ارزشمند و اثر گذار ، ضمن تبریک و تسلیت این ضایعه عظیم ، به روان پاک شهدای انقلاب اسلامی از 15 خرداد 42 تا 7 تیر 60 درود می فرستد.
« اينجانب بار ديگر اين ضايعه عظيم را به حضور بقيه‌الله ارواحنا له الفدا و ملتهاي مظلوم جهان و ملت رزمنده ايران تبريك و تسليت عرض مي‌كنم. من با بازماندگان شريف و عزيز اين شهداء در غم و سوگ شريك و رحمت واسعه خداوند رحمان را براي اين مظلومان و صبر و شكيبائي را براي بازماندگان محترم آنان از درگاه خداوند متعال خواستارم. رحمت خدا و درود بي‌پايان ملت بر شهداي انقلاب از پانزده خرداد 42 تا 7 تير ماه 60 و سلام و تحيت بر مظلومان جهان و مظلومان ايران در طول تاريخ.» روح الله الموسوي الخميني/ نهم تيرماه 1360

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.