سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:10 - یکشنبه 07 تیر 1394

اطلاع‌رسانی به سبک اداره کل دامپزشکی استان اصفهان

با پیامک‌های دامپزشکی، تب کنگو نمی‌گیریم؟!+عکس

بیماری تب کریمه کنگو از هفته گذشته در کشور شیوع پیدا کرده است و احتمال شیوع آن در اصفهان نیز دور از ذهن نیست. اما در این راستا اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به عنوان مرجع اطلاع رسانی در خصوص این بیماری، آموزش از طریق پیام کوتاه را در دستور کار خود قرار داده است، روشی که به نظر می‌رسد در ارتباط با چنین موضوع حساسی راهگشا نباشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ در روزهای اخیر شاهد بازتاب خبر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در رسانه های کشوری هستیم. در همین راستا هفته گذشته برای بررسی وضعیت این بیماری در استان اصفهان و راه‌های پیشگیری از ابتلا به آن؛ پیگیری هایی را از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان انجام دادیم.
کیان ارثی مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی تنها از سوی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان باید انجام شود و سایر منابع اعتباری ندارد، پیرامون این مسئله به ایمنا گفت: در آخرین روزهای این هفته نشست خبری با این موضوع برگزار خواهد شد و مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پیرامون وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزا مرغی در استان اصفهان پاسخ می‌دهد.
اما در حالی که به گفته کیان‌ ارثی قرار بود نشست خبری مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان با موضوع بیماری تب کریمه کنگو، آنفلوآنزا مرغی و آموزش‌های پیشگیرانه لازم به مردم در این زمینه در اواخر هفته گذشته برگزار شود، شاهد عدم برگزاری این نشست از سوی این اداره کل بودیم.
البته به نظر می‌رسد اداره کل دامپزشکی استان اصفهان روش ساده‌تری را برای اطلاع رسانی به شهروندان اصفهانی در نظر گرفته است و آن آموزش از طریق ارسال پیام کوتاه است!
این اداره کل از روز گذشته فعالیت خود را برای ارسال پیام‌های آموزشی در حوزه بیماری تب کریمه کنگو آغاز کرده است، اما سوال اینجاست، با توجه به اینکه همه افراد به سیستم پیام کوتاه دسترسی ندارند و یا دسترسی خود را قطع کرده‌اند،  این روش اطلاع رسانی در خصوص چنین موضوع مهمی می تواند راهگشا باشد؟
از طرفی به نظر می‌رسد با توجه به ارسال انبوه پیام‌های تبلیغاتی در طول روز، پیام‌های آموزشی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان در لابلای این نوع از پیام ها محو شوند و کمتر مورد توجه کاربران قرار بگیرند.
همچنین پیامک به عنوان یک رسانه یک طرفه به شمار می‌رود و در آن امکان برقراری ارتباط با مسئولین مربوطه در این خصوص،  طرح سوال و البته اطلاع از آخرین اقدامات صورت گرفته در این زمینه وجود ندارد.
2منبع:ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.