سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:02 - یکشنبه 07 تیر 1394

برای تحقق اقتصاد مقاومتی

مبادی ورودی اصفهان به روی کالا‌های قاچاق بسته شود

ورود کالا‌های قاچاق یکی از تهدیدات بالقوه برای اقتصاد مقاومتی است و مسئولان و متولیان امر باید مبادی ورود کالا‌های قاچاق را به اصفهان مسدود کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ بخش دوم نود و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور اسرافیل احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد و در این جلسه تعدادی از اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

*‌ بخش تولید در اصفهان باید رونق پیدا کند

سردار کریم نصر اصفهانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بخش تولید در اصفهان باید رونق پیدا کند، گفت: راهکار‌های لازم برای افزایش تولید در شهر اصفهان باید از سوی متولیان امر پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان باید در راستای رفع مشکلات تولید، اشتغال و مباحث زیست محیطی اقدامات لازم را انجام بدهد، اظهار کرد: تولید یکی از مباحث روز دنیا است و این مهم باید در اولویت برنامه‌ها قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در محدوده شهری به عنوان مهم‌ترین صنعت شناخته می‌شود، اضافه کرد: بحث بنگاه‌های زود‌بازده باید در اصفهان فعال شود و این موضوع باید از سوی مسئولان امر مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به ظرفیت بسیار بالای اصناف در شهر اصفهان تصریح کرد: مسئولان باید از ظرفیت‌های بالقوه اصناف در راستای رونق تولید در اصفهان استفاده کنند.

*‌ لزوم انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از محدوده شهری

احمد شریعتی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در برخی از مناطق شهر کارخانه‌هایی فعالیت می‌کنند که فعالیت این کارخانه‌ها برای شهروندان مشکل ایجاد کرده است، تاکید کرد: کارخانه قند در منطقه 15و کارخانه روغن نباتی از کارخانه‌های آلاینده در شهر اصفهان هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فیلترینگ کارخانه قند در منطقه 15 اصفهان از بین رفته است، ادامه داد: این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان در این منطقه ایجاد کرده است که مسئولان باید به این مشکلات رسیدگی کنند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به لزوم انتقال مشاغل مزاحم و آلاینده به خارج از محدوده شهری اشاره و تصریح کرد: تمهیدات انتقال این مشاغل باید فراهم شود تا وضعیت معیشتی کارکنان این واحد‌ها با مشکل مواجه نشود.

*‌ صنایع و کارخانه‌های تولیدی از افتخارات اصفهان هستند

سید کریم داوودی، عضو کمیسیون اقتصادی، امور حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه جلسه گفت: ما در یک نگاه نکات منفی را را مشاهده می‌کنیم و سپس این نکات را به صورت بزرگ‌نمایی جلوه می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه صنایع و کارخانه‌های تولیدی از افتخارات اصفهان هستند، افزود: منافع اقتصادی این صنایع برای شهر اصفهان بسیار است و ما نباید به بهانه مشکلات جزئی در این حوزه سیاه‌نمایی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی، امور حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مسئولان و متولیان امر باید از سرمایه‌گذاران و تولید‌کنندگان داخلی حمایت کنند و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای انتقال مشاغل مزاحم به خارج از محدوده شهری انجام بدهند.

وی در ادامه خواستار ایجاد صنایع پاک و زود‌بازده در سطح شهر اصفهان شد.

*‌ شور‌ا‌های اسلامی شهر می‌توانند در مباحث اقتصادی و اجتماعی شهر وارد شوند

عباس حاج رسولیها، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه تاکید کرد: در اصل 100 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آمده است که  شور‌ا‌های اسلامی شهر می‌توانند در مباحث اقتصادی و اجتماعی شهر وارد شوند.

وی با بیان اینکه درحال حاضر ما در مباحث شهری خود‌کفا شده‌ایم و با وجود تمام تحریم‌ها توانسته‌ایم شهر را اداره کنیم، اضافه کرد:  استان اصفهان از نظر صنایع رتبه نخست کشوری را دارد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: شورای عالی استان‌ها باید پیگیری کند ارزش افزوده مالیات پرداخت شده صنعت هر استان در همان استان هزینه شود.

*‌ قاچاق کالا یکی از تهدیدات اقتصاد مقاومتی است

غلامحسین صادقیان، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز تاکید کرد: قاچاق کالا یکی از تهدیدات اقتصاد مقاومتی است که باید با سیاست‌گذاری و ارائه نقشه راه در راستای کاهش پدیده قاچاق کالا تلاش کنیم.

وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در مبارزه با قاچاق کالا و جلوگیری از عرضه کالا‌های فاسد بدون استاندارد نقش موثری می‌تواند داشته باشد و مسئولان باید از این تخلفات که سلامت مردم را تهدید می‌کند، جلوگیری کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وضعیت انتقال مشاغل آلاینده و مزاحم به خارج از محدوده شهری باید فراهم شود.

*‌ نوع حمایت‌های دولت از صنعت باید مشخص شود

وحید فولادگر، عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در پایان این جلسه با بیان اینکه نوع حمایت‌های دولت از صنعت باید مشخص شود، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ تسهیلات مناسبی متناسب با نرخ ارز به این واحد‌ها ارائه نمی‌شود.

وی ادامه داد: شهرک شمال اصفهان برای انتقال ریخته‌گری‌ها به عنوان مشاغل مزاحم در شهر در نظر گرفته شده است اما شرایط و تمهیدات لازم در این زمینه فراهم نشده است.

عضو کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در بخش تولید باید از تولید‌کنندگان حمایت شود و تسهیلات در اختیار تولید‌کنندگان قرار گیرد.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.