اصفهان شرق

مظنونان اسیدپاشی اعتراف نکردند/ آیا تلگرام شنود می‌شود؟

کدخبر: 66664
1394/04/06 در ساعت 10:25

به گزارش اصفهان شرق؛  روزنامه‌های امروز شنبه 6 تير 94 در ستون اخبار ویژه خود خبرهای مختلف و متنوعی را به عرصه افکار عمومی آورده‌اند.
برخی از این خبرها را در ادامه می‌خوانید.

آرمان
ممنوع الفعالیت یک خواننده
شنیده شد که فعالیت یکی از خواننده‌های جوان کشور در صداوسیما ممنوع شده است. انتخاب نوشت؛ هنوز چند روز از انتشار خبر جلوگیری از پخش برنامه موسیقایی «دستان» از صداوسیما نگذشته که خبر رسید یکی از هنرمندان موسیقی هم دیگر نمی‌تواند در تلویزیون حضور داشته باشد. روزبه نعمت‌الهی که قرار بود در برنامه «جشن رمضان» حضور داشته باشد در این باره به «موسیقی ما» گفت: «قرار بود شب گذشته به برنامه «جشن رمضان» بروم که در دقیقه 90 توسط تهیه‌کننده این برنامه متوجه شدم در صداوسیما ممنوع‌الفعالیت شده‌ام».
ادامه اعتراض سرمایه‌گذاران میزان
شنیده شد که اعتراض سپرده‌گذاران موسسه منحل شده میزان در حالی ادامه دارد که با تشکیل هیات تصفیه‌ای در دادگستری اموال این موسسه به فروش رفته و حساب سپرده‌گذاران تصفیه خواهد شد. انتخاب نوشت؛ بعد از مسائل پیش آمده برای موسسه اعتباری غیر مجاز میزان و عدم پذیرش ادغام آن با بانک صادرات این موسسه حدود یک ماهی است که رسما منحل شده و عاملیت آن بر عهده بانک صادرات قرار گرفته است. با این حال اعتراض سپرده گذاران و حتی کارکنان این موسسه در حالی ادامه پیدا کرد که با توجه به اینکه این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی قرار نداشته و در زمان فعالیت و بعد از آن تعهدی در این رابطه بر عهده این بانک نیست، اخیرا هیات تصفیه‌ای با نظارت قوه قضائیه تشکیل و موظف به رسیدگی به اموال این موسسه شد.
موج جدید ابطال کارت‌های پایان خدمت
شنیده شد که کارت پایان خدمت چند بازیکن فوتبال که شامل بازیکنان لیگ یکی و همچنین لیگ برتری هستند ، باطل شده است. ورزش سه نوشت: پس از سونامی اولیه که از قبل شروع فصل قبل شروع شده است و کارت های بازیکنان سرشناسی چون مهرداد پولادی، سروش رفیعی، علی حمودی، شجاع خلیل زاده، بختیار رحمانی، آرش افشین و تعداد کثیر دیگری از بازیکنان فوتبال، این بار یک سونامی دیگری در همین زمینه در راه است.شنیده می شود که کارت پایان خدمت چند بازیکن دیگر که شامل بازیکنان لیگ یکی و حتی لیگ برتری نیز باطل شده است و این بازیکنان نیز باید در دو فصل آینده فوتبال خود را در تیم‌های نظامی ادامه دهند.
علی‌دایی به خندوانه نرفت
شنیده شد که برنامه خندوانه با اجرای رامبد جوان با دعوت از چهره‌های فوتبالی توانسته با ورزشی‌ها هم ارتباط خوبی برقرار کند. البته رامبد جوان می‌گوید فوتبالی نیست و حتی بازی‌های مهم فوتبال را تماشا نمی‌کند. با این حال او گهگاهی در فوتبال آفتابی می‌شود. مثلا رامبد جزو معدود چهره‌های هنری است که در برنامه ۹۰ حاضر شده و یکی دو بار هم روی خط این برنامه آمده است.وی رابطه خوبی با عادل فردوسی‌پور دارد و درباره دعوت از این مجری محبوب به برنامه خندوانه می‌گوید: «او را دعوت کرده‌ام ولی فعلا از دستم فرار می‌کند. اما او را گیر می‌اندازم.» رامبد جوان ادامه می‌دهد: «یک بار من به برنامه ۹۰ رفتم. یک بار هم عادل دعوت من را پذیرفت و به یکی از برنامه‌های نوروز ۹۳ آمد. این بار هم او را به خندوانه می‌آورم تا دو بر یک جلو بیفتم.» جوان درباره حضور علی دایی در برنامه‌اش می‌گوید: «او را دعوت کردم ولی گفت نمی‌آید.»
مانور سیاسی برای خرید سرخابی
شنیده شد که رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران نسبت به پیشنهاد برخی از اعضای شورا برای خرید دوباشگاه استقلال و پرسپولیس واکنش نشان داد. الف نوشت؛ رحمت الله حافظی در مورد پیشنهاد مطرح شده از سوی چندتن از اعضای شورای شهر مبنی بر ورود شهرداری تهران به مزایده خرید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال گفت: با فضای حاکم در شورای شهر و شهرداری به نظر می‌رسد این پیشنهاد خوبی نیست. وی با بیان اینکه شهرداری برای پرداخت مطالبات پیمانکاران خود دچار مشکل است و هراز چندگاهی، مصوبه به شورا می‌آورد تا بدهی‌های معوق چندساله پیمانکاران را پرداخت کند گفت: در این فضا چطور ممکن است که شهرداری وارد فضای باشگاه‌داری شود؟ حافظی بیان اینگونه پیشنهادات را مانورهای سیاسی و انتخاباتی دانست و گفت: سازوکار مناسبی برای تحقق این پیشنهاد وجود ندارد و از آنجایی که زمینه های لازم برای تحقق این وعده وجود ندارد بعید می‌دانم اعضای شورای شهر نیز این موضوع را بپذیرند.
آیا تلگرام شنود می‌شود؟
شنیده شده که تلگرام ادعا می‌کند نسبت به رقبای اصلی خود یعنی واتس‌آپ و لاین، امنیت بیشتری دارد. حتی یک دوره مسابقه برای هک‌کردن اطلاعات رمزگذاری‌شده برگزار کرد که ۲۰۰‌ هزار بیتکون برای برنده آن درنظر گرفت. باشگاه خبرنگاران نوشت تلگرام مدعی است اشخاص ثالث و حتی مدیرانش هم به اطلاعات کاربران دسترسی ندارند و می‌گوید پیام‌ها و فایل‌ها دارای یک دوره زمانی خودتخریبی است که بعد از مدتی پس از خوانده‌شدن، حذف می‌شوند. اما به‌نظر می‌رسد این ادعا حداقل برای کاربران ایرانی رد شده است، زیرا طی روزهای اخیر در گروه‌های تلگرامی متنی به‌همراه لینک وب‌سایت چت تلگرام انتشار یافته مبنی‌ بر اینکه «با توجه به اینکه گفته شده بود تلگرام محیطی امن نسبت به سایر رقبا برای کاربرانش ایجاد کرده است، لازم می‌دانم به اطلاع برسانم چت کلیه گروه‌ها در سایت تلگرام قابل مشاهده است».آدرس لینکی که در این متن به آن اشاره شده، www.telegramchats.com نام دارد. حال، کاربران با مشاهده چنین پیامی در گروه‌هایی که عضو شده‌اند، نگران شبکه ارتباطی خود مبنی بر رصد مطالب هستند.
آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی
شنیده شد که وکیل مهدی هاشمی مدعی شد: تقاضای اعمال ماده 18 شامل کل احکام صادره مهدی هاشمی می‌شود. اعمال ماده 18 شامل کل احکام صادره مهدی هاشمی می شود. باشگاه خبرنگاران نوشت؛سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی وکیل مهدی هاشمی در رابطه با جزئیات اعمال ماده 18 پیرامون رأی صادره پرونده موکلش اظهارداشت: ماده 18 عنوان می‌کند اگر رأی خلاف بیّن شرع و قانون باشد از طریق رئیس قوه قضائیه درخواستی صورت می‌گیرد تا یک هیأت سه نفره کارشناس در رابطه با پرونده مذکور نظر دهند تا اگر رأی خلاف بیّن شرع و قانون تشخیص داده شد، پیشنهاد نقض رأی به رئیس قوه قضائیه اعلام شود. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه مواردی باعث شد تا رأی مهدی هاشمی را خلاف بیّن شرع و قانون ارزیابی کنید، گفت: ما از همان استدلال دادگاه در رأی صادره متوجه این موضوع به خصوص در بحث اختلاس و ارتشاء شدیم. علیزاده طباطبایی با بیان این که در موضوع اختلاس رای پرونده مهدی هاشمی دو بخش دارد، افزود: یک بخش به موضوع کتاب کودک معطوف می‌شود که اعلام شده پولی که باید برای چاپ 600 هزار جلد کتاب در زمینه تبلیغات در بهینه‌سازی مدارس اختصاص داده می شد، تخصیص نیافته و کتب به چاپ نرسیده است.
ايران
توزیع نشریات علیه مذاکره کنندگان در حاشیه نماز جمعه تهران
حاشیه نماز جمعه دیروز پایتخت، شاهد توزیع گسترده نشریات علیه تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود. از جمله این نشریات، ماهنامه  موسوم به «شهدای اسلام» است که خود را «تحت نظارت هیأت خانواده شهدا و ایثارگران» معرفی کرده است.» «جام زهر ادامه دارد…»، «روحانیونی که با کفر صلح کردند!» و «پشت پرده توافق» از تیترهای اصلی و روی جلد این ماهنامه است که با  تاریخ انتشار «تیرماه 1394» توزیع شد.  به گزارش «ایران»، در صفحات داخلی این ماهنامه نیز در مطلبی با تیتر «نقش تیم فعلی وزارت خارجه در پذیرش قطعنامه 598»  با اشاره به اینکه «نگاهی به شرایط پذیرش این قطعنامه تقریباً شبیه اتفاقاتی است که این روزها در عرصه بین‌الملل بر سر ایران می‌آید» و ضمن یادآوری نظر امام(ره) درباره «جام زهر بودن قطعنامه»، نوشته است: «در این گزارش به کسانی که در تیم مذاکره کننده قطعنامه حضور داشت (داشتند) و اکنون نیز در تیم مذاکره کننده هسته‌ای حضور دارند، می‌پردازیم.» نویسنده سپس به بازخوانی نقش روحانی، ظریف، تخت روانچی و جمشید ممتاز، در دو برهه قطعنامه 598 و مذاکرات هسته‌ای پرداخته است.  همچنین شماره خرداد این ماهنامه هم با تصویر روی جلد ظریف و تیتر «وزیری که خواب امریکا را می‌بیند!» میان نمازگزاران توزیع شد. در شرایطی که رهبر معظم انقلاب، دوشنبه گذشته در جمع کارگزاران نظام تأکید کردند «تیم مذاکره کننده امین، غیور، شجاع و متدین‌اند»، مشخص نیست که انتشار و توزیع گسترده نشریاتی حاوی مطالب خلاف واقع  و توهین توسط چه نهادها یا افراد پشت پرده‌ای صورت می‌گیرد و چرا ستاد برگزاری نماز جمعه، چشم روی این اقدام  «دلواپسان»  فرو بسته است؟
انتقاد از عقب نشینی هسته ای «اوباما»
«واشنگتن پست» در مقاله‌ای نوشت نیروهای مختلف در امریکا با توجه به امتیازات اوباما به ایران تلاش می‌کنند جلوی این توافق را بگیرند. به‌گزارش «انتخاب» به نقل از «واشنگتن پست»،«جنیفر روبین » در مقاله‌ای در این روزنامه با انتقاد از امتیازات اوباما به ایران گفته است نیروهای مختلف تلاش می‌کنند این توافق را متوقف کنند.وی در این مقاله به نقل از «ریک پری» فرماندار جمهوریخواه «تگزاس» و نامزد ریاست جمهوری امریکا گفت که «اوباما» در مذاکرات با ایران لحظه به لحظه عقب نشینی کرده است و ایران از ضرب الاجل‌ها و تمدیدها به عنوان تاکتیکی برای گرفتن امتیازات بیشتر از امریکا استفاده می‌کند.
علت تأخیر در  دادگاه «جیسون رضائیان»
رئیس کل دادگستری استان تهران دلیل تأخیر در برگزاری جلسه بعدی دادگاه خبرنگار واشنگتن پست را خالی نبودن وقت دادگاه عنوان کرد. به گزارش  «فارس»، غلامحسین اسماعیل در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان دستگاه قضایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا جلسه بعدی دادگاه جیسون رضائیان با تأخیر برگزار می‌شود، گفت: «دلیل خاصی ندارد و  تنها به این خاطر است که وقت دادگاه خالی نیست که بتوانیم زمان جلسه بعدی را تعیین کنیم.»  وی افزود: در شعبه رسیدگی‌کننده به پرونده خبرنگار واشنگتن پست، پرونده‌های سنگینی وجود دارد.» وی ادامه داد: «کارهای کارشناسی در این پرونده انجام شده و منتظریم تا نوبت دادگاه خالی شود و پس از آن زمان جلسه بعدی را مشخص کنیم.»
دعوت از بسیجیان برای شادی خیابانی
امام جمعه مشهد از بسیجیان خواست پس از پیروزی تیم والیبال ایران مقابل تیم‌های رقیب، به خیابان‌ها آمده و شادی کنند تا جلوی فعالیت هنجارشکنان گرفته شود. به گزارش فارس، آیت‌الله احمد علم‌الهدی در نماز جمعه روز گذشته مشهد، با اشاره به فساد فرهنگی و تهاجم فرهنگی، گفت: «اگر بنا باشد در کشوری غرور ملی با هنجارشکنی عده‌ای خدشه‌دار شود، مسئولان نظامی و امنیتی باید وارد صحنه شوند و جلوی ناهنجاری‌ها را بگیرند.»  وی بااشاره به پیروزی های تیم ملی والیبال گفت: «افراد بسیجی و حزب‌اللهی نباید فرصت را برای این افراد فراهم آورده بلکه باید خودشان این مراسم‌ را جشن بگیرند تا فرصت از این افراد گرفته شود.»
جمهوري اسلامي
* یک روزنامه نگار اردنی به خاطر تشرف به مذهب تشیع اخراج شد. به گزارش پایگاه خبری عربی 21، این روزنامه‌نگار در پی اعلام این خبر روی صفحه فیسبوک خود با این تصمیم روزنامه الغد مواجه شد. وی در صفحه فیسبوک خود همچنین با انتقاد از عبدالله شاه اردن بخاطر روابطش با رژیم صهیونیستی اعلام کرده که در این مسیر به اصول فکری و مشی حضرت امام حسین(ع) اقتدا می‌کند. المحیسن نوشته است:‌ «من تصمیم گرفتم مذهب شیعه را اختیار کنم و به عنوان یک هسته مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در جنوب اردن فعالیت خواهم کرد زیرا نظام حاکم بر اردن و گروه فاسد اطراف ملک عبدالله هم خط قرمزها را زیر پا گذاشته‌اند و معلوم نیست اردن را به کدام سمت می‌کشانند، ولی ما جدای از ائتلاف‌های پست این نظام، همچنان از حقوق اردن و اردنی‌ها دفاع خواهیم کرد.» وی می‌افزاید: به مزدورانی که به من توهین می‌کنند اعلام می‌کنم که طبق تحقیقات و بررسی‌هایی که انجام داده‌ام، نسبم به امام حسین(ع) می‌رسد و برای تبیین این امر به مراجع عظام دینی در نجف اشرف و قم مراجعه خواهم کرد. این روزنامه نگار اردنی تصریح کرده است: من مانند جدم امام حسین(ع) خواهان شهادت هستم. وی در انتقاد از محدودیت آزادی بیان در کشورش گفت: روزنامه الغد ایمیلی برایم فرستاده و طی آن اعلام کرده است دیگر نیازی به کار من ندارد و مرا از نوشتن منع کرده است. قرارداد کاری من به عنوان مشاور وزیر توسعه سیاسی کشور هم خاتمه یافته اعلام شده و همه اینها در واکنش به مطالبی است که در فیس بوک نوشته‌ام.
* حجت الاسلام سیدرضا اکرمی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسنا، درباره برخی اظهارنظرها که از تریبونهای رسمی نسبت به مسئولان و مسائل سیاسی کشور مطرح می‌شود، گفت: من نسبت به مداحان کشور احترام قائل هستم اما می‌خواهم صادقانه و دوستانه به آنها بگویم که آنها بپذیرند یک روحانی محترم و باسواد بر کارهای آنها نظارت کرده و آنها را هدایت کند که اگر لغزش یا خطایی در سخن آنها پیش آمد، آن روحانی به آن‌ها تذکر داده و آنها درصدد اصلاح برآیند. من تشکل‌هایی دیده‌ام که یک روحانی متدین بالای سر آنها نبوده و آنها عاقبت بخیر نشدند. اما تشکل‌هایی که یک روحانی داشتند توانستند اشتباهات خود را جبران کنند و در کارهای خود موفق باشند.
قدس
افزایش سفر ایرانی‌ها به ترکیه!
ایرنا: خبرها حاکی است، ورود گردشگران ایرانی به ترکیه در سه ماه نخست سال‌جاری میلادی با رشدی نزدیک به پنج درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته به 527 هزار و 826 نفر رسید تا گردشگران ایرانی بعد از آلمانی ها، در ردیف دوم قرار گیرند.
خاکسپاری 3 شهید مدافع حرم
قدس آنلاین: پیکرمطهر سه شهید مدافع حرم در بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شد. این مدافعان مظلوم حرم حضرت زینب(س) پس از ایستادگی و دفاع در مقابل گروه‌های تروریستی و تکفیری داعش به درجه رفیع شهادت نایل شدند.
جیره بندی آب مطرح نیست
عصر ایران: محمد پرورش، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر بحث جیره بندی مصرف آب در تهران مطرح نیست، گفت: به طور میانگین روزانه سه میلیون و 100 هزار مترمکعب آب در شهر تهران مصرف می‌شود.
ممنوعیت تلفن‌های هوشمند در ناجا
سردار محمد جواد زاده‌کمند، جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی درباره ممنوعیت استفاده از تلفنهای همراه هوشمند در ناجا گفت: این موضوع بتازگی مطرح شده و هر ابلاغی که در این باره شود، ناجا بدون شک آن را خواهد پذیرفت و به آن عمل خواهیم کرد.
ممنوعیت فعالیت در صداوسیما
قانون: فعالیت یکی از خواننده‌های جوان کشور در صداوسیما ممنوع شده است. روزبه نعمت‌اللهی که قرار بود در برنامه «جشن رمضان» حضور داشته باشد، در این باره گفت: قرار بود به برنامه جشن رمضان بروم که در دقیقه 90 توسط تهیه‌کننده این برنامه متوجه شدم فعالیتم در صداوسیما ممنوع‌ شده است.
واکنش به انتقاد از درآمد «ماه عسل»
جام: احسان علیخانی، مجری برنامه ماه عسل درباره انتقادها به درآمد این برنامه پاسخ داد و گفت: جهت اطلاع آنهایی که فکر می‌کنند سازمان صدا و سیما، خانه پدرم است و ما را متهم به استفاده از بیت‌المال می‌کنند، می‌گویم که برنامه حامی مالی دارد و ما به هیچ وجه بدون نظارت مسؤولان شبکه، مجاز به انجام کاری نیستیم.
خلخال گردشگاه است، نه تبعیدگاه
ایرنا: علی نباتی، دادستان عمومی و انقلاب خلخال گفت: این شهرستان از قطبهای مهم گردشگری استان و کشور بوده و اعزام تبعیدی از دادگاه‌های مختلف به این شهرستان، مغایر با توسعه صنعت گردشگری منطقه است.
تکذیب درگیری مسلحانه در اهواز
ایرنا: سرهنگ عزیزا… سپهوند، فرمانده انتظامی شهرستان اهواز درگیری مسلحانه در منطقه پاداد این شهر را تکذیب کرد و گفت: عاملان انتشار این‌گونه شایعات در حال شناسایی هستند.
مخالفت داعش با کالاهای ایرانی
العالم: گروه تروریستی داعش درمورد هرگونه معامله کالاهای ایرانی در مناطق تحت کنترل خود در عراق و سوریه هشدار داد.
بر اساس دستور سران گروه تروریستی داعش، مغازه‌داران می‌توانند اجناس باقی‌مانده را بفروشند، ولی حق ندارند اجناس ایرانی جدید برای فروش تهیه کنند.
مظنونان اسیدپاشی اعتراف نکردند
تسنیم: سردار عبدالرضا آقاخانی، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: چندین ‌مظنون در ‌زمینه اسیدپاشی در این استان دستگیر شده‌اند، اما تا این لحظه هیچ‌یک به اسیدپاشی اعتراف نکرده است.
بازداشت قاتلان دختر ایرانی در کانادا
باشگاه خبرنگاران: مرضیه افخم، سخنگوی وزارت خارجه از دستگیری دو سارق کانادایی که منجر به قتل دختر ایرانی در یک پمپ بنزین شدند، خبر داد وگفت: تضمین امنیت ایرانیان در کانادا برای جمهوری اسلامی ایران بسیار مهم است و باید به آن توجه جدی شود.
اتصال ریلی ایران و عراق تا اربعین
مشرق: عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی از اتصال راه‌آهن ایران و عراق تا اربعین سال آینده خبر داد و با اشاره به اینکه پس از ۳۶ سال اجازه پرواز هواپیماهای عراقی بر فراز ایران را دادیم گفت: همچنین پیش بینی می شود عملیات لایروبی اروند به زودی آغاز شود.

منبع: ایمنا