سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:10 - جمعه 05 تیر 1394

امام جمعه شهر نصرآباد:

دستگاه قضا بدون تاثیرپذیری از فشارهای سیاسی با مفاسد اقتصادی برخورد کند

حجت الاسلام فرهنگ گفت: قوه قضاییه در مبارزه با مفاسد اقتصادی بدون تاثیر پذیری از فشارهای سیاسی و بدون ملاحظه و با سفارش ناپذیری با متخلفین و مجرمین برخورد کند.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، امام جمعه نصرآباد در خطبه اول نماز جمعه این هفته، پس از توصیه به تقوا و پرهیزکاری، در ادامه مباحث از دخالت های بی جا به عنوان یکی دیگر از آسیب های موثر در کانون خانواده نام برد و با استناد به تاکیدآیات و روایات به صله رحم و ارتباط با خویشان گفت: در اسلام دو نوع رابطه خویشاوندی نسبی و سببی داریم که خویشاوندی سببی در اثر پیوند زناشویی ایجاد می شود و زن و شوهر پس از ازدواج باید رابطه خود با والدین و بستگان خویش و همچنین ارتباط با پدر و مادر و اقارب همسر را حفظ کنند.

وی در رابطه با تکلیف انسان در تعارضی که بین خواسته های والدین با خواهش های همسر پیش می آید، اظهار کرد: در صورتی که خواسته های پدر و مادر نابجا و باعث تضییع حقوق همسر شود، فرد باید با کمال احترام برای والدین، توجهی به اجرای انتظارات آنها نداشته و در صورتی هم که انتظارات همسر بی جا باشد، باید با حفظ احترام او، طرف والدین را داشته باشد.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ با تاکید بر ضرورت وجود رابطه الهی بین زوجین و لزوم پرهیز از دخالت های بی جا؛ افزود: والدین و دیگر اقارب بایستی در نقش یک مشاور برای فرزندانشان عمل نمایند، نه این که با دخالت های بی جا و درخواست تحمیل خواسته های خود؛ موجبات بر هم زدن رابطه صمیمی زن و شوهر، ایجاد قهر و زمینه طلاق و فروپاشی یک خانواده را را فراهم کنند.

وی در ادامه بی توجهی به حرمت والدین خود و همسر را عامل بی برکتی و اشتباه بزرگ در زندگی برشمرد و در توصیه ای به زوج های جوان گفت: بروز اختلاف در زندگی امری عادی عنوان می شود و مهم این است که از طریق صحیح این مشکل را بر طرف کنیم.

امام جمعه نصرآباد در خطبه دوم به نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام، که روز اکرام نام گذاری شده است، اشاره و ضمن تیریک این روز، یادآور شد: یکی از آثار روزه گرفتن درک عطش و گرسنگی خانواده های فقیری است که در غیر این ماه نیز با مشکل خوراک و گرسنگی مواجه هستند و ما باید با تمسک به سیره علوی و پیروی از امام مجتبی علیه السلام که چند نوبت تمام دارایی یا چند بار نیز نیمی از دارایی خود را برای کمک به محرومان و نیازمندان هدیه کرد، به فکر بیچار ها باشیم و در حد توان و وسع خود به آنها کمک کنیم.

وی در ادامه به یکی از درس های سیاسی زندگی این امام همام اشاره و در رابطه با صلح تحمیلی امام حسن علیه السلام گفت: کوتاهی سپاهیان و خواص و همچنین احساس خستگی مردم و عدم همراهی امام دو علت اساسی پذیرش صلح توسط امام حسن مجتبی علیه السلام بود که علیرغم تحمیلی بودن، صلح با عزتی انجام گرفت.

نامبرده سپس با اشاره به برخی مطالب که امروزه در جامعه مطرح می شود، تصریح کرد: با توجه به بیداری و حضور مردم در صحنه و هوشیاری برخی خواص امکان تحمیل صلح بر کشور ما وجود ندارد و همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اگر قرار است فشاری از طرف دشمن وارد شود و صحنه ای ایجاد شود؛ عاشورایی خواهد بود، که این را مردم ما در جریان تشییع شهدا به تازگی به نمایش گذاشتند.

سالروز وفات حضرت خدیجه موضوع دیگری بود که امام جمعه در رابطه با آن به ایراد سخن پرداخت و پذیرش ازدواج با پیامبر به خاطر ایمان و پاکی و امین بودن او و جواب رد دادن به ثروتمندان عرب ، مادری حضرت زهرا سلام الله علیها ، یاری پیامبر در سخت ترین شرایط و هزینه کردن تمام ثروتش برای یاری رسول خدا و دین اسلام بویژه در شرایط تحریم در شعب ابی طالب را از ویژگی های این بانوی بزرگوار و مایه مباهات و افتخار دین اسلام بر شمرد.

فرهنگ در خصوص سالروز شهادت آیت الله دکتر بهشتی و 72 یار صدیق امام (ره) گفت: این واقعه بزرگترین ضایعه برای انقلاب اسلامی بود و انقلاب ما چون ریشه اش بر مبنای دین و احکا م الهی بود و یک رهبر الهی در راس آن قرار داشت علیرغم تحمیل هزینه های زیاد و از دست دادن تعداد زیادی از دلسوزان و دست اندرکاران خود تداوم یافت.

وی با اشاره به نام گذاری این روز به نام قوه قضاییه، افزود: خطی که دشمن امروز از طرق مختلف بویژه ماهواره ها دنبال می کند، تضعیف قوه قضاییه و مدافع ظلم معرفی کردن آن است، که متاسفانه در داخل هم برخی در این زمینه با دشمن همراهی می کنند، در حالی که این قوه با قاطعیت و علیرغم سختی ها و دشواری های مسیر به وظیفه قانونی خود عمل کرده؛ ضمن این که انتظار می رود در مبارزه با مفاسد بویژه مفاسد اقتصادی بدون تاثیر پذیری از فشارهای سیاسی و بدون ملاحظه و با سفارش ناپذیری با متخلفین و مجرمین برخورد و حق مظلوم را از ظالم بگیرد.

امام جمعه شهر نصرآباد سپس به تبیین فرازهایی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار مسوولان و کارگزاران نظام در این هفته اشاره و گفت: فرمایشات معظم له حول دو محور اصلی یعنی مذاکرات هسته ای و چالش های کشور بود که در رابطه با مسایل هسته ای به تصریح وحدت و همدلی و همزبانی دولت و ملت بر توافق خوب، لزوم پرهیز از جزئیاتی که بیندولت و ملت ایجاد فاصله و خواسته دشمن را برآورده می کند، تاکید مجدد بر خطوط قرمز و عهدشکنی امریکایی ها پرداختند.

وی افزود: رهبری در رابطه با چالش ها ی کشور؛ از امریکا به عنوان چالش خارجی یاد کرده و در این خصوص تبیین نمودند که اگر روی اصول خود پای بند باشیم امریکا عددی نیست.

فرهنگ در پایان با بیان دو تذکر مهم به مردم شهر نصرآباد خاطرنشان کرد: به بهانه ماه رمضان با پخش صدای بلندگو در خارج از فضای مساجد و توقف دیر وقت در پارک ها موجبات ناراحتی و نارضایتی دیگران را فراهم نکنیم و با توجه به این که افزایش قیمت زمین برای جوانان باعث دردسر و مشکل می شود، از افزایش قیمت زمین و مسکن در شهرها و روستاها پرهیز شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.