سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:05 - جمعه 05 تیر 1394

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

حرف اول و آخر منطقه را ایران می‌زند/ در پی ایجاد بسیج خاورمیانه هستیم

جانشین فرمانده سپاه استان اصفهان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران حرف اول و آخر منطقه را می‌زند، گفت: حضور در صحنه، شجاعت و شهامت نسل جوان ایرانی و بسیجی، فرهنگی را ایجاد کرده است که کشورهای منطقه به تاسی از آن در مقابل استکبار و ظلم ایستاده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار مجتبی فدا صبح امروز در گردهمایی گردان‌های بیت‌المقدس و کوثر و یادواره شهدای عملیات رمضان که به همت ناحیه مقاومت بسیج امام رضا(ع) در خیمه گلستان شهدا برگزار شده بود، اظهار کرد: یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای پنج رمضان اصفهان را گرامی می‌داریم.

وی بیان کرد: نکته اساسی حائز اهمیت این است که شهدا در آن عرصه و زمان چه احساس تکلیف، مسئولیتی و حس وظیفه‌ای بزرگ کردند و علیه حاکمیت‌های طاغوت و رژیم پهلوی قیام کردند و در دفاع از اسلام و مقابله با ظلم گوش به فرمان ولایت خود جان خود را مخلصانه در کف دست قرار دادند.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان در ادامه مختصری به وقایع و قضایای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و نقشه‌های شوم دشمنان علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره و عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب دشمنان با تمام قوا علیه ایران به میدان آمدند، قائله کردستان و جریان کوموله‌های کردستان یک یا دهها نقشه شوم دشمنان بود.

وی با بیان اینکه در یک سال اول جنگ متاسفانه با غافلگیری ایران، بیش از پنج استان ایران به طور مستقیم مورد تعرض رژیم بعثی عراق قرار گرفت ولی با ورود رزمندگان اسلام و اراده آنها، در سال‌های آتی ایران از لاک دفاعی خود بیرون آمد و با شیوه جنگ جهادی و عزل بنی صدر خائن، موفقیت‌ها یکی پس از دیگری برای رزمندگان اسلام شکل گرفت.

فدا افزود: عملیات خرمشهر 23 روز طول کشید که در چهار مرحله شکل گرفت و پشت دشمن را به خاک زد، در عملیات خرمشهر 15 هزار اسیر گرفتیم، چرا که رزمندگان اسلام به نحوی رفتار کردند که دشمن چاره‌ای جز تسلیم شدن نداشت، حاج حسین خرازی و حاج احمد کاظمی فرماندهان لشکر 8 نجف اشرف و لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان نخستین فرماندهانی بودند که وارد خرمشهر شدند.

وی اذعان کرد: استکبار جهانی برای کاهش تاثیر ابعاد شکست خرمشهر، برنامه حمله اسرائیل را به جنوب لبنان طرح‌ریزی کردند تا از این طریق اذهان جهان را از این شکست مفتضحانه خود در عراق به سمت و سویی دیگر جلب کنند، طرح‌ریزی عملیات رمضان پس از عملیات خرمشهر  انجام شد.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه رژیم بعثی با کمک‌های زیادی که از جهان استکبار جهان و غرب گرفت، ادامه داد: پشتیبانی زیاد توپخانه‌ای، گرمی شدید هوا و استحکامات متعددی که بر سر راه رزمندگان اسلام زده بود، همگی موانعی بود که مانع از موفقیت صد درصدی رزمندگان ایران دراین عملیات شد.

وی یادآور شد: ایستادگی و مقاومت مردم در هشت سال دفاع مقدس ظرفیتی ایجاد کرد که امام راحل در پیام خود به مردم ایران به مناسبت قطعنامه، فرمودند «بیداری مردم شمال آفریقا، گرایش زیاد مردم اروپا به اسلام و بیداری‌های منطقه ناشی از دفاع مقدس مردم ایران در جنگ تحمیلی است».

فدا خاطرنشان کرد: بلاشک امروز نظام جمهوری اسلامی ایران حرف اول و آخر منطقه را می‌زند، حضور در صحنه، شجاعت و شهامت نسل جوان ایرانی و بسیجی فرهنگی را ایجاد کرده است که کشورهای مورد هجوم قرار گرفته منطقه به تاسی از آن در مقابل استکبار و ظلم ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: کشورهای منطقه به پیروی از فرهنگ بسیجی و مقاومت مردم ایران امروز جبهه مقاومت را در شرق و غرب منطقه خاورمیانه شکل داده‌اند و این امر در کشورهایی همچون عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و بحرین مشهود است.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان اذعان کرد: تمسک و الگوبرداری از روحیه ایستادگی و مقاومت به تاسی از انقلاب اسلامی ایران بارها در منطقه موجبات شکست یکی از قوی‌تری و مجهزترین ارتش‌های جهان یعنی ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل را توسط نیروی حزب‌الله لبنان فراهم کرده است.

وی بیان کرد: حضور در صحنه روحانیت، مدیریت و هدایت رهبر معظم انقلاب ظرفیتی را ایجاد کرد که شیعیان عراق فراخوان شوند و در راستای مقابله با گروه‌های تکفیری اقدامی موثر کنند، قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه به نحوی است که جنبش انصارالله یمن شرط ورود خود به ورطه مذاکرات پیرامون سرنوشت یمن را حضور ایران اعلام می‌کند و هر نشستی را که ایران در آن نباشد، تحریم می‌کند.

فدا متذکر شد: انصارالله یمین ظرفیت و شرایطی را در یمن ایجاد کرده است که همه مردم یمن حول محور مقاومت و ایستادگی در مقابل آل‌سعود تا پای جان خود ایستاده‌اند، روحیه جنگجویی، ایستادگی و سلحشوری مردم یمن نسبت به متجاوزان به خاک یمن بی‌بدیل است.

وی با اشاره به اینکه با وجود این همه وحدت و ظرفیت‌های بی‌بدیلی که در منطقه به تاسی از انقلاب اسلامی شکل گرفته است، در داخل کشور چند صدایی و تفرقه هرگز پذیرفتنی نیست، گفت: باید با تمسک به شعار همدلی و همزبانی از همه کشورهای مظلوم منطقه با تمام قوا حمایت کنیم.

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: آمادگی رزمی بسیجیان و حرکت به هنگام آنان در صحنه موجب می‌شود دولتمردان ایرانی در صحنه‌های بین‌المللی از حقوق و عزت ملت و نظام بهتر دفاع کنند.

وی یادآور شد: به واسطه رسیدن به قدرت برتر منطقه در صدد تحقق بسیجی دهها میلیونی و در پی ایجاد بسیج خاورمیانه هستیم، امروز ظرفیتی باید ایجاد کنیم که در سایه همدلی، وحدت و اقتدار بتوانیم در دفاع از حق مسلم خود و مذاکرات هسته‌ای، خطوط قرمز مدنظر رهبری و نظام را در توافقات بین‌المللی بگنجانیم.

فدا در پایان عنوان کرد: هرگز نباید نظارت‌های خارج از عرف و غیرمعمول، زیاده‌خواهی طرف غربی و زورگویی‌ها را قبول کنیم و تحقیق و توسعه در فناوری هسته‌ای تحت هیچ شرایطی نباید تعطیل شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.