سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:14 - جمعه 05 تیر 1394

با ۰.۱ درصد رشد نسبت به ماه قبل/

تورم در پایان خرداد به ۱۵.۶ درصد رسید/ تورم نقطه به نقطه ثابت ماند

براساس محاسبه بانک مرکزی نرخ تورم در خرداد ماه با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به ماه قبل به ۱۵.۶ درصد رسیده و نرخ تورم نقطه به نقطه بدون تغییر ۱۶.۲ درصد بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛  این بانک برای رفع نیازهای مراجع قضایی، پژوهشگران، مجامع علمی و سایر استفاده کنندگان آمار این بانک، نرخ تورم خرداد ماه را اعلام کرد.

گرچه حسب ماده 54 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه، مرکز آمار ایران به عنوان مرجع رسمی انتشار آمار در کشور، اخیراً آمار نرخ تورم در مناطق شهری ایران در خردادماه 1394 را منتشر کرده، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب بند «ج» ماده  یادشده و در ادامه روند گذشته، نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی در خردادماه 1394 را محاسبه کرده است.

براساس این گزارش، به منظور پاسخگویی به نیازهای محاکم و مراجع قضایی و استفاده پژوهشگران و مجامع علمی و کارشناسی و سایر استفاده کنندگان از آمار بانک مرکزی، خلاصه نتایج به ‌دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران براساس سال پایه 100=1390 به شرح ذیل اعلام می‌شود:

شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در خردادماه 1394 به عدد 225.5 رسید که نسبت به ماه قبل 1.7 درصد افزایش یافت.

شاخص مذکور در خردادماه 1394 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 16.2 درصد افزایش داشته است.

نرخ تورم در دوازده ماه منتهی به خردادماه 1394 نسبت به دوازده ماه منتهی به خردادماه 1393 معادل 15.6 درصد می‌باشد.

به گزارش فارس، براساس این اعداد و ارقام، نرخ تورم در خرداد نسبت به ماه قبل  که 15.5 درصد بود 0.1 درصد افزایش داشته و تورم نقطه به نقطه در این ماه بدون تغییر بوده و رشدی نداشته است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.