سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:15 - پنجشنبه 04 تیر 1394

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان:

وضعیت بحرانی رودخانه زاینده‌رود در صنعت گردشگری رکود ایجاد می‌کند

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه وضعیت بحرانی رودخانه زاینده‌رود در صنعت گردشگری رکود ایجاد می‌کند، گفت: صنوفی که وابسته به حوزه زاینده‌رود و گردشگری هستند از این موضوع آسیب دیده‌اند که باید راهکاری برای خروج این مشاغل از رکود اندیشیده شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمدرضا پاک‌نژاد صبح امروز در همایشی که به مناسبت گرامیداشت روز ملی اصناف در سالن کوثر ارتش برگزار شد، با تقدیر از رؤسا و اعضای هیئت‌ رئیسه اتحادیه که نقش بی‌بدیلی را در توسعه اقتصادی شهر ایفا می‌کند، اظهار داشت: از اصناف اصفهان که صبوری کردند تا بنده در زمان کوتاه مدیریت خود با حاشیه‌هایی که بر اتاق اصناف مترتب بود، چرخ آن را از حالت رکود و سنت خارج کنم، قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه نبود آب در رودخانه زاینده‌رود در صنعت گردشگری رکود ایجاد می‌کند، تصریح کرد: صنوفی که وابسته به حوزه زاینده‌رود و گردشگری هستند از این موضوع آسیب دیده‌اند که باید راهکاری برای خروج این مشاغل از رکود اندیشیده شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان ادامه داد: امروز صنوف آهن، سنگ و طلا نیز به دلیل کمبود نقدینگی و رکود با مشکلات فراوانی روبرو هستند.

وی با تأکید بر اینکه اصناف قشر آسیب‌پذیر هستند، بیان کرد: بیش از 90 درصد اصناف خرده‌فروش دچار آسیب‌های اقتصادی هستند که باید مسئولان بیش از هر زمان دیگری به کمک و حمایت از اصناف ورود کنند.

پاک‌نژاد با اشاره به حمایت‌های اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در دو سال گذشته از اتاق اصناف تأکید کرد: شاید یکی از دلایل همراهی و مساعدت شورای شهر وجود یک عضو از هیئت‌ رئیسه اتاق به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان است.

وی همچنین از حضور جمالی‌نژاد شهردار جدید اصفهان قدردانی کرد و گفت: اینکه شهردار جدید اصفهان در آغازین روزهای پذیرفتن مسئولیت در جشن اصناف حضور پیدا می‌کند، مایه مباهات است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با اشاره به موضوع مالیات و مالیات بر ارزش‌افزوده تصریح کرد: بارها اصفهان را با عنوان استان برخورداری معرفی کرده‌اند و مالیات‌های فراوانی را از این استان به‌ ویژه اصناف دریافت کرده‌اند، این در حالی است که در دریافت بودجه و اعتبار اصفهان جایگاه مناسبی ندارد.

وی همچنین یادآوری کرد: در بحث آموزش اتاق اصناف اقدامات خوبی انجام داده است، به گونه‌ای که یکی از اتاق‌های نمونه در حوزه آموزش در کشور است.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.