سرویس: اخبار شهرستان » کوهپایه 13:38 - پنجشنبه 04 تیر 1394

همزمان با سال تحصیلی 95-94 انجام می شود:

آغاز سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان در منطقه جلگه

مسئول پایگاه سنجش نوآموزان جلگه گفت: پیش بینی امسال بیش از 674 کودک هفت ساله بدو ورود به مدرسه در سطح منطقه جلگه و كوهپايه در فرایند سنجش سلامت شرکت کنند.

مسئول پايگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان منطقه جلگه و كوهپايه در گفتگو با مرادی هرندی خبرنگار اصفهان شرق با اعلام این خبر گفت: کار نوبت دهی دانش آموزان منطقه جلگه در مدارس محل تحصیل دانش آموزان شروع شده و انجام معاینات سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی کودکان بدو ورود به دبستان تا 25 تيرماه در پایگاه سنجش اولیه در شهر هرند انجام می شود و در منطقه كوهپايه هم سنجش از تاريخ  29تيرماه شروع مي شود و تا تاريخ26 مردادماه در پایگاه سنجش اولیه در شهر كوهپايه ادامه مي يابد.

DSC02082

وی در مورد روند کار سنجش اظهار کرد: مدارس ابتدایی با دریافت مدارک دانش آموزان ضمن ثبت نام اولیه آنان در پایه اول ابتدایی مشخصات دانش آموزان را در سامانه الکترونیکی سنجش سلامت سال تحصیلی 94-95 وارد می کنند و پس از تعیین نوبت ایشان را به پایگاه اولیه سنجش سلامت معرفی می نمایند.

رضا كنعاني هرندي افزود: در منطقه جلگه و منطقه كوهپايه هر كدام يك پایگاه سلامت اولیه برای سنجش سلامت کودکان در حال ورود به دبستان در نظر گرفته شده است و ابراز امیدواری کرد امسال بیش از 674 کودک هفت ساله بدو ورود به مدرسه در سطح منطقه جلگه وكوهپايه در فرایند سنجش سلامت شرکت کنند.

وی هدف از برگزاری سنجش سلامت کودکان بدو ورود به دبستان را تشخیص و شناسایی به موقع نارسایی های جسمی کودکان، پیشگیری ازبروز و تشدید بیماری ها، ارزیابی وضعیت آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، تشخیص به موقع کودکان با نیازهای ویژه و جای دهی صحیح آنان در نظام آموزشی همچنین کمک به جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان در طول دوران تحصیل عنوان کرد.

DSC02085

كنعاني هرندي افزود: کار سنجش سلامت کودکان در دو مرحله ارزیابی اولیه و تخصصی انجام خواهد شد؛ در مرحله مقدماتی ارزیابی های بهداشتی، بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی، پایش رشدی، ارزیابی اختلالات گفتاری، دهان ودندان ومعاینات پزشک عمومی بررسی می شود ودرصورتی که کودک در هر یک از مراحل ارزیابی موفق به کسب نمره لازم نشود برای ارزیابی تخصصی معرفی می گردد.

وی ادامه داد: در این مرحله نوآموزانی که نیاز به ارزیابی تخصصی نداشته باشند پس ازدریافت شناسنامه سلامت به دبستان مورد تقاضای ثبت نام خود معرفی می شوند.

DSC02093

مسئول پايگاه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان منطقه جلگه و كوهپايه از خانواده های محترم دانش آموزان خواست ضمن مراجعه به موقع به مدارس محل ثبت نام فرزندشان جهت اخذ نوبت و دریافت معرفی نامه ، با همراه داشتن مدارک زیر در موعد مقرر به پایگاه های اولیه ای که تعیین شده است مراجعه و خدمات مربوطه را دریافت نمایند:
1- اصل شناسنامه نوآموز و والدين
2- کارت تکمیل شده واکسینا سیون ( والدین قبل ازحضوردرپایگاه سنجش برای تکمیل کارت واکسن فرزند خود به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه نمایند.)
3- هزینه ارزیابی ومعاینات مربوطه
4- معرفینامه از دبستان محل ثبت نام کودک .( بواسطه ثبت نام الکترونیکی در سامانه سنجش )
5- یک قطعه عکس 4*3 کودک

DSC02102DSC02098

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.